jussik5 kirjoitti:Kuvassa T-hopan vauhtipyöräasetelma.
On ollu urbaani huhu, että ekaversioitten kelat olsi síjoitettu lohkon valuun sinne vauhtipyörää vasten,
tuo kuvan versiohan on omassa peltikotelossaan irrallaan lohkon takaosasta, eli valu on erilainen,
tällä ekaversiolla oli sellainen ominaisuus, että kammesta pyöräytettyä se jäi pyörimään.
Ilmeisesti siitä tuli sellanen että sitä ei pystytty hallitteen ja se kulki niimmaan perskuleesti.
Ilman että sytkää ees kytki päälle, parhaimmat huhut on että siitä lähti pihalle noin 40 heppaa (ilman bensaa)
Siis DYNOMOTOR, olikos autossa AKKU?
Niin ja siinä ensimmäisessä versiossa myös käämitystapa oli eri, kuten kuvasta näkyy
#
tässä alemmassa kuvassa näkyy magneetto ja vauhtipyörä, vahtipyörässä tehty kestomagnetit V-mallisiksi, teräväkulmainen hevosenkenkämagneetti, niitä kehällä aika monta.