Magneettimoottoritutkimuksen lähtökohtia:
1. Kartoittaa olemassa olevia keksintöjä ja patentteja, ja suomentaa niihin liittyviä toimintaperiaatteita ja vinkkejä.
2. Soveltaa annettua tietoa kehitteillä oleviin ja uusiin innovaatioihin.
3. Rakentaa erilaisia kokeiluja, kuvata niiden magneettikenttiä (rautajauholla, FEM-analyysillä ja luovalla spinkenttäkuvauksella) ja mitata niiden vääntövoimia, sekä mahdollisuuksien mukaan hyötysuhteita (COP).
Tämä harrastelijatutkimus painottunee luovaan tutkimukseen ja kokonaisuuden kannalta hyödyllisen tiedon jakamiseen. Tarkoituksena on antaa tietoa ja avaimia menestykseen pyyteettömästi kaikille kaikkien yhteiseksi hyväksi. Tutkimusrauhan ja jatkuvuuden turvaamiseksi osa vinkeistä voi olla piilotettu rivienväliin tai jokseenkin erikoisiin ilmauksiin. Tavoitteena on yhteinen menestys.
Aloitan Johann Granderin magneettimoottoreista.
Johann Grander 1980. Massage apparatus EP 0019608 B1
https://www.google.com/patents/EP0019608B1Johann Grander 1982. Reluctance motor EP 0074957 A1
https://www.google.com/patents/EP0074957A1Edellinen patentti kuvineen (saksaksi)
http://www.esmhome.org/library/johann-g ... 4957a1.pdfAsiaan mahdollisesti liittyen
Martin Denev 1987. Method for producing linear reciprocating movement of a permanent bar magnet EP 0244376 A2
http://www.google.com/patents/EP0244376A2?cl=enRuiz Jose Antonio Gil 2014. Motor with magnet-based movement WO 2014131922 A1
http://www.google.com/patents/WO2014131922A1?cl=enPeter Rieder 2015. Brilliant minds. Unparalleled understanding of nature and engineering.
http://jochberger.com/index_htm_files/B ... eering.pdfGrander invented a reluctance motor to advance the development of the magnetic motor. He imagined the reluctance motor would replace the internal combustion engine and reduce the use of fossil fuels. He applied engineering brilliance to create a motor consisting of at least one fixed and mobile magnet. A rotor, pendulum or piston provides mobile support for the magnet. The magnet moving with the rotor or pendulum or piston would meet on the periphery of the trajectory. At least one fixed magnet governed by the motion of the support exerts a repulsive or attractive pulse on the mobile magnet. An increase in energy would occur when the fixed or mobile magnet provides a pulse. The magnet providing the pulse could become mechanically displaceable and provide a pulse or become a temporary energised electromagnet. The displacement would be controlled intermittently by the motion of the support.
Several versions of the reluctance motor were created. Grander’s patent for the reluctance motor reveals the primary principle of the invention concerns the movement of an impulse in changing states located on the periphery of the path of the magnetic movement. He constructed ten motors during the course of a decade to demonstrate refinements and variations of the magnetic motor. The motors became increasingly more powerful and sophisticated. He increased the number of magnets. It increased performance and efficiency of the motors.
Tähän mennessä annettuja vinkkejä Granderin magneettimoottoriin:
• Magneettimoottorin rakenteessa on rengasratas (ring gear).
• Magneetit on päällystetty metalliseoksella ja ne kytketään siten, että ne virittävät toisiaan yhä korkeammille sävelkorkeuksille. Tällä tavoin magneettien luonnollinen magnetismi vahvistuu, jolloin oikeanlaisilla keloilla ja kytkennöillä energia alkaa virrata.
• Magneettimoottori-generaattorin ulostulo ei ole tavallista elektronivirtaa, vaan luonnollista vitaalivoimaa/kosmista energiaa, joka on hyvin johtavaa ja jolla ei ole lämpöhäviöitä.
• Keksintö hyödyntää todennäköisesti imploosiota ja sen yhteydessä viitataan Teslaan ja Schaubergeriin.
Palautan mieleen Teslan spiraalilevyn, jota voi soveltaa myös sylinteri/suorakaidemuotoon.
Kokeilunarvoinen ajatus: Kestomagneetit päällystetään metallilevyillä/johtimilla siten, että muuttuvissa magneettikentissä indusoituvat pyörrevirrat vahvistavat kestomagneettien kenttää ja edistävät pyörimisliikettä sen sijaan, että ne muodostavat pyörimistä vastustavia kenttiä.