Kestomagneettimoottorit

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja Ville » 07.07.2015 13:15

Kuva

John Bedini (4th of July 2009) Yhdysvaltojen itsenäisyyspäivänä noin kuusi vuotta sitten.

Kaikille,

Ron Cole rakensi monia näitä moottoreita. B.A.S.E. tarkoittaa Bedini Audio Spatial Environment (Bedini Audio Avaruus Ympäristö)

Moottori ei ole hankala rakentaa. Muuttaessa hukkasin omani ja en koskaan rakentanut sitä uudelleen. Moottorissa on Neo magneetit, pyörän halkaisija on 7.62 cm X 1.27 cm paksu alumiini kahdella laakerilla. Epälineaarinen ramppi on tehty siihen muotoon taivutetusta putkesta aiheuttamaan magneettisen spreijaamisen, kun magneetti ohittaa murrospisteen. Kuten sanoin aikaisemmissa viesteissäni, olen tehnyt kaikenlaisia magneettimoottoreita. Pitää tietää miltä magneettikenttä näyttää, kun se oikosuljetaan. Ron Cole demonstroi tämän GE:lle 1980-luvulla. Hän ei pelleillyt ympäriinsä, kun rakensi laitteita. Tällä ei voi tuottaa sähköjä taloon, sitä käytettiin vain todistamaan, että se voidaan tehdä käyttämällä porttiramppeja. Voit löytää monia erilaisia portteja, joita olen rakentanut vuosien varrella, jos vain etsit. Keelynet on yksi lähde. En halua liittyä mukaan tähän projektiin, koska olen oppinut läksyni auttamisesta...

http://keelynet.com/energy/bedgate.htm
http://jnaudin.free.fr/html/mgmnu.htm
http://www.icestuff.com/~energy21/beham.htm
http://keelynet.com/ohsako/ohsako.htm
http://keelynet.com/ohsako/bednotes.htm
John B


Remember, as I said yesterday, one of the private demonstrations Geoff did for me while I was there was to show me the difference between passing a magnet by a solid iron shaft versus passing a magnet by a steel tube. With the solid iron rod, you can feel the cogging resistance -- if you can do it without the magnet hooking up to the rod. But with a hollow iron (steel) tube (Geoff's discovery), it passes right by, without hardly even noticing the tube. The faster the magnet passes by the tube, the less resistance there is. But if you bring the magnet up to the tube slowly, its will fasten to the tube, magnetically, as you would expect.

http://www.peswiki.com/index.php/Direct ... gyBat_Labs
Ville
 
Viestit: 887
Liittynyt: 03.09.2012 20:50

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja Ville » 03.09.2015 15:14

Magneettimoottoritutkimuksen lähtökohtia:

1. Kartoittaa olemassa olevia keksintöjä ja patentteja, ja suomentaa niihin liittyviä toimintaperiaatteita ja vinkkejä.
2. Soveltaa annettua tietoa kehitteillä oleviin ja uusiin innovaatioihin.
3. Rakentaa erilaisia kokeiluja, kuvata niiden magneettikenttiä (rautajauholla, FEM-analyysillä ja luovalla spinkenttäkuvauksella) ja mitata niiden vääntövoimia, sekä mahdollisuuksien mukaan hyötysuhteita (COP).

Tämä harrastelijatutkimus painottunee luovaan tutkimukseen ja kokonaisuuden kannalta hyödyllisen tiedon jakamiseen. Tarkoituksena on antaa tietoa ja avaimia menestykseen pyyteettömästi kaikille kaikkien yhteiseksi hyväksi. Tutkimusrauhan ja jatkuvuuden turvaamiseksi osa vinkeistä voi olla piilotettu rivienväliin tai jokseenkin erikoisiin ilmauksiin. Tavoitteena on yhteinen menestys.

Aloitan Johann Granderin magneettimoottoreista.

Johann Grander 1980. Massage apparatus EP 0019608 B1
https://www.google.com/patents/EP0019608B1

Johann Grander 1982. Reluctance motor EP 0074957 A1
https://www.google.com/patents/EP0074957A1

Edellinen patentti kuvineen (saksaksi)
http://www.esmhome.org/library/johann-g ... 4957a1.pdf

Asiaan mahdollisesti liittyen

Martin Denev 1987. Method for producing linear reciprocating movement of a permanent bar magnet EP 0244376 A2
http://www.google.com/patents/EP0244376A2?cl=en

Ruiz Jose Antonio Gil 2014. Motor with magnet-based movement WO 2014131922 A1
http://www.google.com/patents/WO2014131922A1?cl=en

Peter Rieder 2015. Brilliant minds. Unparalleled understanding of nature and engineering.
http://jochberger.com/index_htm_files/B ... eering.pdf

Grander invented a reluctance motor to advance the development of the magnetic motor. He imagined the reluctance motor would replace the internal combustion engine and reduce the use of fossil fuels. He applied engineering brilliance to create a motor consisting of at least one fixed and mobile magnet. A rotor, pendulum or piston provides mobile support for the magnet. The magnet moving with the rotor or pendulum or piston would meet on the periphery of the trajectory. At least one fixed magnet governed by the motion of the support exerts a repulsive or attractive pulse on the mobile magnet. An increase in energy would occur when the fixed or mobile magnet provides a pulse. The magnet providing the pulse could become mechanically displaceable and provide a pulse or become a temporary energised electromagnet. The displacement would be controlled intermittently by the motion of the support.

Several versions of the reluctance motor were created. Grander’s patent for the reluctance motor reveals the primary principle of the invention concerns the movement of an impulse in changing states located on the periphery of the path of the magnetic movement. He constructed ten motors during the course of a decade to demonstrate refinements and variations of the magnetic motor. The motors became increasingly more powerful and sophisticated. He increased the number of magnets. It increased performance and efficiency of the motors.


Tähän mennessä annettuja vinkkejä Granderin magneettimoottoriin:

• Magneettimoottorin rakenteessa on rengasratas (ring gear).
• Magneetit on päällystetty metalliseoksella ja ne kytketään siten, että ne virittävät toisiaan yhä korkeammille sävelkorkeuksille. Tällä tavoin magneettien luonnollinen magnetismi vahvistuu, jolloin oikeanlaisilla keloilla ja kytkennöillä energia alkaa virrata.
• Magneettimoottori-generaattorin ulostulo ei ole tavallista elektronivirtaa, vaan luonnollista vitaalivoimaa/kosmista energiaa, joka on hyvin johtavaa ja jolla ei ole lämpöhäviöitä.
• Keksintö hyödyntää todennäköisesti imploosiota ja sen yhteydessä viitataan Teslaan ja Schaubergeriin.

Palautan mieleen Teslan spiraalilevyn, jota voi soveltaa myös sylinteri/suorakaidemuotoon.

Kuva

Kokeilunarvoinen ajatus: Kestomagneetit päällystetään metallilevyillä/johtimilla siten, että muuttuvissa magneettikentissä indusoituvat pyörrevirrat vahvistavat kestomagneettien kenttää ja edistävät pyörimisliikettä sen sijaan, että ne muodostavat pyörimistä vastustavia kenttiä.
Ville
 
Viestit: 887
Liittynyt: 03.09.2012 20:50

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 03.09.2015 22:05

Mikä voima oli se joka pyöritti Karl schappellerin moottoria, minulle jäi vähän hämäräksi hänen moottorinsa toiminta, sillä hän puhuu että tuota lasipalloa kallistetaan johonkin kulmaan akseliin nähden niin vääntö on suurimmillaan???

http://www.free-energy-info.co.uk/Davson.pdf
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2494
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja Ville » 09.09.2015 12:24

Ajatusvirikkeitä

A Magnetic Wormhole
http://www.nature.com/articles/srep12488

Kuva

(a) The field of a magnetic source (right) is appearing as an isolated magnetic monopole when passing through the magnetostatic wormhole; the whole spherical device is magnetically undetectable. (b) The wormhole is composed of (from left to right) an outer spherical ferromagnetic metasurface, a spherical superconducting layer, and an inner spirally wound ferromagnetic sheet.

Yksi jokseenkin samankaltainen vuonohjausmenetelmä (diamagneettinen + ferromagneettinen kerros): pyrolyyttinen grafiitti tai vismutti + magneettinen teräs.

Kuva

In one preferred embodiment the socket lining is made of diamagnetic graphite and is partially surrounded by an additional shield of a material having strong magnetic screening properties, e.g. stainless steel. (Perendev Permanent Magnet Machine Patent Application)

Perendev Power Developments Pty (Ltd)
http://peswiki.com/index.php/Directory: ... _%28Ltd%29

Malafaia Mauro Caldeira. 1989. Motor Magnetico BR8900294 (A)
http://worldwide.espacenet.com/publicat ... cale=en_EP

Ramon Freixas Vila. 2009. Magnetic rotary device US 20090212650 A1
http://www.google.com.na/patents/US20090212650
Ville
 
Viestit: 887
Liittynyt: 03.09.2012 20:50

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja TOP » 23.09.2015 20:46

Ville kirjoitti:
Kuva


Energetic-foorumilla on nyt kuukauden päivät ollut menossa keskusteluketju, jossa ketjun aloittaja (MadMack) kirjoitti rakentaneensa useita toimivia magneettimoottoreita perustuen osittain tuohon Bedinin kuvan mukaiseen ideaan. Jotkut moottoreista ovat olleet itsestään käynnistyviä ja toiset on pitänyt pyörittää tiettyyn kierroslukuun käynnistymistä varten ja myös vauhtipyöriä on käytetty apuna. Aika yksilöllisiä laitteita siis. Monet ovat rakentamassa omaa versiotaan laitteesta ja MadMack opastaa eteenpäin. Keskusteluketju löytyy osoitteesta http://www.energeticforum.com/renewable ... ation.html .

MadMack kehottaa etenemään vaihe vaiheelta. Laitteessa on roottorimagneetit kuten tuossa Bedinin kuvassa ja kaksi staattorimagneettia, joista toinen on vetävä ja toinen hylkivä. Ensimmäinen vaihe on tasapainottaa vetävä ja hylkivä voima siten, että ne kumoavat toisensa ja roottori pyörii tasaisesti. Myöhemmässä vaiheessa laitteeseen rakennetaan rampit, joiden vaikutuksesta roottorin liike kiihtyy. MadMackin mukaan magneeteissa on suuria eroja ja tärkeintä on asemoida magneetit siten, että tasapaino toteutuu. Muutenkin rakentamisessa tulee edetä kärsivällisesti vaihe vaiheelta. Tällä hetkellä menossa on enimmäkseen vetävän staattorimagneetin rampin rakentelu, joka on Y-mallinen siten, että staattorimagneetti on V-osan sisällä. Seuraava vaihe on hylkivän staattorimagneetin rampin rakentaminen, jonka jälkeen roottoriin varmaan lisätään magneetteja (MadMackin mukaan 6 on minimi) ja sitten ehkä tarvitaan useampi tällainen moduli lopullista moottoria varten. MadMack on kertonut omaavansa yli 40 vuoden suunnittelutyökokemuksen, joten kovin nuoresta kaverista ei liene kysymys.

t. Olli
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
-- Arthur Schopenhauer
TOP
 
Viestit: 132
Liittynyt: 08.01.2010 18:46

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja Ville » 30.06.2016 15:14

Perusteita pohdittavaksi

Kuva

Magneetin pohjoisnavalla N (joka vetää puoleensa kompassin neulan etelään osoittavaa kärkeä) on oikean käden spin.
Magneetin etelänavalla S on vasemman käden spin.

"N" efektin sähköisen polarisaation voi varmistaa pyörittämällä porakoneella neodyymitankomagneettia ja mittaamalla magneetin navan keskuksen ja sen reunan välisen (DC) jännitteen.

Bruce DePalma – Inventor of The N-Machine
http://brucedepalma.com/
Ville
 
Viestit: 887
Liittynyt: 03.09.2012 20:50

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja Ville » 26.10.2016 10:05

Lisää vinkkejä ja mahdollisuuksia

Kuva

Magneettinen vektoripotentiaali A on dynaaminen hiukkasvirta. Siihen liittyvät mitattavat efektit ovat todellisia ja niitä on muitakin kuin Aharonov-Bohm efekti.
Vektoripotentiaali on polaarinen virtavektori, jolla ei ole napaisuutta, kuten magneettivuolla B tai sähkökentällä E. Polaarisella vektorilla voidaan kuvata esimerkiksi voiman momenttia, kuten painetta.

Vektoripotentiaalin voi tulkita eetterivirran paineeksi tai avaruuden hiukkaspaineeksi.

Koska ilmavirta on myös polaarista hiukkaspainetta, vastatuuleen purjehtimista, albatrossin lentoa tai samankaltaista surffaajan vauhdinpumppausta ei voi soveltaa suoraan magneettivuohon tai sähkövuohon, mutta sitä voi soveltaa magneettiseen vektoripotentiaaliin.

Muoks.

Surffaajan ja albatrossin vauhdinotossa on samoja piirteitä. Siinä, miten surffaaja pumppaa vauhtia liikkuvassa aallossa on jotain samaan kuin siinä, miten albatrossi liitää vauhtia sivutuulella.

Surfing Tutorial UCPA #5 - The acceleration
https://www.youtube.com/watch?v=5-6oXDMQ2ao

Dynamic Soaring: How the Wandering Albatross Can Fly for Free
https://www.youtube.com/watch?v=uMX2wCJga8g

Myös skeittaajan ja käärmeen eteenpäin liikkeessä on samoja piirteitä. Samankaltaisesti kuin skeittaaja pumppaa vauhtia tasaisella, käärme luikertelee eteenpäin. Molemmissa massaa siirrellään puolelta toiselle ja suunnataan maata kohden työntövoimaa.

Käärmeen jättämistä jäljistä näkee, mihin kohtaan suunnataan eniten työntövoimaa. Jos ajatellaan yhtä siniaallonpituutta, massan painottamisen kohtia on kaksi, yksi molempien kaarien ensimmäisellä 90 asteella. Myös hiihdon luistelutyylissä kehoa liikutetaan puolelta toiselle ja työnnetään jaloilla samoissa kohdissa.

Carve And Pump Like Surfing | Endless Wave | Pescadito Review Video
https://www.youtube.com/watch?v=MZ7zfhCaF3A

How snakes move & 'run' - Serpent - BBC Animals
https://www.youtube.com/watch?v=zEto1-ZTbd4
Ville
 
Viestit: 887
Liittynyt: 03.09.2012 20:50

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 29.10.2016 04:05

Villelle

Tämä jos mikä olisi nyt huomion arvoinen keksintö, sillä tässä tehdään magneeetisia spiraalivoimia, ja sillä vapaata energiaa.

https://www.google.com/patents/US4249096
Keelynetistä poimittua selitystekstiä:
The following is information courtesy of Ted Zettergren. You have a question about Barbara Hickok Free Energy Machine in the file: Lost Technology - 12/06/97

The electrical dynamo patented by Barbara Hickox (1981) is an interesting device. The design includes a central rotating non-conductive cylinder into which small cylindrical permanent magnets are placed.

The interesting part is that the magnets are all positioned with one pole outward, and located on two spiral lines down the surface of the rotating cylinder. Barbara claims that when properly designed, single-wound coils in the proximity of these rotating magnets will exhibit power transfers much higher than the power required to turn the cylinder.

Again, here is the idea of a spiral or cyclic texture within the substance of existing energy fields. It must be pointed out here that accurate measurements of high frequency power can be difficult to make and results can be inferred that are very much in error (Triner & Hansen, NASA, 1977). All measurements of input and output voltages and currents must be very carefully performed.

¤
Barbara H (not sure of the spelling) gave a talk at the Tesla confercnce about 5 years ago in Colorado Springs.

I spent some time with her afterwards. She is very eccentric. I have a copy of her patent. She claims to have developed the ideas working personally with Howard Hughes and his test pilot.

Just the three of them spent several years in an abandonded mine near Las Vegas. They put several of these devices in a Helicopter body and as they were near completion some one leaned on the switch and they were airborne.

Antigravity effects as well as free energy.

lisää:
http://www.keelynet.com/unclass/lost1.htm#hickok
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2494
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 30.10.2016 08:31

Nuo pikku pyöreät soikeat on lieriön pintaan istutettuja neodyymi magneetteja joissa aina samanapa ulospäin, mulla onkin jossain jo vuosia sitten unohtunut projekti tästä jossain....
roskiinhan en mitään koskaan heitä, löytyy se vielä ;)

Kuva

Figuuri 6ssa kuvaanto päältäpäin


Kuva

Fig 7 ja Fig 8 esittää jonkinlaista tuuligeneraattori sovellusta
Viimeksi muokannut siviili2003 päivämäärä 01.02.2018 22:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2494
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Kestomagneettimoottorit

ViestiKirjoittaja Ville » 28.02.2017 18:27

Kaikille kestomagneettimoottorien kehittelijöille ja keksijöille

Howard Johnsonin lähestymistapa oli järjestää monitahoisia kokoonpanoja geometrialtaan asymmetristen magneettien korkeasti epälineaarisilla asetelmilla. Tietyissä magneettikentän pisteissä nämä Johnsonin asetelmat liipaisevat lyhytaikaisen vaihtovoiman (nopean vapautumisen) staattorin ja roottorin välillä. Vaihtovoima (exchange force) on tunnettu ilmiö [1, 2, 3], vaikka sitä ei teoreettisesti täysin ymmärretä. Se voidaan herättää asymmetrisesti esimerkiksi herättämällä elektronispinin käännös, joka on johtanut uuden teknologisen alueen – spintroniikan kehittymiseen. Mikroskooppisesti vaihtoenergia on paljon suurempi kuin magneettikenttäenergia, joskus jopa 1000 tai 10 000 kertaisesti [4, 5]. Makroskooppisesti vaihtoenergia voi olla hetkellisesti monia kertoja tavallista magneettikenttäenergiaa voimakkaampi, kuten 200 kertaisesti, jonka Johnson monesti saavuttaa.

Jos stimuloidut hetkelliset vaihtovoimat suunnataan aina roottorin pyörimissuuntaan, silloin itsestään pyöriminen on sallittua, jos näitä vaihtovoiman liipaisuja tapahtuu tarpeeksi niin, että roottoriin lisätty ylimääräinen potentiaalienergia riittää voittamaan sen kuorman ja häviöt.

Jokainen itsestään liipaistu vaihtovoiman ilmaantuminen tuottaa ylimääräisen voiman ja energian* sisääntulopurskeen järjestelmän supersysteemiympäristöstä. Siten järjestelmä muuntuu hetkellisesti ja toistuvasti jokaisessa vaihtovoiman purskeessa avoimeksi järjestelmäksi, joka on epätasapainoisessa energianvaihdossa sen aktiivisen ympäristön kanssa ja vastaanottaa sieltä vapaasti ylimääräistä energiaa. Koska vaihtovoiman sisääntulopurske on lyhyt, roottorin yhdellä pyörähdyskierroksella tarvitaan monia sisääntulopurskeita niin, että niiden yhteinen energia on merkittävä.

*Teknisesti ottaen, vaihtovoima ei ole magneettikenttävoima vaan voima, joka nousee itsenäisesti kvanttimekaanisista näkökulmista. Siitä huolimatta se on todellinen voima, joka ilmenee magneettisissa materiaaleissa ja vaikuttaa magneettisiin materiaaleihin, kuten kestomagneetteihin.

[1] Niille, joille magnetiikka ja vaihtovoima(t) ovat vieraita, katso tarkat määritelmät H. J. Gray & Alan Isaacs, A New Dictionary of Physics, toinen painos, 1976, s. 194. Äkillisestä varauksen vaihdoksesta johtuva voima tunnetaan Heisenberg voimana (Heisenberg force). Spinsuunnan vaihdoksesta johtuva voima tunnetaan Bartlett voimana (Bartlett force). Sekä varauksen että spinin vaihdokseen liittyvä voima tunnetaan Majorama voimana (Majorama force). Lainaten: ”Nämä vaihtovoimat voidaan tulkita johtuvan virtuaalisten hiukkasten, jotka välittävät yhteisen ominaisuuden hiukkaselta toiselle, jatkuvasta emissiosta ja absorboitumisesta. Virtuaalisten hadronien vaihto atomiytimen vuorovaikuttavien hiukkasten välillä liittyy läheisesti ydinvaihtovoimiin.”

[2] Richard P. Feynman, Robert B. Leighton & Matthew Sands, The Feynman Lectures on Physics, Vol. II, Kappale 37 käsittelee magneettisia materiaaleja mukaan lukien vaihtovoimia, spinejä ja spin efektejä.

[3] The Encyclopedia of Physics, Robert M. Besancon (editor), toinen painos, 1974, s. 518

[4] B.D. Cullity, Introduction to Magnetic Materials, 1972, s. 132

[5] Charles Kittel, Introduction to Solid State Physics, seitsemäs painos, 1996, s. 443 (alaviite 1)

Thomas E. Bearden. 2002. Energy from the Vacuum. s. 349–350, 913. Vapaa suomennos.
Ville
 
Viestit: 887
Liittynyt: 03.09.2012 20:50

EdellinenSeuraava

Paluu Magneettimoottorit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron