Valovoimaa

Valovoimaa

ViestiKirjoittaja Vipunen » 19.04.2012 18:55

Kuvasin videon Hannun valovoimasta jossa on BMW:n 6 pyttynen suora bensiinimoottori vuodelta 1936 ja Strömbergin tasavirtageneraattori.

http://www.youtube.com/watch?v=2kMlDsMB ... e=youtu.be

Kuva
"Kaikkea on opeteltu, mutta kaikkea ei ole käsketty teherä".
Könnin mestari
Vipunen
 
Viestit: 345
Liittynyt: 02.10.2009 01:51

Re: Valovoimaa

ViestiKirjoittaja jussik5 » 19.04.2012 19:58

Salapolliisityötä ;)

Hmmm.. ei ihan täsmää.
Moottori on BMW 335 autosta, sen ensiesittely oli 1938 Lontoon autonäyttelyssä.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_335_%281939_%E2%80%93_1941%29
Eli moottori on 90 heppanen 3485 kuutiosenttinen suora kutvonen.
Yhdellä Solexin ykskurkkusella alaimukaasarilla.

Sinänsä auto oli innovaatio, siinä oli ekana nelivaihteinen täyssynkronoitu vaihteisto.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1254
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Valovoimaa

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 19.04.2012 21:49

Vaunussa näyttäs olevan Internazionaalin akselistot
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2495
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Valovoimaa

ViestiKirjoittaja jussik5 » 19.04.2012 22:28

No ei ihan mutta likeltä liippaa.
Natikan vanteen keskiosa ei tuu ihan noin ulos.
Linkin kuvassa 36-vuoden natikan kuormuri.
http://www.trucktype.com/pics/5818/full/international_c35_1_36.jpg
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1254
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Valovoimaa

ViestiKirjoittaja Vipunen » 20.04.2012 00:25

Akselisto on aika erikoinen, akrikaatti kiinnitetään päistään etummaiseen ja takimmaiseen akseliin. Etuakselin pyörät kääntyy kuin autoissa vetopuomia kääntämällä ja peruuttaminen on erittäin vaikeaa. Kun akrikaatti on viety käyttöpaikalleen, etu-ja taka-akseli irrotetaan ja niputetaan yhteen toisen akrikaatin kuljetusta varten. Hannun mukaan akrekaatteja on myös käytetty Suomessa Mersun suorilla 8- ja 12-sylinterisillä moottoreilla. Hänen mukaan videon BMW moottori olisi 5,5 litrainen ja niitä oli Mersun konetta yleisemmin käytössä näissä akrikaattivaunuissa.
"Kaikkea on opeteltu, mutta kaikkea ei ole käsketty teherä".
Könnin mestari
Vipunen
 
Viestit: 345
Liittynyt: 02.10.2009 01:51

Re: Valovoimaa

ViestiKirjoittaja Vipunen » 20.04.2012 15:44

Lisää valovoimaa kuvaushetken pimeään,

Kuva

Strömberg n:o 1 vm.1935. AEG:n IT-tykin lavetti. Valonheittintä käännetään ja suunnataan käsin, sähköisesti paikalla tai kauko-ohjauksella sekä tutka-ohjauksella automaattisesti.
http://www.youtube.com/watch?v=GmGqu7_l ... e=youtu.be

Moottorin ja akrikaatin käynnistys:
http://www.youtube.com/watch?v=7OUUi-jV ... e=youtu.be

Valonheittimen käynnistys:
http://www.youtube.com/watch?v=dldoYbB0 ... e=youtu.be

Keutnhäntä:
http://www.youtube.com/watch?v=bNwD7sPA ... e=youtu.be

Puimurin moottori:
http://www.youtube.com/watch?v=j1X9iIwy ... e=youtu.be
"Kaikkea on opeteltu, mutta kaikkea ei ole käsketty teherä".
Könnin mestari
Vipunen
 
Viestit: 345
Liittynyt: 02.10.2009 01:51

Re: Valovoimaa

ViestiKirjoittaja jussik5 » 20.04.2012 23:16

Mersun moottorit mitä noissa olis voinu käyttää oli varmaan 500 ja 540 mallista,
ne sopis tonne "pulkkaan".
500 mallin iskutilavuus oli siinä suorassa kasissa tasan viis litraa ja
540 mallissa 5,4 litraa, autoissahan ne oli yleensä kompressoriahdettuja.

Näissä vehkeissä alaimukaasuttimella, vapaastihengittävänä teho varmaan
tuolla noin 120-140 pollee.

770 mallin kone oli jo niin iso, että se ei tonne kopan sisälle olis mahtunu
sen litratilavuus oli 7,655 litraa, sen teho oli vapaastihengittävänä
150 jarruhevosvoimaa.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1254
Liittynyt: 16.09.2009 17:43


Paluu Magneettimoottorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron