tee se itse vesivoimala

Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 10.11.2015 21:32

Tekaise tämmöinen niin rakenne on huippuyksinkertainen, et tarvi mitään kahvilusikka hässäkkää:



sen hankkimas muovilevyn voi käyttää generaattori akselin ympärille suojaamaan genua vesiroiskeilta.

Tässä on mainio animaatiovideo sen toimintaperiaatteesta, sä voit tehdä itsellesi oman vaikka tietsikan kovalevyn niistä alumiinikiekoista (muistikiekoista) hanki joku tosi vanha jossa on monta päällekkäistä kiekkoo, tai monta samanmerkkistä ja ota niistä kiekot talteen, no toinen keino on käyttää muovisia CD-romppuja, jos osaat varovasti niitä jyrsiä koloja, ettei pääse halkeamaan.
Mulla on itsellä kovon kiekoista tehty.





Outo juttu, videon upotus tähän ei onnistu????

Edit Jussik5, videon upotukset korjattu

Mitäs Jussi sanoo?

Viimeksi muokannut siviili2003 päivämäärä 10.11.2015 21:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja Kriitikko » 10.11.2015 21:53

Ihan niinkuin mielenkiinnosta kyselen, että mihin ihmeeseen tuollaista energiamäärää ajattelit käyttää? Latausteho on niin vaatimaton. Sadevedellä tuo ei voi toimia, sillä tavalliselle katolle satava vesimäärä on niin pieni, ettei sillä juuri mitään kuin hetkellisesti pyörittelisi.

Itse ajattelin kerran käyttäväni auton painoa generaattorin pyörittämiseen. Ajaisin auton illalla töistä tullessani rinteen yläpäässä pukkien päälle, jotka hiljalleen pääsisivät laskeutumaan pari kolme metriä alaspäin ja pyörittäisivät välityksellä generaattoria. Aamullla auto olisi kotipihan tasolla ja lähtisin töihin, jolloin jousivoima nostaisi pukit taas yläasentoon. Illalla taas auton paino lähtisi painamaan laitosta alaspäin ja ilmaista sähkö tulisi tupaan illan pimetessä. Idea kuulostaa ihan hyvältä, mutta ellen väärin muista, niin se olisi tuotanut illassa 0,1 kWh edestä sähköä. Asian kehittely loppui noihin laskelmiin...
Kriitikko
 
Viestit: 71
Liittynyt: 01.11.2015 11:13

Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja Nelikulma » 10.11.2015 22:26

Ja jollain "vapaaenergiallako" ajoit auton sille pukille sitä ilmaista sähköä tuottamaan? :)

Olen itsekin joskus miettinyt jotain vastaavaa, mutta melkoisilla massoilla ja korkeuksilla siinä pitäisi operoida, että jotain akkuun kertyisi. Eli vaikka massana käyttäisi sitä omakotitalon katolle ilmaiseksi kertynyttä vettä, niin näpertelyksi jää.

Ehkä hiukan toimivampi oli idea liittää rekan jäähdytys lämminvesivaraajaan. Lähtiessä vedet tankkiin, ja tullessa lämmin vesi kotijärjestelmiin. :)
Nelikulma
 
Viestit: 113
Liittynyt: 19.11.2011 05:36

Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja Kriitikko » 10.11.2015 22:57

Juu kyllä se auto sinne pukeille "vapaaenergialla" ajettaisiin. Ilman pukkeja olisin ajanut auton suoraan pihalle mahdollsimman lähelle kotiovea, jotteivat kengänpohjat turhaa kuluisi. Pukkien kanssa pelatessa olisin joutunut kävelemään rinnettä alas kotiovelle ja kengän pohjien kuluminen olisi pitänyt ottaa huomiaan kannattavuuslaskuissa. Itse pukkien, generaattorin, välityksen ja palautusmekanismin tekeminen olisi ollut toki "lähes" ilmaista kengän pohjien hintaan verrattuna.

Mitenkähän bensan kulutusta lisäisi tollasen parinsadan litran boilerin mukana kuljettaminen? Teoriassa kaupunkiajossa bensan kulutus kasvaisi, mutta matka-ajossa ei varmaankaan kovin paljoa. Nykytiisseleille toi ei kävisi, kun ne tuottavat niin vähän hukkalämpöä, että joissanki pitää olla lisälämmitin lämmittämässä, jotta moottorin käyntilämpö saataisiin kohilleen. Muutoin tossa periaatteessa olis järkeä kunhan veden siirtelyyn ei tarttis käyttää jerrykannua. Täytyy kysästä vaimolta suostuiskohan se tiskaamaan auton vieressä pihalla. Itse voisin kyllä suihkussa lotrata siellä hyvinkin, mutta vaimo on sen verran häveliäs, ettei sitä sinne sais pylly paljaana mistään hinnasta vaikka yrittäs vakuutella meidän säästävän ihan hyvät rahat seuraavalle ulkomaanreissulle.

Kyllä se valitettavasti tahtoo olla niin, että jos "vapaaenergiaa" olisi jotenkin helposti tuotettavissa, niin joku siitä jo jotenkin rahastaisi.
Kriitikko
 
Viestit: 71
Liittynyt: 01.11.2015 11:13

Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja make » 11.11.2015 05:58

No niin, jätetään sanomatta !
ps:ei tuu mitään?
Moi !
Tee Se Itse rakentelija
Kuva
make
 
Viestit: 71
Liittynyt: 05.11.2015 16:17


Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja make » 16.11.2015 00:27

Palataampa vielä kerran takaisin rakentelun ihmeelliseen maailmaan,siis keskiö on hommattu, Vain siipimateriaali puuttuu
olisiko muovilusikka ,alumiinipala,tölkinpohja tai joku hyvä siihen ?
Millä muovia liimataan niin, että pitää ,eikä irtoa ?
PS : Vettä tullu taas paljon, monta tuhatta litraa ja paljon on sähköä jäänyt saamatta ! siis monta KWH !
Tee Se Itse rakentelija
Kuva
make
 
Viestit: 71
Liittynyt: 05.11.2015 16:17

Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja make » 16.11.2015 17:28

Mielessä kävi free water energy
eli suomeksi ,kun imet vettä esim letkusta, alkaa vesi tulemaan automaattisesti, kun yläraja on ylitetty !
Silloinhan on mahdollinen, että paine pysyy samana vesiletkussa, niin kauan ,kun vettä riittää ,
eli vesi kiertää omalla paineella 24h ja siihen pieni turbiini väliin niin 24h sähkö on varma !
MITÄS SANOTTE ?
Tee Se Itse rakentelija
Kuva
make
 
Viestit: 71
Liittynyt: 05.11.2015 16:17

Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 17.11.2015 18:02

make kirjoitti:Mielessä kävi free water energy
eli suomeksi ,kun imet vettä esim letkusta, alkaa vesi tulemaan automaattisesti, kun yläraja on ylitetty !
Silloinhan on mahdollinen, että paine pysyy samana vesiletkussa, niin kauan ,kun vettä riittää ,
eli vesi kiertää omalla paineella 24h ja siihen pieni turbiini väliin niin 24h sähkö on varma !
MITÄS SANOTTE ?


No nyt on oikeaa puhetta, tästä kun väsäät Schaubergerin vesimyllyn, niin free energy on varma

http://files.abovetopsecret.com/files/i ... cab8bd.png

Voit unohtaa kokonaan kaikki kahvilusikka väkättimet, tartteet vaan kupariputkea ja rautaa:

http://wasserwandel.info/waw-schaubarbeit.gif
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: tee se itse vesivoimala

ViestiKirjoittaja make » 17.11.2015 21:05

Ei oikein auennut minulle ?
Tee Se Itse rakentelija
Kuva
make
 
Viestit: 71
Liittynyt: 05.11.2015 16:17

EdellinenSeuraava

Paluu Vesivoima

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa