Tein Teslan moottori-generaattorista uuden version. Sijoitin 18 x 8 mm neodyymimagneetit hieman etäämmälle keskuksesta, jolloin niiden kehänopeus suurenee. Kelat ovat edelleen samat ja erikoista kyllä ne tuottivat pystyasennossa hieman epäpuhdasta siniaaltoa.
Yksi kela tuotti jännitettä 1.84 V ja neljä kelaa 6.64 V. Tällä järjestelmällä saavutin neljällä kelalla 3.6 kertaisen hyödyn (teoreettinen maksimi 4).
Roottorimagneettien napaisuus vaihtelee ja staattorin kelat on kytketty sen mukaisesti vuorotellen eri napaisiksi, jolloin ulostulo on parhaimmillaan. Tällaisessa systeemissä se onnistuu myös neljällä kelalla (vrt. aikaisemman kokeilun yksi roottorimagneetti neljällä kelalla). Itse asiassa tein kokeilun varmistaakseni, että olen oikeilla jäljillä.
Siniaaltoa kohti suunnistaessa huomasin, että asettamalla kelan vaakatasoon aallon epäpuhtaudet tasoittuvat. Oivalsin taas kerran, että systeemin kokonaiskentällä (tässä tapauksessa neljän roottorimagneetin yhteiskentällä) on merkittävä vaikutus tuotetun signaalin aaltomuotoon ja myös vääntövoimien aaltokuvaajiin magneettimoottoreissa (aikaisemmat tutkimukset). Joskus sopiva ratkaisu löytyy kokeilemalla. Tällä kertaa pidin kelaa kädessä oskilloskooppiin kytkettynä ja kokeilin millä tavalla se pitää sijoittaa suhteessa roottoriin, että jännitteen tuotto on maksimaalinen.
Tällä pienellä virityksellä yksi kela tuotti jännitettä 2.00 V ja neljä kelaa 7.52 V. Neljällä kelalla saavutettu hyöty oli siis 3.76 kertainen.