Sivu 2/3

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 06.12.2010 22:10
Kirjoittaja jussik5
Kuvassa T-hopan vauhtipyöräasetelma.

Kuva

On ollu urbaani huhu, että ekaversioitten kelat olsi síjoitettu lohkon valuun sinne vauhtipyörää vasten,
tuo kuvan versiohan on omassa peltikotelossaan irrallaan lohkon takaosasta, eli valu on erilainen,
tällä ekaversiolla oli sellainen ominaisuus, että kammesta pyöräytettyä se jäi pyörimään.
Ilmeisesti siitä tuli sellanen että sitä ei pystytty hallitteen ja se kulki niimmaan perskuleesti.
Ilman että sytkää ees kytki päälle, parhaimmat huhut on että siitä lähti pihalle noin 40 heppaa (ilman bensaa)

;)

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 07.12.2010 21:12
Kirjoittaja siviili2003
T-foordin erikoisuuksiin kuuluu myös käynnistyminen eturenkaaseen potkaisemalla.

Tuossa jussin liittämässä kuvassa nuo magneetti palikoiden päät näkyy vauhtipyörän ulkokehällä, mutta kuvassa näkyvät magneettikelat ei ole tuon kuvan näköisiä.

tuon mahtavan virityksen T-foordissa kuuluu huolehtia pelkästään sytytysvirran antamisesta, sillä ei ole mitään tekemistä akun latauksen tai ajovalojen kanssa.

Siksipä onkin uusi ajatus jussilta että siinä onkin pikku sähkömagneettinen (overunity) apumotti helpottamassa polttoaine kuluja.
Niin ja sen T-fordin syttyjärjestelmä on muuten kuulemani mukaan Nikola Teslan suunnittelema, joten on hyvinkin mahdollista tuo Jussin kertoma urbaani legenda, sillä siinähän on kaikki ne komponentit mitä näissäkin Bedinin moottorisysteemeissä on, etenkin se Spärrepuola joita T-foordissa on 4 kpl!

T_foordihan on edistyksellinen vielä tämänkin päivän mittapuun mukaan sillä sen moottoritilavuus on 2400 ccm, moottori tehot noin 20-30 hevosvoimaa, mutta kulkee 100 km 7 litralla bensaa tai etanolilla, tämä etanoli ominaisuus oli Henry Foordin kuningas ajatus jo alunperinkin, että maajussit vois ajaa autoo kotipolttoisella, kun siihen aikaan ei ollu maaseudulla niinkään itsestäänselvää bensan saanti. :idea:

Alla parit kuvat Spärrepuolan sisuksista:

Kuva



Kuva

suoralinkit kuviin: [http://img254.imageshack.us/img254/3766/bifipuola.jpg ja http://img703.imageshack.us/img703/9316/sprret1.jpg

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 08.12.2010 01:34
Kirjoittaja jussik5
Nää mun kuvat on T-hopan korjauskäsikirjasta vuodelta 1916
Julkaissut New Yorkissa W Henley Publishin co ;)
Eli multa löytää kuvat joka osakokonaisuuksista.

Kuva

Alunperin hopassa oli kuivakennoakut jotka pystyttiin ohittaan kovemmilla kierroksilla
ja vauhdilla, eli antaan sähkö tolta generaattorilta.

Hopassahan oli myös ns. master vibrator system jolla saatiin tarkasti kipuna oikeaan aikaan joka sylinteriin.

Kuva

On mahdollista että se keksijä ei olisi Tesla vaan eräs toinen vähän pidemmällä ollut henkilö, eli ajankohtahan
oli 1890 luvulla. Fordi alkoi ns. A-mallilla ja sit seuras B, C ja AB
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_A_%281903%29

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 05.02.2011 08:57
Kirjoittaja siviili2003

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 05.02.2011 10:47
Kirjoittaja jussik5
Ihan kuten ennenkin Scribdistä on ladattu, loggaat sisään ja painat sitä
vihreetä namiskukkelia missä lukee Download ;)

Ja tuo linkki minkä pistit oli joku viissivunen intro kirjasta

Oikea linkki on tässä
http://www.scribd.com/doc/34672360/magnetic-amplifier
110 sivua ja 1.3Mb PDF.änä

Samalla käyttäjällä on siellä hyllyssä paljon kirjoja Antenneista, Radiotekniikoista, Magnetroneista, Cyclotroneista yms.

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 07.02.2011 23:07
Kirjoittaja siviili2003
Mikä pistää veden kiertämään elektrolyysissä, miksi vesi kiertää Joecellissä?

havainto video: http://www.youtube.com/watch?v=L5WufdvY ... re=related

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 12.04.2012 08:32
Kirjoittaja siviili2003
Tässä jonkun toisen hepun kotivideo jossa esitellään perpetuum mobile:

http://www.youtube.com/watch?v=jKFTAobM ... re=related

no eipä menny kun pari tuntia kun olin väsännyt itselleni samanlaisen, eilen sitä pääintzinyörin kanssa ihmeteltiin ja testailtiin, mutta ei saatu pyörimään itsekseen, muuten toimii aivan samoin kuin videon vehe, ledit vilkkuu samalla lailla. EVGRAY keskustelu ryhmässä näkyvät taittelevan peistä tästä samasta koneesta.

Kuva

Motgen1.jpg

#
Kuva

Motgen2.jpg
#

Kuva

Motgen3.jpg
#

Kuva

Motgen4.jpg
#

Lisää videoita tästä samasta periaatteesta:

http://www.youtube.com/watch?v=Ho3I9JOB ... re=related

¤

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 12.04.2012 14:30
Kirjoittaja Nelikulma
Eikö tuossakin jo tunnustettu, että patterilla kävi?

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 17.10.2014 05:02
Kirjoittaja siviili2003
Nyt lisää huttua tähänkin naruun
Olen aika ajoin etsistellyt tietoa, mikä on Paul Baumannin Linden experiment, no vihdoin ja viimein joku on julkaissut jotain:
http://rimstar.org/sdenergy/testa/lindenexp.htm

http://rimstar.org/sdenergy/rmeyers/index.htm


Siinä samassa yhteydessä linkataan näköjään jonkun Roy Meyersin keksintöön, lienee jonkun sortin ZPE vehje, siinäkin hevonkenkä magneetilla saadaan aikaan joku multivipraattori ilmiö aikaan ja pumppaamaan sähköä tiesmistä.

Rexresearchilla myös samasta:
http://www.rexresearch.com/meyers/meyers.htm

Re: Magnetroninen moottori / generaattori

ViestiLähetetty: 01.06.2017 18:48
Kirjoittaja siviili2003
Lisäänpä tänne erään japski keksinnön, siitäpä sitten kansa ihmettelemään mikä onpi moottorin toimintaperiaate, ei varmaan ihan heti sytytä!




http://www.shinsei-motor.com/techno/index.html