Plasmic Transition Process
Lähetetty: 08.01.2010 19:45
Morjens,
Lieneekö otsikon mukainen asia tuttu kenellekään teistä?
Aiheesta löytyy tarinaa vaikkapa Googlesta hakusanalla "Josef Papp".
Kyseessä on kaasuseoksessa tapahtuva laajenemis-supistumisilmiö, josta väitetään saatavan mekaanista tehoa reilusti enemmän kuin mitä ilmiön käynnistämiseen vaaditaan sähkötehoa. Tuon lisätehon mahdollisena lähteenä pidetään sitä, että pari atomia fuusioituisi joka työsyklillä.
Pappin kerrotaan rakentaneen ensimmäisen polttomoottorikonversion jo 1960-luvulla. Pari patenttiakin Pappille on asian tiimoilta myönnetty. Pappin väitetään olleen hankala ihminen ja koska hän pelkäsi jonkun varastavan idean, niin mitään sen valmiinpaa ei vähään aikaan syntynyt. 1980-luvulla Papp päätyi kimppaan Robert Rohner -nimisen koneistajakaverin kanssa ja yhdessä Robertin veljen Tomin kanssa syntyi lopulta toimiva moottori, josta löytyy videoita YouTubestakin. Pappin kuoltua syöpään 1980-luvun lopulla moottoria ei kuitenkaan ole saatu toimimaan, sillä Papp ei kertonut kenellekään polttoaineena toimivan kaasuseoksen tarkkaa kaavaa.
Nyt kolmas Rohnerin veljes John on eläkepäivinään päättänyt elvyttää idean ja Rohnereiden veljesten välillä näyttää olevan täysi sota päällä: http://www.examiner.com/examiner/x-8199 ... 1-expected
Harmi sinänsä, sillä jos tuo todellakin toimii kuten väitetään, niin systeemillä voisi käyttää autoa pari vuotta yhdellä "tankkauksella" eli moottorin sylintereihin hermeettisesti suljetulla kaasuannoksella. Uusi täydennys maksaisi muutaman kymmentä euroa.
Lisää infoa kiinnostuneille:
http://www.pappengine.com (hyvä video etusivulla)
http://www.youtube.com/watch?v=3kQ9MdoKT7I
t. Olli
Lieneekö otsikon mukainen asia tuttu kenellekään teistä?
Aiheesta löytyy tarinaa vaikkapa Googlesta hakusanalla "Josef Papp".
Kyseessä on kaasuseoksessa tapahtuva laajenemis-supistumisilmiö, josta väitetään saatavan mekaanista tehoa reilusti enemmän kuin mitä ilmiön käynnistämiseen vaaditaan sähkötehoa. Tuon lisätehon mahdollisena lähteenä pidetään sitä, että pari atomia fuusioituisi joka työsyklillä.
Pappin kerrotaan rakentaneen ensimmäisen polttomoottorikonversion jo 1960-luvulla. Pari patenttiakin Pappille on asian tiimoilta myönnetty. Pappin väitetään olleen hankala ihminen ja koska hän pelkäsi jonkun varastavan idean, niin mitään sen valmiinpaa ei vähään aikaan syntynyt. 1980-luvulla Papp päätyi kimppaan Robert Rohner -nimisen koneistajakaverin kanssa ja yhdessä Robertin veljen Tomin kanssa syntyi lopulta toimiva moottori, josta löytyy videoita YouTubestakin. Pappin kuoltua syöpään 1980-luvun lopulla moottoria ei kuitenkaan ole saatu toimimaan, sillä Papp ei kertonut kenellekään polttoaineena toimivan kaasuseoksen tarkkaa kaavaa.
Nyt kolmas Rohnerin veljes John on eläkepäivinään päättänyt elvyttää idean ja Rohnereiden veljesten välillä näyttää olevan täysi sota päällä: http://www.examiner.com/examiner/x-8199 ... 1-expected
Harmi sinänsä, sillä jos tuo todellakin toimii kuten väitetään, niin systeemillä voisi käyttää autoa pari vuotta yhdellä "tankkauksella" eli moottorin sylintereihin hermeettisesti suljetulla kaasuannoksella. Uusi täydennys maksaisi muutaman kymmentä euroa.
Lisää infoa kiinnostuneille:
http://www.pappengine.com (hyvä video etusivulla)
http://www.youtube.com/watch?v=3kQ9MdoKT7I
t. Olli