Elintarviketeollisuuden biojätteellä

Elintarviketeollisuuden biojätteellä

ViestiKirjoittaja jussik5 » 11.06.2013 22:34

Osa muistanee, että viimekesänä kokeilin vanhalla Bimmerinraadolla RE85.sta, tai
siis bensan ja sen seosta (70% RE85, 30 % 95E). No toimihan se, haisi vaan koskenkorvalle.

Pari viikkoa ny kokeillu tolla mun vanhalla, mailmaa nähneellä Herrgådsvagenilla
ihan puhdasta RE85sta.
Toimiihan se tolla Gent.issä Belgiassa kootulla 940.selläkin ja ihan puhtaalla RE85sella.
Kylmäkäynnistys on vähän pitempi, ei käy heti tyhjäkäyntiä ihan puhtaasti.
30 sekan lämmittelyn jälkeen käy nätisti.
Ei nypi eikä nypyttele ajossa, mutta kuskia nyppii kun muutenkin laiska, ja ny puuttuu 1/3 osa tehoista.
Kovin tuntuu persolle tälle litkulle, jos tää normaalisti menee 98Ellä 9 litraan, 95Ellä 9,5 litraan niin tällä
menee yli 12 litran keskikulutuksella.
Muutokset litkulle: laturin herätevirtajohto tulee vänkärin puolen parkilta ( no tällä ei taida olla merkitystä) ;) ,
tarkistettu, että imuilman esilämmityksen paffiputki on hyvin kii sekä pakosarjan päässä, että
ilmanputsarin päässä.
Veikkaan että jippo sulavalle toiminnalle on tuo Volvossa vakiona olevalle imuilman esilämmitykselle.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Elintarviketeollisuuden biojätteeellä

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 12.06.2013 14:20

Tää sulta on vielä kokeilematta:
http://intercooler.steamcastle.fi/

turpo ja sille välijäähytin ja sitten sitä etana-oilia
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Elintarviketeollisuuden biojätteellä

ViestiKirjoittaja jussik5 » 12.06.2013 22:06

Joo tää olikin vaan kokeilu, että pystyykö vapaastihengittävällä ajaan
tolla raakalla jätelitkulla.
Tulos oli, että pystyy, mutta vaatii hermoja, rekasta ei mennä ohi muutakun
pitkällä suoralla.
Kyllähän se on tiedossa, että kyseinen litku vaatii ahdetun koneen ja
ahtopaineen noston jos oikeesti meinaa tota käyttää.
Ja tietty sytkäpuolelle vähän enemmän potkua.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Elintarviketeollisuuden biojätteellä

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 13.06.2013 19:25

Sen etanolin lämpöarvo on huonompi kuin bentsiinillä koska etanolissa on runsas kolmannes massasta happea, puristuskestäväähän se on koska oktaaniluku on paljon yli 100, joten turboahan siinä tarvittas että hyöty lähtis irti.

Tosin jos ruokkisit sitä imuilmaa elektrolyysi vedyllä, (ei HHOlla koska siellä on jo happea liiankin kanssa) niin voisit saada koneesi nakuttaan jo alemmillakin puristussuhteilla.
Ajon aikana vaikka ylilataat jotain akkua, jossa kaasunkeräysputkisto... ;)

ainiin ja kun alkomahoolin kemiallista kaavaa katsoo niin näkee että siitä ei ole pitkäkään matka vedeksi, samoista tarpeista suunnilleen on vesi kuin viinakin tehty, jösse osas vääntää veden viiniksi, miten lie siihen maailman aikaan osannukkin.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08


Paluu Biopolttoaineet

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron