Pieni lisäkommentti edelliseen sanomaani, jossa kerroin kokemuksistani vaihtaa iPad akku.
Loppu hyvin, mutta välietappina kerron:
* Ennen kun olin saanut tuon 'ryökäkeen', jo rikkoutuneine etulaseineen kasattua, päätin puhdistaa iPadin alumiinisen kehikon
kaikista liimajäämistä, ennen uuden etulasin asennusta aikanaan. Kommentti! Koko elektroniikka on kiinnitetty alumiiniseen
runko-osaan, mutta 'ympärys/takalevy ovat muovia'.
Miksi näin höpisen on syynä:
Jos iPadin alu runkoon jää noita liimajäämiä vähänkin, niin se tarkoittaa, ettei uusi suojalasi asetu paikalleen 'kauniisti '
vaan 'sinne päin, mutta reunoistaan pullistellen jne....)
* Oli siinäkin pari pientä muttaa matkassa! Minulla on puhdistusaineita melkoisesti (Iisin koko valikoima, W5, Mr Proper jne...)
ja olin varma, että kyllä näillä pärjään! Eipäs se ollutkaan mikään helppo nakki! Tuohon Applen käyttämään 'limaan' ei tuntunut
tehoavan mikaaän! Ei mekaaninen raapiminen, ei normaalit perusaineet jne. (ainut mitä en kokeillut oli WC Sorsa!).,
* Minulta löytyy asetonia, tärpättiä, ja järeämpiäkin aineita, mutta nehän tuhoavat myös muovin! ? Mikä siis neuvoksi?
Alkoholihan liuottaa paitsi 'sisäkaluja' niin monia muita aineita! Heureka!, ei kun kokeilemaan....
(huonona vitsinä tässä appiukkoni sanonta: Viinahan on kuulemma hitaasti tappavaa, mutta eihän meillä ole mitään kiirettä'!)
* Sain 80 V synttärilahjaksi (2 pv sitten) esim. pullon Viru Valgeeta, pienen pullon Leijonaa ja myös Suomi viinaa.
Viru Valge oli jo ikävä kyllä jo mennyttä aikaa!, mutta jäljellä 3 viinalaatua: Suomi Viina, Leijona Viina ja Koskenkorva.
Ne on tuotettu eri raaka-aineista. Ei kun testaamaan (sekä suorittaja, että laite vaativat toki testausta ja molempiin tehtiin testejä samaan aikaan!!
* Tulos: Suomi Viina - ei liuota Applen 'räkäliimaa', ei myöskään Leijona Viina, mutta HEUREKA!
perinteinen Koskenkorva puri jostain kumman syystä sekä puhdistajaan itseensä, että iPadin alumiinirungon puhdistukseen!
Opetus:
Jos vaihdat Apple iPad akun (muista Apple tuotteista ei ole kokemusta!), niin osta myös (siis huoltoon, että itsellesikin kenties varalle) vaikka
vain pieni pullo perinteistä Koskenkorvaa! Ja saat Applen käyttämän limaisen liiman irroitettua sen kehikosta.
Eki