heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

Valvoja: Yllapito

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja erkos » 24.04.2018 18:30

Aivan juuri noin kun sanoit siviili!

Eikös vaan tunnu siltä, kun mekin esim. etsimme 'sitä vapaaenergiaa, selvennyksiä niin maailmankaikkeuteen, eetteriin ja lukemattomiin foruminkin pohtimiin asioihin, niin siellä julkisella puolellahan on selvää 'kaksijakoisuutta'1

* 99,99 % (ei ihan näin paljon) asioistamme 'kuitataan', jollei aivan huumorina, niin ainakin 'nauravin suin'! Ja otsikolla 'menkää mäkeen juttuinenne'!
* Tuo jäljelle jäävä osuus on kuitenkin 'vakavassa kasvussa' = löytyy 'asioita ja todisteita' ettei 'vapaaenergiaan liittyvää voi ohittaa' naurusuin
suinkaan!

Kuitenkin toivon, että tälläkin foorumilla on oltava paikka, hieman 'kesymmillekin ajatuksille, kuville ja jutuille' meitä kaikkia toivottavasti jopa viihdyttäen tai ehkä vain hymyä huuleen otsikolla'.

Eihän meitä ketään todellakaan 'naurata, saati sitten hymyillytä', että niin monet 'asioidemme' tutkijat ja tuloksiaan esittelevät, aina itse Teslasta alkaen, ovat, salateorioiden ja tarinoiden mukaan surmattu (jopa perheineen!), jotta asiansa eivät vaan saisi suurempaa julkisuutta! Tämä puoli ei todellakaan ole 'huumoria' missään mielessä! (Sain netistä eräältä foorumilta 'ajankohtaisen sanoman asiasta'! Listan sellaisista tutkijoista, olkoon alueensa mitä tahansa uutta 'asiaa', jotka ovat 'menehtyneet, joistain kummallisista ja ennalta arvaamattomista syistä ennenaikaisesti'. Ja tuo lista sisältää lähes 200 'enemmän/vähemmän tunnettua tutkijaa! Panee miettimään, eikös vaan?)

Mutta toivon, että foorumilla sallitaan myös ainakin 'lievästi huumoripitoista asiaa', jos 'joku ei sitä sitten sellaiseksi ymmärrä', niin, so what!
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja erkos » 11.05.2018 17:01

Jos tällä foorumillamme sallitaan 'kenties huumoripitoisiakin' kommentteja ja asioita, niin tässä eräs minulta:

Tiedättekö, millaiset olivat maailman 'ensimmäiset stereo kuulokkeet'? (Siis jopa aikaansa edellä, eli langattomat' sellaiset?)
Kyseessä on aivan oikea tuote nimeltään Topophone. (Saatavuus nykyään on hyvä kysymys, johon en osaa vastata! Paras kysyä 'äänialan' myyjiltä?

Tällainen oli siis se aikaansa edellä ollut 'stereokuulokeratkaisu' Topophone. Ei kun tilaamaan, sanon! Huomatkaa, että jalusta on helposti irroitettava, siis Topophone soveltuu myös liikkuvaan ja esim. reippailukäyttöönn, lenkkeilyyn jne.




Kuva
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 11.05.2018 17:38

Olen minä käyttänyt ihan tavallista satelliittipeilin lautastakin kaukokuunteluun, hyvin kuuluu naapuritalon (etäisyys 200 metriä) olohuoneestakin naapurien löpinät, kun suuntaa peilin kupin kohti ikkunaa.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja erkos » 11.05.2018 21:35

Hyvä vastaus Sinulta siviili, vaikka et ole aivan alkuperäisen Topohonen käyttäjä, vaan vain itse samankaltaista asiaa soveltaen!

Mutta kommenttejasi tuohon Brusen asiaan? Mitäs tuon veijarin tekemisistä ,mietit!
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

!

ViestiKirjoittaja erkos » 11.05.2018 22:10

Minäkin kokeilin 'kauan kauan sitten' omaa kaukokuuntelu laiteversioita. Tein kopion muistaakseni Radio Elektronics lehden teeman mukaisesti: noin 10 cm. läpimittainen nippu eri mittaisia alumiiniputkia, jonka nipun päässä suppilo ja siinä kidemikrofoni. Sillä kuulin paitsi lintujen laulua, myös järven yli: soutajien höpinöitä ja vastakkaisen (noin 700 m) naapuripalstojen ihmisten jutteluja! Lähetän kuvan po. 'kaukokuuntelulaitteestani' kunhan sen kaivan esiin kellarin kätköistä. On ainakin kahdenlaisia 'kaukokuuntelulaitteita' = siviilin mainitsema paraploidipeili ja esim. oma esimerkkini 'resonassiputkiryppäästä'. Omasta versiostani olin aikanaan hyvinkin yllättynyt sen toiminnasta! Minulla on oma tekeleeni edelleen olemassa, en sitä ole toki vuosikymmeniin edes kokeillut, mutta nyt kun asia tuli täälläkin esiin, kokeilenpas uudelleen!
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 11.05.2018 23:05

Bruce pitää minua ilmeisesti parhaimpana kaverinaan näissä piireissä, lähetin hänelle noin 10 vuotta sitten kivinäytteitä suomesta kun hän etsiskeli sitä Swedish Stone (Fused silica), sen Morayn matkakertomuksen pohjalta (pohjois ruotsin Abiskon kaivoskylässä), siis ratkoi tätä ilmasähkö arvoitusta jo silloin.

Löysin mielestäni täältä suomesta ehkä sopivia näytteitä sellaisista kivistä, Bruce oli hyvinkin iloinen tämmöisestä avusta vaikka se ei johtanutkaan asian jäljille.

Jos katsot tuon yahoogroupin photo kansion, löydät sieltä kuvia myös minun signeeraamana, kun tein omia versioita tähän Moray valve arvoitukseen liittyen.

Olen ehkä eniten Brucen ohella koettanut tätä ilmiökenttää selvittää, ja Negatiivipulssikokeissa saanutkin todella kouriintuntuvaa näyttöä sellaisesta mikä oli todellisuutta Nikola Teslalle, kuin Henry Moraylle ja monelle muulla tosikeksijälle.
Kuva
Viimeksi muokannut siviili2003 päivämäärä 18.05.2018 07:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 18.05.2018 07:25

”Kuumemittarikuume” oli mainio. Paikallinen keksijä oli asialla, kun KGB yritti 70-luvulla tiputella antenneja Tallinnan katoilta. Katkaistu kuumemittari ja elohopeaan työnnetty hyvin ohut kuparilanka toimi mainiosti adapterina, ja taas näkyi.

Asiassa oli tosin varjopuoli. Kuva katosi muilta 30 kilometrin säteellä, myös paikalliselta ohjusasemalta. Niinpä apulaitetta käyttäessä oli hyvä pitää ikkunasta silmällä armeijan jeeppejä.

Ja Tallinnassa riehui influenssaepidemia, kun kaikki jonottivat apteekista kuumemittaria.

Juhannuksena – oliko se nyt 1984 – Etelä-Viro tyhjeni ja Tallinnasta ei ollut löytää parkkipaikkaa. Illansuussa kaupungilla ei ollut liikkeellä kuin kaksi kyyhkystä. Kaikki muuta seurasivat Suomen television lähettämää ”Emmanuellea”.

Tekijä oli huolellisesti hankkinut dokumenttiin parikin venäjää äidinkielenään puhuvaa tutkijaa todistelemaan, että lihakaupan Väiski oli CIA:n leivissä

>>>>

En ole vielä Kemppisen mainitsemaa dokumenttia Areenalta katsonut. Mutta kuumemittarijuttu jonkinmoisena antennina herätti kysymyksiä.

Mitä Kemppinen oikein kuumemittarin elohopeaan kytketyllä kuparilangan pätkällä tarkoitti - antenninako kyhäelmä toimi siten, että kyhäelmä suodatti näkyviin Suomesta lähetetyt televisiokanavat/-kanavan?

Josko Viron kuumemittarit sitten toimivat Suomen tv-lähetysten suodattimina, niin ovelastippa juttu oli keksitty.

Onhan joskus muinoin entistä Lahden AM-radioasemaa kuunneltu saunaan kiukaan pellistäkin.

http://kemppinen.blogspot.fi/2009/10/lu ... tieto.html

(edellämainitut lainaukset yllämainitussa linkissä)

Sitä lahden am-asemaakin oli alkuaikoina kuormitettu omatekoisilla vastaanottimilla, joilla sitten koko alakaupunki oli valaissut mökkinsä, myöhemmin kun radioasemalla huomattiin että tehoja valuu jonnekkin, niin kyseiset viritykset kiellettiin.


Nikola Teslallakin oli oma elohopea-antenni, jotain samankaltaista tässäkin keksijän virityksessä, jaa miksikä oli hyvin ohut kuparilanka, no siksipä tietysti kun sen kuumemittarin sisäputkikin oli tosi ohut.

Tesla junior voi testata tätä käytännössä siihen 30 metrin grilliinsä.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja erkos » 18.05.2018 19:40

Kiitos YSTÄVÄT! Kaiken ylläkerrotun siunaan todella 'huumoriosiolle'!
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja erkos » 18.05.2018 19:42

Huuroria toki paljonkin, mutta eikös se oikeestikin ollut 'silloin aikanaan' ettäLahden asemaa todellakin pystyi 'jollei ihan kuuntelemaan' mutta ainakin 'seuraamaan hyvinkin moninaisilla 'kattilankansi ym. varusteilla'?
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: heh.. täällä kun ei ole huumoriosiota..

ViestiKirjoittaja erkos » 13.07.2018 03:39

Tervehdys!

Luin 'tukka pystyssä ja kauhulla' Joe Parr'n ja Davidsonin kokeiluista, joissa silloin tällöin tapahtui todella massiivisia energiapaukkuja!

Niinpä päätin varautua omissa Parr kokeiluissani mahdollisiin virtapiikkeihin ja kun minulla on muutamia, noin metrin mittaisia/20 mm paksuisia kuparikiskoja, niin teen niistä laitteistoni lähtöliitäntään 'hieman järemmät' kytkennät.
Toinen kiskonippu talon vesijohtoverkkoon ja toinen kiskolinjalla (siis 4 kiskoa peräkkäin kummassakin lähdössä) suureen vanhaan lämpöpatteriin (niinku säteilijäksi).

Sulakepuolta en ole vielä ratkaissut, mutta ranteenvahvuinen kaapeli riittänee?
Kuva

(p.s. Jos kuulette, luette tai näette uutisissa: 'Lauttasaaressa rytisee outoja sähköilmiöitä' - niin se olen luultavasti minä, vasta aivan alustavia Parr kokeita tehden.)
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron