T-foordin erikoisuuksiin kuuluu myös käynnistyminen eturenkaaseen potkaisemalla.
Tuossa jussin liittämässä kuvassa nuo magneetti palikoiden päät näkyy vauhtipyörän ulkokehällä, mutta kuvassa näkyvät magneettikelat ei ole tuon kuvan näköisiä.
tuon mahtavan virityksen T-foordissa kuuluu huolehtia pelkästään sytytysvirran antamisesta, sillä ei ole mitään tekemistä akun latauksen tai ajovalojen kanssa.
Siksipä onkin uusi ajatus jussilta että siinä onkin pikku sähkömagneettinen (overunity) apumotti helpottamassa polttoaine kuluja.
Niin ja sen T-fordin syttyjärjestelmä on muuten kuulemani mukaan Nikola Teslan suunnittelema, joten on hyvinkin mahdollista tuo Jussin kertoma urbaani legenda, sillä siinähän on kaikki ne komponentit mitä näissäkin Bedinin moottorisysteemeissä on, etenkin se Spärrepuola joita T-foordissa on 4 kpl!
T_foordihan on edistyksellinen vielä tämänkin päivän mittapuun mukaan sillä sen moottoritilavuus on 2400 ccm, moottori tehot noin 20-30 hevosvoimaa, mutta kulkee 100 km 7 litralla bensaa tai etanolilla, tämä etanoli ominaisuus oli Henry Foordin kuningas ajatus jo alunperinkin, että maajussit vois ajaa autoo kotipolttoisella, kun siihen aikaan ei ollu maaseudulla niinkään itsestäänselvää bensan saanti.
Alla parit kuvat Spärrepuolan sisuksista:
suoralinkit kuviin: [http://img254.imageshack.us/img254/3766/bifipuola.jpg ja
http://img703.imageshack.us/img703/9316/sprret1.jpg