Sivu 6/6

Re: Plasmic Transition Process

ViestiLähetetty: 05.12.2011 20:32
Kirjoittaja penttinen
"
To begin, the cylinder is filled with a mixture of Noble gases to the point of "overfilling", inflating a balloon on the other side of the cylinder. With the special coil placed around the cylinder, the actuator is triggered. This starts the Plasmic Transitiion Process, which would normally move the piston across the cylinder. However, with this coil being utilized, the piston barely moves at all. They thought this was strange, and one of them was about to put his hand on the coil when he pulled back, sensing that the coil was very hot -- something that was very unusual, as the engine usually does not heat up above ambient room temperature. They later measured the coil temperature in this state to be between 208 to 220 degrees F, depending on where you position the coil. The heating effect continues as long as there is gas in the chamber, which is rapidly consumed (taking around 2 minutes), and the balloon shrinks. And then the chamber even goes into vacuum, sucking the balloon flat and indented, at which point, the heat stops and is dissipated normally, gradually cooling off.

Usually, the PlasmERG process consumes negligible fuel (noble gas) in the plasmic transition process; but in this anomaly, it consumes all the fuel quite rapidly.

There is no apparent source of the heating that is taking place in the coil. And nothing else heats up. However, if you measure the voltage of the coil, it will show a constant half volt until the vacuum has fully formed in the cylinder. Interestingly, if you ground the coil (which should discharge any electricity stored in it) the heating and voltage effect continues. Also, during the process (unlike in the normal Plasmic transition Process) no light is emitted from the cylinder."

Tämäpä oli mielenkiintoinen juttu tuosta TOP:n linkistä. Ilmeisesti jokin magneettivuo, tms lämmittää kelan???

Re: Plasmic Transition Process

ViestiLähetetty: 31.01.2012 18:46
Kirjoittaja jussik5
Uutisia parin päivän takaa.
John Rohner julkaisee, että tuotantovalmis moottori on
osien osalta kasassa.
Ovat keksineet käänteentekevän tiivistysratkaisun notta nooppelikaasut ei karkaa.
Paljon kuvia uudesta koneesta

http://inteligentry.com/newengine.html

Kuva

Re: Plasmic Transition Process

ViestiLähetetty: 08.02.2012 22:05
Kirjoittaja penttinen
Hienoa työtä. Hauska yksityiskohta on noi sytytystulpat. Oliko niistä parempia kuvia jossain, mitenkä asettuvat "palotilaan"

Re: Plasmic Transition Process

ViestiLähetetty: 09.02.2012 20:55
Kirjoittaja jussik5
Tsekkaa vaan siitä linkistä jonka annoin,
siellä alalaidassa oli kuvia kannesta ja "mäntien" plasmatiloista.
Rullaat niitä kuvia, kyllä ne löytyy kun kattelee.

Re: Plasmic Transition Process

ViestiLähetetty: 10.02.2012 14:22
Kirjoittaja Vipunen
Hienoa työtä on ja mainiot kuvat. Tuon voisi toteuttaa näinkin ks."Wiipotin"

Ainut mikä häiritsee on nuo kokoonpanossa käytettävät kolme erikokoista "maataloussorvia", moottoria kokoonpantaessa ja purettaessa ne pitäisi ensimmäisenä heittää tunkiolle ;) .

Re: Plasmic Transition Process

ViestiLähetetty: 13.09.2012 23:02
Kirjoittaja jussik5
Rohner Group.ilta uutta videoo(9.9.2012).
http://youtu.be/0fd-coQ84XU
A 1-cylinder Papp is assembled from scratch, charged with gas and operated.
The cylinder fires against a large spring : it looks to me as if it moves at least an inch. On the recovery stroke it generates current through a capacitor, driving an electric motor. This was just set up to prove it's not air-driven, there's no way of calculating the power balance.
He has a cylinder of pre-mixed gas (which he says costs $1700).

Re: Plasmic Transition Process

ViestiLähetetty: 14.09.2012 00:11
Kirjoittaja siviili2003
[quote="jussik5"]Uutisia parin päivän takaa.
John Rohner julkaisee, että tuotantovalmis moottori on
osien osalta kasassa.
Ovat keksineet käänteentekevän tiivistysratkaisun notta nooppelikaasut ei karkaa.
Paljon kuvia uudesta koneesta



keskustelin jo pari vuotta sitten Rohnerin kanssa ja heitin hänelle linkin Matti Sampon hydraulimoottorin kuviin ja sanoin että hänen moottorinsa tiivistysongelmat ratkeaa kunhan hän tutkii Sammon patenttia.

Niinpä näyttää nyt käyneen!

Re: Plasmic Transition Process

ViestiLähetetty: 13.12.2015 20:33
Kirjoittaja siviili2003
Joskohan tästä Multiplaz keksinnöstä olisi autonmoottoriin asennettavaksi, jokaiseen sylinteriin yksi tuommoinen, jokohan auto kulkisi "Free energy", tarttis kyllä mitata tuon Multiplaz laitteen hyötysuhde.

http://shop.multiplaz.com/multiplaz3500.aspx