Varauksen kuljettajista

Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 17.09.2009 13:31

Nykyään yleisesti käytössämme on varauksen kuljettajina elektronit, joita tarvitaan suhteellisen suuri määrä kuljettamaan sama varaus kuin esimerkiksi käyttäisimme varauksenkuljettajina protoneita.

Uusin aluevaltaus onkin saamassa tunnetussa fysiikassa läpimurron, kun on kehitetty esimerkiksi sovellutuksena PEM kennot (suom; protonin vaihto kennot, sähköä tuottavissa polttokennoissa).

saman varauksen kuljettamiseen protoneita tarvitaan paljon vähemmän kuin vastaavasti elektroneja koska protonien massa on jopa 1837 kertaa suurempi kuin elektronien.

Elektronit kulkevat sähköjohteissa pääasiassa johteen pintakerroksissa kun taas protonit tarvitsevat johteekseen onttoja putkia.
Protonit ovat siinäkin suhteessa erikoisia että ne tottelevat optiikan lakeja (peiliseinäinen putki on niille paras johde).
Protonijohteeksi käy vaikka peilihopeoitu lasikuituputki, ja saman varausmäärän kuljettamiseen riittää protonijohteena paria kertaluokkaa ohuempi putki kuin elektroneille sähköjohdin.

Vetyhappi elektrolyysikennossa positiivisen varauksen kuljettajina toimivat protonit, eli sama kuin ionisoitunut vety-ydin, varauksen kuljettaja on siis atomiydin.

Jos internetistä yrittää löytää tieteellisiä artikkeleita aiheesta Protonit ja niiden käyttö uusimmissa tieteellisissä sovelluksissa, niin ne artikkelit näkyvät olevan ladattavissa netistä maksua vastaan, ja useimmiten aika tyyriiseen hintaan vieläpä.

Joitakin viitteitä on saatavissa kirjoituksesta jonka on laatinut tohtori Richard LeFors Clark, kiitokset hänelle:

http://keelynet.com/energy/clarkprot.htm

Protonit ovat siis merkittävässä asemassa ilmiöitä jotka tunnemme nimellä painovoiman kumoaminen, antigravitaatio. :geek:
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 30.01.2010 22:12

Ilmiö tämäkin Nanomagneettinen akku:


> http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 162807.htm
>
> #
> energia varastoidaan virittämällä pieniä nanomagneetteja, ja sitten purkamalla varaus.
>
> ne ovat kuin mikroskooppisia jousia jotka laukaistaan vapaiksi jollain systeemillä, jolloin ne aiheuttavat magneettikenttä muutoksia ja sitä kautta tuottavat sähkövirtaa.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja jussik5 » 02.02.2010 01:05

Moro

Protonivirran kuljettimena toimii oivallisesti esim. uusi/käyttämätön alumiininen sähkösuojaputki.

Artikkelista vielä sen verran, että lohen hyppäämiseen koskessa liittyy muutakin kuin se että se kerää/nappaa ne ja "kelluu" ylös.

Samoten Cloudpusterin kohdalla, saa helposti sateen aikaan, jopa ukkosmyrskyn mutta oikeesti se mitä Reich teki, oli
isompien pilvimassojen ohjailu, ja se vaatii vähän enemmän osaamista ja harjoittelua kun sohoottelu sinne tänne.
Oikeestaan ei ole ollenkaan suositeltavaa, että kukaan oppimaton alkaisi säheltämään ns. chempusterien saatikka täysmittasen
cloudpusterin kanssa, voi meinaan tehä enemmän tuhoo kuin hyötyä.

Jos jotakuta oikeasti kiinnostaa, niin Trevor Constablen jutuista ja opetuksista pääsee vähän perille miten mitäkin ohjaillaan.
Reichilta meni pitkä aika sen opiskeluun.
Reichilta ei tarkoituksellisesti jäänyt aineistoa tätä koskien.

On totta, että antigravitaatio näyttelee jossain vaiheessa aina jonkinlaista osakokonaisuutta, mutta sekin on verrattavissa tuohon
lohijuttuun, siihen vaan on mentävä sisälle, itse en osaa sitä sanoin selittää, kunkin on se itse kantapään kautta opittava. ;)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja mikar » 02.02.2010 18:58

Taitaapi olla niin, että elektronimeriteoria pätee hyvin metalleissa, mutta sitten puolijohteissa yms. se vaikeutuu.

Ja taitaa olla niin, että esim. vaikka sanotaan, että shkökentällä sysätään elektronipilveä, niin myös protoneja hieman sysätään.
mikar
 
Viestit: 563
Liittynyt: 17.09.2009 17:56

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 28.01.2011 03:16

Olettekos ennen nähneet tämänlaista lamppua, minäpä olen joskus yli 20 vuotta sitten nähnyt suomessa jopa myytävänä näitä, ne maksoi silloin nykyrahaan muutettuna 10 euroa/kpl. mutta sitten ne yhtäkkiä hävis markkinoilta kuin tuhka tuuleen, harmitta helvetisti kun en tullu ostaneeksi silloin sitä yhtä.

Mutta ny se lamppu on jälleen löytynyt, tosin ovat varmaan tillaustavaraa tuolta ison veen takaa.

http://knol.google.com/k/how-induction-lamps-work#

aasiasta toiseen, olen parhaillaan lukemassa paperiversiota Teslan kirjasta "Experiments with alternate currents", mutta kirjasta puuttu kuvat joihin viitataan, ei ole koskaan siinä kirjassa olleetkaan, vaan mistähän löytysivät?
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja jussik5 » 28.01.2011 10:13

Jos tarkoitat tuota: Experiments with Alternate Currents of High Potential and High Frequency, by Nikola Tesla
Niin kuvat ja koko kirja löytyy esim. Gutenbergin arkistoista.

http://www.gutenberg.org/dirs/1/3/4/7/13476/13476-h/13476-h.htm
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 29.01.2011 00:12

Katsokaas mitä Tesla onkaan sanonut siitä laitteesta joka on Sampan kirjahyllyn päällä:

It is quite possible, however, that such "no-wire" motors, as they might be called, could be operated by conduction through the rarefied air at considerable distances. Alternate currents, especially of high frequencies, pass with astonishing freedom through even slightly rarefied gases. The upper strata of the air are rarefied. To reach a number of miles out into space requires the overcoming of difficulties of a merely mechanical nature. There is no doubt that with the enormous potentials obtainable by the use of high frequencies and oil insulation luminous discharges might be passed through many miles of rarefied air, and that, by thus directing the energy of many hundreds or thousands of horse-power, motors or lamps might be operated at considerable distances from stationary sources. But such schemes are mentioned merely as possibilities. We shall have no need to transmit power in this way. We shall have no need to transmit power at all. Ere many generations pass, our machinery will be driven by a power obtainable at any point of the universe. This idea is not novel. Men have been led to it long ago by instinct or reason. It has been expressed in many ways, and in many places, in the history of old and new. We find it in the delightful myth of Antheus, who derives power from the earth; we find it among the subtile speculations of one of your splendid mathematicians, and in many hints and statements of thinkers of the present time. Throughout space there is energy. Is this energy static or kinetic? If static our hopes are in vain; if kinetic—and this we know it is, for certain—then it is a mere question of time when men will succeed in attaching their machinery to the very wheelwork of nature. Of all, living or dead, Crookes came nearest to doing it. His radiometer will turn in the light of day and in the darkness of the night; it will turn everywhere where there is heat, and heat is everywhere. But, unfortunately, this beautiful little machine, while it goes down to posterity as the most interesting, must likewise be put on record as the most inefficient machine ever invented!

tämä ja monta muuta juttua on tuossa kirjasessa, joka on ehkä kaikkein paljastavin kirja mitä koskaan on julkaistu!

http://www.gutenberg.org/files/13476/13 ... 3476-h.htm
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja jussik5 » 29.01.2011 10:07

Jos kyseinen kirja kiinnostaa niin tuossa vielä linkki
Harvardin yliopiston digitoituun versioon alkuperäiskappaleesta.
http://ia700305.us.archive.org/34/items/experimentswith00teslgoog/experimentswith00teslgoog.pdf
Noin 3.3Mb
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 01.06.2011 22:10

Oottekos kuulleet koskaan sähköstaattisesta jännitesarjasta, eli luettelo aineista jotka tuottaa parhaimmat kissisähvö rätinät :lol:

http://www.trifield.com/content/tribo-electric-series/

Styrofoami ja Tefloni
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Varauksen kuljettajista

ViestiKirjoittaja mikar » 01.06.2011 23:38

"For example, if uncoated paper (with a positive charge affinity value of +10 nC/J) is squeezed by a pinch roller made of butyl rubber (@-135 nC/J), there will be about 145 pico coulombs of charge transfer per joule of energy (associated with pinch and friction)."

Mitäs tapahtuu jos 3 eri eristeainetta laittaa peräjälkeen?
mikar
 
Viestit: 563
Liittynyt: 17.09.2009 17:56

Seuraava

Paluu Fysiikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron