Avison apparaatti

Nikola Teslan patentteja ja keksintöjä sivuavat aiheet

Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja jussik5 » 03.03.2011 22:58

Kaikki on varmaan innolla seuranneet filippiiniläisen Ismael Avison sähvöauton kehitystä
ja monia videoita, jotka ovat tulleet heti julkiseksi, kun jotain uutta on ollut näyttää.
http://www.youtube.com/results?search_query=ismael+aviso&aq=f

Kaikki on vaikuttanut hyvin lupaavalta, ite olen ainaskin seurannut aktiivisesti kehitystä
kyseisen vapaan energia apparaatin osalta.

Tuossa on viimeisin uutisartikkeli ja artikkelin alla lisää artikkeleita kehityksestä linkkeinä.
Eli nyt kyseessä on ns. MEG (Motionless Electric Generator)
http://beforeitsnews.com/story/456/440/Aviso_800W_Solid_State_Generator.html

Kuva

Tuossa Sterling D. Allan.in omalta sivustolta samaa
http://pesn.com/2011/03/02/9501776_Aviso_Solid_State_Generator_Makes_Hundreds_of_Watts/
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja penttinen » 02.04.2011 20:27

Mää oon hieman skeptinen ton auton kanssa. Kattelin noita videoita, ja kyllä sillä akulla ajaa nuo videoiden matkat. Siten siinä oli taas tätä vaihesiirtohommaa (konkkia ja keloja), josta puhelin tuolla tuplamuuntaja-topikissa.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja jussik5 » 03.04.2011 09:47

Tsekkaa toi dynotesti.
http://www.youtube.com/watch?v=spwO5NYNA8w
Mukana olevat ihmiset olivat korkeasti koulutettuja.
Käsittääkseni sen jälkeen ei kukaan ole enää ollut skeptinen ;)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja penttinen » 05.04.2011 21:42

No mää oon skeptinen.
Tutkitaan video:

Ensinnäkin auto työnnettiin sisään. Toi meralco on muuten paikallinen sähköyhtiö .

Kohdassa 5.03 näkyy kaksi akkua lokasuojan päällä. (miksi akut on aina lokasuojan päällä??)

Testit
test1. Meralco supply. 10 min. dyno näyttää hetkellisesti 0,100 kw, eli 100 wattia maksimissaan. 12 v, 8,33A = 1,38 ah
Test1 Avisotech 3 min Maksimi tehot 400 w, 12 voltilla virta 33 A = 1,65 ah
test2 Meralco supply 3 min max 850 w 12 volttia, virta 70,8 A = 3,54 ah
test2 Avisotech 3 min max 400 w 12 volttia ja 33 A = 1,65 ah
test3 Meralco suply 3 min, ja video loppuu keske.

En käsittänyt miksi laitetta ajetaan valtakunnan verkosta välillä. Videolla olevien testien ajamiseen, oletetaan nyt että laite toimii 100 prossan hyötysuhteella. (voimansiirto, jne) riittää vain 3,3 ah:n akku. Autossa on kuitenkin 40 ah:n akkukapasiteetti.

Tossa autossa on 2 kpl silmämääräisesti katsottuna koon perusteella 20 ah akkuja.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja penttinen » 05.04.2011 22:57

Innostuin tutkimaan lisää noita avisonin juttuja. Tyyppi kehuu videolla, että 200 wats battery driving 11 kilowats electrik motor.

Täytyy sanoa, että nyt on tyyppi watteinensa hieman pihalla, tai tekee ton tahallaan.

Otetaas faktana: avisonin "200 wats battery" on normaali akku, amppeerituntimäärältään (P/U=I) eli 200/12= 16,6 Ah. (edellisessä topikissa veikkasin ulkomittojen mukaan akun olevan 20 Ah)
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että yhden amppeerin virralla pystyy akkua purkamaan 16,6 tuntia. Vastaavasti 16,6 amppeerin virralla akku kestää tunnin.

Todellisuudessa avison käyttää autoaan 10 minuuttia, jolloin hänen "200 wats battery" antaa 1200 wh:n tehon. Tai viidessä minuutissa 2,4 kWh Oikeasti yksiköyitä ei voi näin vertailla, koska Wattitunti pitää aina tämän tunnin aikamääreen sisällään. Minuutissa tulee peräti 12 kW. Jos vaan akun navat kestää.

Tossa videossa alussa
http://www.youtube.com/user/ley858#p/u/18/gSvCuYZxmjM
mainitaan, että 5 hp:n auto tarvitsee 15 kilowats battery. ja sillä voi ajaa 50 kilsaa. Jos lasketaan ihan vapaalla tavalla, niin tällöin kilometrille kuluu 300 W. Oleteaan, että avisonin hökötys kuluttaa saman verran, niin kymmenessä minuutissa hän on mennyt neljä kilsaa, eli nopeus on 24 km/h. Kuitenkin hänen auton nopeus on videoissa vain 7 km/h, eli kolmanes tuosta lasketusta wattia/km esimerkkiautosta. Siksi hän pääsee huomatavasti pidemmälle samalla energiamäärällä. Jos nopeutta kasvatetaan, niin ilmanvastus kasvaa huomattavasti, jolloin ollaan samoissa lukemissa.

Kyllä mää sanon, että bulshittiä on tää juttu. mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että on ihan ok pyörittää "200 watts batteryllä kuormittamatonta 15.000 wats dc motorssia vaikka puoli tuntia.- Se moottorin kylkeen leimattu teho on se määr energiaa, jonka moottori pystyy jatkuvasti tuottamaan ilman että kuumenee liikaa. Olen joskus ottanut 1,5 kWh:n strömbergin moottorista 15 kilowats hetkellisesti. Motti piti upottaa veteen, jotta ei palanut.

Ne konkat on oleellisia liikkeellelähdettäessä ja moottorin ohjauksessa. Volttimittari ei taaskaan kerro mitään todellisesta tilanteesta. Viittaan tuonne tuplamuuntaja-keskusteluun.

Toisekseen mulla on toi sinclairin sähköauto, jolla ajelee 5-7 tuntia 60 ah:n akulla, ja se menee liki 40 km/h. :mrgreen:

Tossa linkki, jossa näkyy paljon ko. videoita. Kahlailin ne läpi.
http://www.youtube.com/user/ley858#p/u/18/gSvCuYZxmjM
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja jussik5 » 05.04.2011 23:18

Kyseessähän oli hyötysuhteiden vertailu Meralcon töpselisähkö vastaan Avison radiant energy
Suhde oli 45%/133% samassa järjestyksessä.

Ei mulla ainaskaan ny ekana tuu mieleen epäillä, kun paikalla oli tollanen
kaarti puolueettomia tarkkailijoita ;)

Noi kommentit tolla videolla saattoivat olla asiattomia,
alkuperäinen oli overunitycom.in channelilla
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja penttinen » 06.04.2011 20:25

Ei täss ole tarkoitus ketään tuomita. :D Jotenkin vaan tulee mieleen,että jos se oikeasti toimii, niin sen voisi esittää sitten niin, ettei jää epäilyksiä kellekkään.

Eikä se takaa mitään että ihminen on korkeasti koulutettu.. Allekirjoittanut on viilannut linssiin yhtä yliopistoa, joskaan tarkoitus ei ollut hyötyä, vaan suojata keksintö kertomalla toiminta väärin. Ja ne uskoi.

Missä tuo hyötysuhde mainitaan? Ja mistä löytää videon?
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja penttinen » 06.04.2011 22:12

Tämä avison ei anna rauhaa mielelle vieläkään.

Tossa on video.
http://www.youtube.com/user/overunitydo ... FW4AXVlBtQ

Siinä avison itse tehdyllä A-mittarilla mittaa akusta lähtevää virtaa. Omasta mielestä virta käyttäytyy ihan niin kuin pitääkin. Käynnistymiseen menee piikki, joka on yli 50 amppeeria. Sitten virta tippuu alas.

Sitten toiseksi herää kysymys, että miksi avison on purkanut auton noin kevyeksi, koska joissain vanhemmissa videoissa autossa on vielä konepellit, kyljet, jne paikallaan. Silloin näyttää olevan isommat akutkin.

Sitten, jos kerta auto lataa itseään koko ajan ajettaessa, niin miksi autolla ei ajeta pidempiä matkoja?

Mää luulen, että tässä on vaan sellainen väärinkäsitys energiasta ja tehosta lopunperin.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja jussik5 » 06.04.2011 22:25

Tässä on sivu jossa on ns. usein kysytyt kysymykset
kohteena Ismael Aviso

Siis tietoa
http://dimensionalbliss.com/2011/04/03/avisos-ambient-energy-technologies-frequently-asked-questions-faq/
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Avison apparaatti

ViestiKirjoittaja penttinen » 06.04.2011 22:43

Täytyy vielä veivata. Jokainen lienee osaa sähkötehon laskemisen täällä foorumilla. Katsokaapas tuo avison video.
http://www.youtube.com/user/overunitydo ... xA6fDe3J6c
Kohdassa 5:20 ruutuun tulee teksti, jossa on selitetty tehot, jne.
Kuka huomaa ihan simppelin virheen tehonlaskennassa? Vihje, ei liity taajuuksiin tai vaihtovirtaan. ;)

Mää tarjoon tuplakaljat sille, joka oivaltaa. *virn*

Sitten vielä: Jos tehoja mitataan dynossa, niin mistähän he ovat saaneet lukemat sille 130 prossalle. Tietenkin avisoni normaaleista yleismittareista. Verkkosähköllä ne näyttää oikein, mutta modatulla vaihtojännitteellä ne näyttää mitä sattuu.

Jos tällä autolla todistettavasti ilman pikakelauksia ajetaan tuolla alle 20 ah:n akulla minimissään tunti, niin mää lupaan matkustaa sinne, ja selvittää, mikä se homman nimi oikein on.

En muuten tykkää yhtään tästä nopeuta-hidasta-jutusta näissä avin videoissa.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Seuraava

Paluu Teslan teknologia

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa