Taajuudet, mitä tulee eniten?

Valvoja: Yllapito

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 08.05.2018 23:54

Mulla on varmaan vieläkin jossain Tekniikka&talous lehti jossa oli aiheesta juttua, siis tästä nanoantennista.

Taajuusvirityksiin englannista ihan hyvä ilmaväli säädettävä kondensaattori, kestää suurempaakin jännitettä, mitenkähän paranis jos pinnoittas noi levyt vielä Bariumtitanaatilla?

https://www.ebay.com/itm/Air-Variable-P ... UDr4CUb-WQ

¤
Sopii varmaan myös Brucen kytkentäkaavion säätökonkaksi taajuusviritykseen


Kuva
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja erkos » 09.05.2018 00:35

Tuo mainitsemani 'nano super antennipiiri' oli kuitenkin jopa tuotantovaiheessa!
Mihin tarkoituksiin tarkalleen ja millaisin sovelluksin, jäi ainakin silloin kysymykseksi!
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja erkos » 09.05.2018 00:42

Olen tilaamassa pari noita Brucen speksaamia säätökonkkia (a' 76 taalaa) - niitä on tyrkillä monellakin kauppiaalla, eBay jne. mutta hinnat lähes sama kaikilla Ovat ilmeisesti Hamien käyttämiä komponentteja...). . (Omassa miljoonalaatikossani on kyllä ainakin parikymmentä ilmaväli säätökonkkaa, mutta ei ainuttakaan tuolle kapasijatsi alueelle ulottuvaa.)

Tämä mainintani vain siksi, että netti on täynnään kaikenlaisia 'nanopinnoite menetelmiä', oliskos jotain kokeiltavaa heti kun konkat saan?
Yleisempi kysymys? Onko tuo nanopinnoitus niin helppoa kotikonsteinkin kun netissä kertovat ja neuvovat?
(Kysyn myös siksi, että minulla on parikin pasuunan suukappaletta, jotka haluaisin kullattua!
Viime vuonna lähetin yhden pasuunan suukappaleen kullattavaksi Vantaalaiseen firmaan. Odotus kesti 3 kuukautta ja hintaa kertyi 90 euroa + ALV. Hopeoidun suukappaleen arvo on suunnilleen sama!

**********************
P.S. Brucen uusimmassa skemassa on vain yksi säädettävä kondensaattori? Herää kysymys?. Jos katsotaan uusinta skemaa April 21, 2018, niin siinä on komponenttivalikoimaa rajattu radikaalisesti?
Kerron lisää kun saan Brucelta vastauksen tämän yön sanomaani!
Viimeksi muokannut erkos päivämäärä 11.05.2018 16:37, muokattu yhteensä 1 kerran
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 09.05.2018 09:37

Tuolta viittaamaltani ebay myyjältä saa säätökonkkakokoa 23 - 150 pF 4kV hintaan 40 euroa, voi tilata saman tien kaksikin niin saa tullivapaasti vielä, 25 eur kappale ja 14.24 eur postituskuluin, jenkeistä kun tilaa niin postikulut on päätähuimaavat ja tulliakin napsahtaa kiitettävästi.

saahan näitä tämmöisiä itsekkin teettämällä, vaikka piirikorttimateriaalista, Criadix oy pystyy tekemään ohuesta yksipuoleisesta tai myös kaksipuoleisesta lasikuitulevystä tuommoisia sektorilevyjä, niitä sitten voi itse kokoilla väliprikoilla ja kierretangoilla ja muttereilla samaan tapaan kuin näissä kaupallisissa säätökonkissa, tekee vaan päätylevyt jostain eristepakeliitista lehtisahalla.

Joku Brucen keskusteluryhmäläinen vinkkasi Ukrainalaiseen myyjään jolla myös myynnissä näitä, hinta tietysti vieläkin suolaisempi, ja tullia tietenkin napsahtaa jälleen, näitä venäjän tavaroita kannattaa tilata Bulgarian kautta koska se on EU maa, ja siksi tullivapaata aluetta kuten suomikin, jos sattuu olemaan myynnissä.

tällä bulgarialaisfirmalla on ollut välillä myynnissä venäläisvalmisteisia komponentteja, jotain militaarivarastoja jälleenmyyvät:
http://www.elecments13.com/product.php?ProductID=5814

Vai pasuuna pitäs kullittaa.
Eikö olis terveellisempi tuo Hopeointivaihtoehto, samalla saisit siitä antibakteerisen soittimen joka edistää sun terveyttä!

https://www.abloy.fi/fi/abloy/abloyfi/a ... nseptissa/

se pinnoite sisältää 99% puhdasta hopeaa.

Nanopinnoitus onnistuu vaikka lasille, tyhjökammio ja suurjännite, sekä katodimetallia vois hiukan kuumentaa avuksi, niin atomit irtoo helpommin.

Bariumtitanaatti parantas huimasti tuota kapasitanssi arvoa, ja jännitekestoa sais lisää kun venyttäis noita ilmavälejä vaikkapa väliheloilla.

No niin, Erkosilla alkaa olla "tuhannen taalan paikka", nyt kun käyt testaamassa onko siinä kerrostalossa jossa asut, se peltikatto maadoitettu, ja jos ei ole, niin hallelujaa, siinä vedät oman piuhan katolta ja toisen piuhan maasta omalle parvekkeellesi, ja alat lypsämään ioneita taivaalta, Brucen suosiollisella avustuksella!
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja erkos » 10.05.2018 16:41

Moikka erkos taas tässä.

Tuo siviilin hieno ehdotus on oiva! Siis millä menetelmillä ja miten saa 'Superantennin' kerrostalossa!
Oma kokeiluni on, että kun kotoa johtaa katolle monia suoria ilmastointikanavia, niin (minulla kun niitä on) lykkään 'omiin kanaviini' ns. testaus-pellettisavupanoksen. Sitten kipin kapin katolle katsomaan, mistä ne omat savut tupruttaa ja eiku siima ja sopiva paino ja sitten kotona sopiva kaapeli siimaan ja veto takaisin katolle. Siellä sitten salainen liitäntä talon pelteihin!

Minulla on muutama Bruce kommentti valmiina kysymyksineen myös teille viisaat, mutta lähetän sen foorumin osiolla 'Oudot videot', jossa Brucesta jo keskusteltiinkin. Ettei kaikki asiat leviäisi aivan joka paikkaan.

Instrumenttien pintakäsittelystä sen verran, että ovat yleensä joko hopeoituja tai kultalakattuja. Moniin soittimiin liittyy olennaisena osana suukappale. Nämä ovat aina olleet messingistä tehtyjä ja päälle sitten hopeointi ja 'lähinnä näyttävyyden takia oletan' kultapinnoite. Suukappaleen pinnoituksella ei ole mitään osuutta itse soittamiseen.
Myös muovit ovat tulleet soitinmaailmaan ja itsellänikin on myös 'muovipasuuna' ja myös suukappale on muovia. Ja 'kuluvat osat ovat hiilikuitua'.
Mainintani 'suukappaleen kultaustarpeesta' tuli siksi, että eräs suosikkisuukappaleeni kärsi mekaanisesta kulumisesta! (ei soittaminen pinnoitetta irroita!) ja kun sitten ajattelin sen uudelleenpinnoitusta, ajattelin 'so what' kultaa vaiko hopeaa! Kultausvalinta oli ainakin tavallaan huono, sillä uusien suukappaleiden hinnat vaihtelevat esim. kultaus-/hopeointikäsittelyn molemmin puolin.
Nyt kun minulla on 'tavattoman monta mielenkiintoista projektia menossa', niin enpäs tuhlaa aikaani turhiin 'esim. kultaliemien kanssa leikkimiseen'. Minulla on pasuunoihini monen monta hienoa suukappaletta käytettäväksi sellaisenaan.
Kuva
Viimeksi muokannut erkos päivämäärä 11.05.2018 16:39, muokattu yhteensä 1 kerran
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 11.05.2018 11:05

Muillekkin asiasta kiinnostuneille, Brucen vastaanottimen rakentajille komponentit, täältä saa sen 1nF ja 220 kilovoltin konkan C1:sen:


https://www.ebay.com/itm/1000-pF-1-nF-2 ... Sw4YdY0qSN

kondensaattori brucen testeihin bulgarian kauppiaalta, tuolta saa tullivapaasti koska bulgaria kuuluu eu:hun.

tai sitten tilaa kiinasta näitä:

https://www.ebay.com/itm/30kV-1000pF-Hi ... xyAs9STSEH

¤

Kuva
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 11.05.2018 11:54

Donald Smithillä vähän samaa erikoiskipinäväliä:

http://www.energeticforum.com/renewable ... e-372.html


Näin ne vaan eri rakentelijoiden systeemit lähenee toisiaan, aina vaan salaisuus tihenee, mitä tarkemmin kipinäväliä muokataan, saattaapa olla Että itse TESLA Seniorkin nämä asiat aikoinaan tiesi, tosin ei niistä patenteissaan halunnut paljastaa....


Jatkan siis täällä, Brucen vastaanottimen yksityiskohdista erkosin kysymyksiin, että minkälainen onkaan Brucen PPV?


Kuva

¤



Kuva


¤
Bruce kokeilee erilaisia kytkentöjä ja sitten julkaisee korjattuja kytkiskaavioitaan, tuossa alla nuita aiempia päivityksiä:



Kuva

¤



Kuva
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja erkos » 11.05.2018 15:08

Tervehdys foorumi ja siviili erikoisesti!

Kyllä täytyy taas kerran!! noteerata ja kiittää tuota siviilin 'uskomatonta tietotaitoa'! (Sorry, toki myös Teidän kaikkien').
Palaan 'Bruce asioihin hetken päästä', mutta jos ja kun kaipaa 'todella eksoottisia ja vaikeastikin saatavia elektroniikan erikoiskomponentteja, niin tuo Brucenkin mainitsema Information Unlimited on suorastaan uskomaton komponenttitoimittaja todella hienoine erikois tuotevalikoimineen.
https://www.amazing1.com/

eki
Viimeksi muokannut erkos päivämäärä 11.05.2018 15:21, muokattu yhteensä 2 kertaa
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja erkos » 11.05.2018 15:18

Ennen kuin höpisen lisää Brucen asioista, niin minua vaivaa tavallaan tuo mahdollisen hyötysignaalin muunto 'ihmisille sopivaksi'!

Siis Brucen mukaan, esim. hehkulamppu loistaa 'superkirkkaasti', vaikka sen kanta on oikosuljettu!? OK, ehkä näin on, mutta millainen tulee sen 'Voltage regulator' rakenteen olla?
Siis xx volttia/50 kilohertsiä tuloliitännällä esim. 12 v akun lataukseen. Siis regulaattorinkin pitäisi toimia, vaikka 'sen tuloliitäntä on oikosulussa'? Mulla ei mennyt suoraan 'jakeluun'.
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Taajuudet, mitä tulee eniten?

ViestiKirjoittaja erkos » 11.05.2018 16:24

Tuossa Brucen skemassa ver 1.0.1 ollee 'ratkaisu/vastauskin' jo esittämääni kysymykseen asiassa Fe1:
* Millainen muuntaja sallii 20 kilovolttia+/50 kilohertsiä+ edelleen ylöspäin 'megavoltteihin nostettavaksi'/muunnettavaksi? (En minä sellaista vajavaisine tietoineni osaisi noin vain käämiä,
vaikka mulla on useampikin TV-juovamuuntaja valmiina runkona esim.)

* Tässä skemaversiossa näyttää siltä, että tulopuolella onkin kysymys 'Voltage Step up' 'laatikosta', jossa homman hoitaa suosittelemansa Information Unlimited poweri (siis keloineen L1/L2/L3!).
Nyt tuli enemmän järkeä lähtöpuolelle! Tuo poweri siis sellaisenaan on ilmeisesti osa järjestelmää, vaikka se on aikaisemmissa skemoissa korvattu 'laatikolla', josta liitännät 'seuraavaan ja erilliseen
muuntajaan'!

* Jouduin tässä sisääntuloasiassa kenties harhapoluille, sillä Bruce mainitsee 'lisää input jännitettä ja taajuutta, niin 'paranee', eli oletin ainakin, että 'jokin lisämuuntaja on tarpeen'.
Tässä skemassa ainakin näyttää siltä että 'tuo laatikko Voltage Step Up' on osa järjestelmää. HUOM1 Ainakin lisälaitteen skeman lähtö näyttää juuri yhteensopivalta jatkokäyttöön.

Tässä tuo 'Voltage Step Up' laatikon skema, valmiina 100 $ 'tarjouksena Brucen sivustolta/ tai https://www.amazing1.com/
p.s. Oli skannattava skema aikaisemmasta tulosteestani, sillä sitä en enää löytänyt netistä'!


Kuva

Kuva
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron