Keppe-moottoriprojekti

Nikola Teslan patentteja ja keksintöjä sivuavat aiheet

Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja jussik5 » 13.12.2009 17:22

Moro

Onkos kukaan tutustunut tähän Norberto Keppen moottoriprojektiin.
http://www.keppemotor.com/fn/

Juutuubivideoitahan tuosta löytyy hakemalla.

Tuossa vähän poimintoja ja lainauksia:

"Tutkiessaan keksijä Nikola Teslan – vaihtovirran ja induktiomoottoreiden isän – työtä Keppe kuitenkin havaitsi, että tämä merkittävä tiedemies oli jo toteuttanut useita tärkeitä keksintöjä, jotka perustuivat ajatukseen, että tyhjiö, joka vastaa aineen täydellistä olemattomuutta, muodostuu energiasta. Teslan teknologia käytti sähkömagneettisten aaltojen resonanssia, joita hän kutsui pitkittäissuuntaisiksi sähkömagneettisiksi aalloiksi. Jotkut fysiikan ei-ortodoksiset suuntaukset ovat kutsuneet tyhjiön energiaa, johon Teslan teknologia perustuu, skalaarienergiaksi. Sillä tarkoitetaan, että tämä energia ei ole vektorista eli se ei saa alkuaan aika-paikka ulottuvuudesta ja siksi sitä ei voi määritellä aikaan ja paikkaan liittyvillä parametreilla, joita ovat esimerkiksi potentiaali- ja kineettinen eli liike-energia.

Metafysiikkaan ja Teslan tutkimuksiin perustuen Keppe kehitti uudet perusperiaatteet, joihin fysiikan tutkimuksen tulisi perustua ja joka toimisi uuden, tulevaisuuden teknologian oppaana. Hän julkaisi tutkimustuloksensa edellä mainitussa teoksessa."


"1) Aine on energiaa ja että ne eivät ole vastaavia. Energia (jota Tesla kutsui skalaarienergiaksi ja Keppe kutsuu essentiaalienergiaksi) on hierarkkisesti ylemmällä tasolla ja on aina olemassa siellä, missä ei ole ainetta (partikkelit), mutta aina ei ole ainetta – tai voi olla olematta – missä on energiaa. Aine yksinkertaisesti vastaanottaa essentiaalienergiaa tai vapauttaa toisarvoista energiaa aineen sisäisen rakenteen resonanssin mukaan."

"2) On olemassa yksi ainoa substanssi, essentiaalienergia (kuten Keppe kutsuu Teslan skalaarienergiaa), joka on transsendenttista (ei-aineellista, ei-ajallista ja ei-paikallista) ja joka tuottaa ainetta resonanssi-ilmiön välityksellä. Keppen mukaan aine on essentiaalienergian resonanssia aikaan ja paikkaan vangittuna."

"3) Aistein tai laittein havaitut energiat eivät ole essentiaaleja, vaan ne ovat primaarienergian (essentiaalienergian) sivutuotteita. Tämä tarkoittaa, että teknologia, joka perustuu liikkeen saavuttamiseen toisarvoisen energian potentiaalien eroilla (vetovoima, elektromagneettisuus) voidaan korvata teknologialla, joka ottaa suoraan primaarienergiaa (essentiaalienergiaa) toisarvoisen energian, esim. elektromagneettisuuden, resonanssi-ilmiöllä."

"4) Essentiaalienergialla on kaksi komponenttia, toiminta ja sen täydentäminen, jotka vastaavat resonanssin kahta suuntaa. Tässä kuvaan tulee Keppen käsite “puhdas potentiaali”, joka vastaa käsitettä, että fysiikan potentiaalien erot kiihdyttävät järjestelmän entropiaa, koska ne käyttävät energiaa vain yhdensuuntaisesti. Kun järjestelmä on resonanssissa, entropia on minimoitu ja tehokkuus maksimoitu. Silloin järjestelmä hyötyy molemmista toisiaan täydentävistä komponenteista, toiminnasta ja sen täydentämisestä. Puhdasta potentiaalia voidaan pitää järjestelmän aiheuttamana pyörteenä, minkä kautta essentiaalienergia kulkee. "

On aika varma, että tämä herättää ristiriitaisia tuntemuksia ;)
Mutta ite on tullut siihen tulokseen, ettei Keppe tyhjän päälläkään kulje.

Aika näyttää.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja penttinen » 16.12.2009 20:22

Kiva! seuraan mielenkiinnolla. Äkkiseltään kun katselin netissä olevia videoita, niin niissä oli perusvirhe taas tämä tehon laskeminen, josta unohtui tämä vaihesiirron aiheuttama cosφ . Joten tarkkana tehojen kanssa. Olen oppinut varovaiseksi, olipa laite mikä tahansa, kun rakenteesta löytyy keloja tai kondensaattoreita.

Löytyykö jostain kytkentäkaavaa keppeläiselle?
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja penttinen » 16.12.2009 20:44

http://www.freshwap.net/finder/keppe+mo ... l+3+0.html

rapidsharessa tuollainen. jotenkin en onnistunut lataamaan.

Toinen huomio, jotta keppeläisen kuvista pyydetään härskisti rahaa. Hieman vaikuttaa oudolta. Voi olla pluffi koko homma. Mut ei tuomita ennen kuin selviää..
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja penttinen » 16.12.2009 21:27

tossa vielä tollaista. foorumi, jossa syventyneet asiaan kohtuu hyvin.
http://keppemotorclub.bestforumpro.com/ ... lts-t5.htm
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja penttinen » 16.12.2009 22:26

Kuule, tämä keppe on kusetusta. Tässä sanaillaan ovelasti ympäripyöreitä (tuo keppe teorian tekijähän oli sosiologi).

Seuraavassa poimin pätkiä tuolta keppe-sivustolta, ja vastailen niiden väliin:


"2.3. Onko Keppe-moottori “Free Energy”-laite?

Ei siinä mielessä, mitä “free energy” (vapaa energia) tai “moto perpétuo” (ikiliikkuja) innostuneet toivoisivat. Tällainen laite pystyisi syöttämään itse itseään. Tämä ei ole Keppe-moottorin tapaus. Keppe-moottori kuitenkin ottaa osan käyttämästään energiasta tilasta generaattori-aspektinsa avulla ja sähkömagneettisen resonanssi-ilmiön vuoksi sallii järjestelmän uudelleen syöttämisen ja lähestyy 100 % hyötysuhdetta. Keppen ja Teslan mukaan tämä energia on kaikkialla maailmankaikkeudessa ilmakehässä ja sen ulkopuolella ja näin ollen vapaasti käytettävissä.

Vapaa energia laitteella olisi Tehon vahvistus >1 (Fator de Amplificação de Potência) eli se tuottaisi enemmän energiaa kuin kuluttaisi. Tällaisia laitteita kutsutaan englanniksi nimellä “overunity”, mikä tarkoittaa “yksikön yli”, missä yksikkö tarkoittaa 100% hyötysuhdetta"

- Niin? tavallinen sähkömoottori saavuttaa 97 % hyötysuhteen.

" Minuutteja kestävät mittaustulokset antoivat alle 100 % hyötysuhteita. Tarkemmissa analyyseissä saavutettiin keskiarvoltaan 97, 35:n hyötysuhde moottoreille, joiden lähtöteho on vain 12 W. "
- sähkömoottorin koko ei vaikuta hyötysuhteeseen mitenkään, vaan rakenne ja huolellisuus valmistuksessa.

"Koska alkuvaiheen Keppe-moottorit toimivat ilman rautasydämiä, vertaamme niitä vastaaviin moottoreihin, joissa ei ole rautasydämiä eikä –roottoreita, kuten esimerkiksi tuulettimien moottorit. Nämä ovat yksivaiheisia vaihtovirtainduktiomoottoreita, joissa on käämihäkkiroottori.
- Rautaa käytetään johtamaan magneettivuota. Tällöin hyötysuhde paranee. Myös tuulettimien moottoreissa on rautaa staattorissa. Häkkikäämiroottori on suomeksi oikosulkumoottorin ankkuri, jossa on ns. häkkikäämi.

".....Jos käytämme yllä mainittua esimerkkiä, jossa otetaan 50 W sähköverkosta 5 W mekaanisen työn tuottamiseen ja oletetaan, että Keppe-moottori kuluttaa 10 W sähköverkosta tuottaakseen saman 5 W mekaaninen työn kuin toinen moottori. Tässä tapauksessa Keppe-moottorin hyötysuhde on 5 W / 10 W = 50%, mutta säästö suhteessa toiseen moottoriin on (50W – 10W) / 50 W = 80%. Toisin sanoen Keppe-moottori säästää 40 W energiaa sähköverkosta tehdäkseen saman työn kuin toinen moottori. "

MIKÄÄN MOOTTORI EI OTA 50 W tehoa verkosta 5 W:n työn tekemiseen. Ja tuo laskentamalli on ihan väärin. Oikein tämä menee näin: Keppe-koneen hyötysuhde n=0,5.
50 W:n tavallinen moottori ottaa verkosta 50 w, miinus lämpö ja mekaaniset häviöt (5%) , jäljelle jää 47,5 w :n työ. tavallisen moottorin hyötysuhde on 95 %, eli n=0,95.

Sitten vielä tämä: tuolla sivustolla on lueteltu sähkömoottorin häviöt. http://www.keppemotor.com/fn/3-5.php
Nyt on unohtunut ihan pieni asia: Nämä prosentit ovat sen häviön prosentteja, ei koko moottorin energian kulutuksen. Siis jos koneen hyötysuhde on 0,9, niin tämä tarkoittaa sitä, että 10 pros käytetystä energiasta muuttuu häviöiksi. Jos kyseessä on 10 kilowatin kone, niin 1 kw muuttu muuksi kuin mekaaniseksi akselitehoksi, ja TÄMÄ 1 kW jakautuu sivulla mainituiksi osa-alueiksi. (jotka nekin ovat väärin). Ei siis koko koneen ottoteho. (Karkeasti 75 prossaa menee lämpöhävioiksi, ja loppu magneettisiksi häviöiksi, jolloin tässä 10 kW:n esimerkkikoneessa lämpöä tulee 750 w. Huom, täyskuormalla!)

Kyllä tämä taitaa olla hyvä kusetus psykopaatilta huomionkipeeltä papparaiselta. Ja rahastaminenkin. En tahdo viedä rakentamisen haluja, sillä rakentaminen on kivaa, ja siinä oppii paljon.

Nimimerkillä: kääminkö oikosulkukoneen amiksessa turhaan... ;)
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja penttinen » 16.12.2009 23:03

Heh, laitoinpa kyselyä tuonne kepulifirman:

Hello. What is this?
Normal electric motor operates in more than 90% efficiency.

You also have pages in Finnish. Who is responsible for this misleading information, which you use to increase sales? In our country, this can be prosecuted.

For honesty of the world, Samuli Penttinen, researcher, inventor.

Saapas nähdä, tuleeko vastausta.

pikku kommentti vielä. Lainaus:
"filosofi ja sosiologi Norberto R. Keppen tieteellistä ja filosofisista suuntausta. Keppe on Integraalisen psykoanalyysin tai Analyyttisen Trilogian luoja, ja hän on kirjoittanut yli 30 kirjaa psyko-sosio-patologiasta.
Keppen työ tarjoaa yleiskatsauksen ja analyysin psykologisten ja yhteiskunnallisten ongelmien alkusyistä ja keinot niiden ratkaisemiseksi. Lopputuloksena on ihmisten elämän ja yhteiskunnan parantuminen kokonaisuudessaan. "

Ei vie kauaa tajuta, jotta tyyppi on rankasti kipeä. Hän hallitsee yhteiskunnan ihmissuhteet ja psykologian liiankin hyvin, ja koitaa käyttään nyt niitä hyväkseen. Kevyt hitler.

tämä on nyt sitten vaan minun mielipide.. jotta koittakaa ymmärtää... :mrgreen:
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja mikar » 17.12.2009 00:01

Moi!

Tämän vuoden Innosuomi palkinnon sai Axco-Motors Oy, Lappeenranta: parempi hyötysuhde ja käyttövarmuus moottoreilla ja generaattoreilla,
yrityksen sivuilla kerrotaan toimintaperiaatetta

taitaapi olla oikeasti hyvä systeemi
mikar
 
Viestit: 563
Liittynyt: 17.09.2009 17:56

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja jussik5 » 17.12.2009 00:41

Moro

Totta, Keppe on aika provosoiva teksteissään :D
Lueskelin joskus yhen sen kirjan harppoen, ei se mikään tyhmä äijä kyllä oo.
Joten siltä tietysti voi odottaa ihan mitä vaan ;)
Mulla on toi keppe manual, mutta ei siitä kyllä tarve parane yhtään, aivan yhtä onnetonta tekstiä ja ohjeita kun yleisestikkin on saatavilla.
Oikeestaan kaikki esitykset on kyllä aikastaa lapsellisia, en oikeen ymmärrä kelle noi on tarkoitettu.
Sitä määkin ihmettelin, että mitenkä ne osaa ryssiä hyvän periaatteen ja värkit noin onnettomasti, ja kehtaavat puhua vielä oikeesti jostain hyötysuhteesta.

Se kävi joskus viimetalvena mulle selväks, että oikesti Teslat oli luettu, ja ihmettelenkin miksei tosta oikeesti voinut tehdä jotain.
Selvis myös että, Bedinit oli käyty läpi.
Kaiken kaikkiaan jotain hemmetin hämärää jutussa on.

Penttiselle pisteet ;)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja Vipunen » 17.12.2009 11:28

"Nyt on unohtunut ihan pieni asia: Nämä prosentit ovat sen häviön prosentteja, ei koko moottorin energian kulutuksen. Siis jos koneen hyötysuhde on 0,9, niin tämä tarkoittaa sitä, että 10 pros käytetystä energiasta muuttuu häviöiksi."

Ihmettelin myös noita ilmoitettuja hyötysuhdelukuja, polttomoottori puolella rakennellaan jos monen moista moottoria. Niitä tuli yhteen aikaan seurattua runsaasti, muutamia tekeleitä itsekkin rustaten.

Polttomoottorin hyötysuhteessa on kaksi käsitettä, mekaaninen hyötysuhde ja terminen hyötysuhde. Kun monesti keksitään ja kehitetään esim. "Rotary"-tyyppisiä moottoreita ja sanotaan hyötysuhteen paranevan 50%, jätetään usein mainitsematta kumpi hyötysuhde on kyseessä. Tavallisen mäntämoottorin mekaaninen hyötysuhde on 95 prosenttia ja kun jollain parannuskonstilla päästään 10 prosentin hyötysuhteen lisäykseen, tämä usein miten koskee silloin sitä viimeistä viiden prosentin osuutta. Akilleen kantapää on terminen hyötysuhde ja jo 1920 luvulla Englantilainen Ricardo määritteli optimaalisen palotilan muodon. Ihanne oli pallo jossa kaasunpaine jakaantuu tasaisesti joka suuntaan. Käytännössä tämä taasen ei ole mahdollista. Termistä hyötysuhdetta saadaan lisättyä hieman, kun hyödynnetään moottorin ulkopuolisesti pakokaasut (esim. turbo) ja kitkalämpö (esim. lämmitys). Joka tapauksessa Rikardo kehitteli neliventtiilitekniikkaa ja puolipyöreää palotilamuotoa. Ensimmäinen tällainen palotila oli sittemmin Triumph Ricardo 500 cm moottoripyörässä.

http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Dir ... rdo-23.htm
"Kaikkea on opeteltu, mutta kaikkea ei ole käsketty teherä".
Könnin mestari
Vipunen
 
Viestit: 345
Liittynyt: 02.10.2009 01:51

Re: Keppe-moottoriprojekti

ViestiKirjoittaja penttinen » 21.12.2009 03:18

joo. Carnotin laki pätee. Lämpövoimakoneiden hyötysuhde on laskettavissa carnitilla, olipa kyseessä ydinvoimala tai mopon moottori. n = 1 - ( Tmin / Tmax )

Eli dieselissä vaikkapa palamisen lämpötila on 800 astetta, ja pakopuolen lämpötila 300 astetta. Kelviniksi: 1073ºK ja 573ºK. Lasketaan: 573/1073 = 0,534 1-0,534 = 0,466. Käytännössä vaihtelevalla kuormalla tämä putoaa vielä huomattavasti.

Höyryvoimalassa lukemat muistaakseni 400ºC ja 60ºC.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Seuraava

Paluu Teslan teknologia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron