Papp-moottori on taas noussut esille J. Rohnerin seikkailujen jälkeen. En tiedä, että oliko J. Rohnerilla mitään oikeasti toimivaa, joten ajattelin, että olisi sopivaa aloittaa kokonaan uusi ketju nimenomaan alkuperäisen Papp-moottorin osalta.
Löysin kolmisen vuotta vanhan videon, jossa Mark Hugo lähestyy asiaa Buickiinsa rakentaman HHO-laitteiston avulla saavuttamiensa tulosten kautta. Hän kertoo saavuttaneensa 30% pienentyneen bensiinin kulutuksen, mutta HHO-laitteiston tuottama kaasumäärä ei millään riitä selittämään sitä pelkkien kemiallisten reaktioiden perusteella. Eli jotain muutakin siis tapahtuu. Hugo on perehtynyt Richard A. Orianin ja James C. Fisherin tutkimuksiin ja he ovat väittäneet havainneensa HHO-kennoissa tapahtuvan "kylmäfuusio" alfareaktioita. Hugon mielestä tällaisesta kennosta voitaisiin rakentaa suljetun kierron moottori, jollainen Pappin kone juurikin on. Hugon mielestä ainakin Pappin ensimmäisen patentin mukaisessa koneessa tapahtuukin elektrolyysi ja moottoria pitää ensin käyttää tasavirtasyöttö kytkettynä muutama minuutti, jotta sylinteriin syntyy oikeanlainen aineseos, jonka avulla konetta sitten voidaan käyttää vähintään 1000 tuntia vaihtovirtasyöttö kytkettynä. Hugon mukaan Papp olisi tietoisesti jättänyt patentissaan mainitsematta tämän asian, mutta kaikki tarvittavat osat on patentissa kuvattu.
Video löytyy täältä: http://www.youtube.com/watch?v=foIWltOShO0
Hugon mukaan Pappin myöhemmistä patenteista puuttuu osittain tietoa, mutta epäilee Pappin muuttaneen "fuel mixerin" rakennetta ja toimintaa siten, että polttoaineseos on sieltä tullessaan jo valmiimpaa. Rohnereidenkin videossa todetaan, että Papp täytti sylinterit kaasuseoksella salassa eli kukaan muu ei ollut näkemässä, mitä hän teki.
Videoita löytyy täältä: http://www.youtube.com/user/bjrohner/videos ja http://www.youtube.com/user/Intelligentry/videos
Videon http://www.youtube.com/watch?v=oTuDrrUWYdo alussa todetaan, että Pappin fuelmixeri oli vaurioitunut muutossa ja hän rakensi uuden.
Bob Rohnerhan on myös jatkanut tutkimuksiaan prosessista samoin kuin Russ Gries. E-catworld.com -sivustolla nimimerkki Axil Axil kommentoi usein LENRin ja Papp-moottorin yhtäläisyyksiä ja tämän artikkelin kommenteista tämä uusi kiinnostus Papp-moottoria kohtaan oikeastaan heräsikin: http://www.e-catworld.com/2015/11/21/direct-electricity-production-from-lenr-axil-axil/
Omasta mielestäni tuo Mark Hugon selitys vaikuttaa hyvältä ja luulen, että Bob Rohnerin ja Russ Griesin tutkimukset ovat hieman liian rajoittuneita. Tässä kuitenkin vielä pari aiheeseen liittyvää linkkiä:
http://www.youtube.com/watch?v=_zWJNyoFgJM
http://rwgresearch.com/open-projects/the-papp-noble-gas-engine/
Lisäksi löytyi vielä tällainen reilun vuoden vanha video: http://www.youtube.com/watch?v=tSsWIjSC9Ng (Ryan S. Wood)
sekä tällainen slideshow: http://www.integrityresearchinstitute.org/PappEngine-Valone.pdf
Onhan tuossa aika paljon matskua, mutta jos Papp-reaktion saisi toimimaan, niin VW:n ja muiden jo olemassa tai tulossa olevien autovalmistajien päästöskandaalitkin voisi ratketa aika kätevästi. Tuossa Ryan S. Woodin esityksessä todetaankin: "ROI is off the charts"
-Olli