Aktiivihiilen teko

Aktiivihiilen teko

ViestiKirjoittaja tesla » 11.05.2016 03:20

Ohjeissa sanottiin pitää laittaa 25% kalsium- tai sinkkikloridia ja loput vettä vähähappisessa tilassa poltettuun puuhiileen kun se on sammunut ja jäähtynyt.
Annetaan virua ämpärissä noin vuorokausi. Huuhdellaan. Aktiivihiili on valmista.

Minulla sattuu olemaan magnesiumkloridia. Lieneekö se kävisi?

Enpä keksinyt taaskaan muuta paikkaa kysyä neuvoa kuin tämän paikan yleisnerot. Syvä kumarrus taas teille mega-keksijöille!!
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Aktiivihiilen teko

ViestiKirjoittaja jussik5 » 12.05.2016 23:41

Tekisin ohjeen mukaan.
En kyllä käsitä miksi, kun aktiivihiili maksaa noin pari euroa/kilo säkkitavarana ;)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Aktiivihiilen teko

ViestiKirjoittaja tesla » 14.05.2016 22:06

Moi Jussi ;)
Koitan käytännön kautta oppia kaikkea. Muistiin ei jää ellei sitä tee fyysisesti. Koulussa opeteltiin ulkoa fysiikan kaavoja - yhdestäkään ei ole ollut hyötyä.
Kaikki minkä teen käytännössä osaan useasti helposti toistaakin. Toiset ovat synnynnäisiä kemistejä ja moolit menee jakeluun jo esikoulussa mutta minulle
ei - on siis vain pakko tehdä kaikki fyysisesti ja ihmetellä mitä tuli tehtyä... :shock:

Toinen syy on kokeet eivät yleensä mene kuten kirjassa luki - jotain menee aina pieleen. Kun menee pieleen jotain uutta ja jännittävää omasta mielestään tapahtuu
ja tuntee saaneensa aikaan.

Samoista syystä tislaan itse veteni kun kerran se on jotenkin vaan hauskaa rakennella itse järjestelyt.
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40


Paluu Kemia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron