Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

Valvoja: Yllapito

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 25.05.2019 22:22

Sinulle Siviili Ystäväni taas kerran!

Hankin 'kiinan pojilta¨' peräti 3 'tarkkuusvaakaa'! Itse en 3 tokin tarvitse, eli saat yhden (resolutio luvattu 10 mg) minulta ilmaiseksi, vain privaattiosoitteellasi s-postiini esim. erkki.koskimo@yahoo.com
Terveisin

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja Kriitikko » 26.05.2019 00:50

Tuosta "ympäristön jäähtymisestä" sen verran, että magneettijäähdytys on jo vanha keksintö ja siitä on yritetty vuosikymmeniä kompressoritekniikan korvaajaksi.
Kannattaa mös tutustua sähkömagnetismin perusteisiin mm. generaatorin teoriaan, jolloin ymärtää omien havaintojen syntymekanismeja. Useat varsin mielenkiintoiset ilmiöt ovat varsin tavallisia.
Kriitikko
 
Viestit: 71
Liittynyt: 01.11.2015 11:13

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 28.05.2019 10:52

sykloonit ja tornadot on keskiosistaan kylmempiä kuin ulkolaidat, Ranquen vortexputki samoin, miksipä ei myöskään sähköstaattinen pyörre voisi toimia lämpöpumppuna, jos jotkut keksijät puhuu laitteen kylmenemisestä tai sen välittömän lähiympäristön viilentymisestä, voisikohan ajatella että heidän "Overunitynsä" alkuperä olisiskin lämmön muuttumista sähkövirraksi,, jos keksittäisiin terminen DIODI, siis kun tiedämme lämmön olevan molekyylien poukkoilua 99.9% vakuumissa, sitähän aine on, pääasiassa pimeää ainetta, - jatketaan ajatusta siis, kun rautakappale tai magneettinen ydin Beardenin MEG laitteessa on huoneenlämpöinen, siinä rautamassamolekyylit pompsivat niinsanotusti nurkasta nurkkaaan aika kauoottisesti luulisin, tai on siinä sellainen nyannssi että kylmimpään nurkkaanhan ne molekyylit on menossa, mutta potkivat mukaansa näitä hitaammin liikkuvia termisiä elementtejä, sitä on lämmön siirtyminen, Nyt se Oikallus Termisestä DIODISTA, Jos saamme ohjattua nämä rautamolekyylit, tai oikeastaan niiden liikerata yhdensuuntaiseksi, nurkasta A, nurkkiin B - C - D, ja viimen takaisin nurkkaan A.
Saamme kiertävän energiavirran, nyt sitten se pointti, miksi kyseisen rautamassan ja sen lähiympäristön voisi saada jäähtymään, samalla kun muodostuu käyttökelpoista sähköä.

Molekyylit kuljettavat poukkoillessaan mukanansa myös niiden sisältämät elektroonit, ja mehän tiedämme että metallimolekyylien - ja tietysti Atomien ulkokuorilla on vapaita varauksenkuljettaja elektoneja, niin sopivasti magneettikentän avulla voisimme tuottaa siitä käyttökelpoista sähkövirtaa.

No niin siis tämä yhteys Termiseen DIODIIN täytyy luoda jollain keinoin, ja ehkäpä Bearden onkin saanut osittain tämän kytköksen luotua, ehkäpä ei niinkään tietoisena mitä on tehnyt vaan puolivahingossa testaillessaan eri variaatioita.


Tiedän että eräs Toinen kuuluisa tutkija Harold Aspden on kyennyt rakentamaan Sähköisesti muuntaja rungon joka siirtää lämpöä nurkast A nurkkaan B.


Joten päinvastainenkin reaktio täytyy olla mahdollinen.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 29.05.2019 18:21

No ei muuta kuin tehdään iso tornadokieputin! Pakkohan tuota on kokeilla!

Tarvitaan jostain saada 2kW 50Hz moottori joka olisi vesijäähdytetty
tai sitten joku pienempi jota ajaa hihnapyörällä samoille loppukierrosnopeuksille.

Ei vaan tuppaa olemaan noita vesijäähdytettyjä 50Hz 2kW moottoreita juuri missään kaupan.
Kun oikein pitkään vääntää moottorilla alkaa käämit lämpenemään ja koko
laitteen voi viedä saunaan = ilmaiset lämmöt ja jos tiivistää vesitiiviiksi ilmaiset löylytkin. Tai sitten tehdä oma kuivaushuone. Hyvin toimii.

Jos sähkömoottori kuumeee käytössään ja terminen diodi kylmenee meillä on sekä antaja ja ottaja samassa paketissa. Kuulostaa overunityltä....
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 04.06.2019 00:11

Tervehdys

Enpäs taas tiedä kiinnostaako tämä asiani teistä ketään, mutta kerron kuitenkin! Ja nyt on tulossa 'pitempääkin raporttia', jos haittaa, niin hyppää yli!

*************

Kun ensimmäinen 'erkos Alexey Mark 1' 'lentolaitekokeiluni' oli suorittanut savuten, moottori liekeissä , ensimmäisen kananlentonsa, totesin. Tällainen rakenne on täysin liian 'monimutkainen ja suuritöinen', monikerroksinen, pitkine ruuvitankoineen, satoine muttereineen jne. - ei tällaisia oikein jaksa ainakaan useita oikein rakennella!

Kun sitten Alexeyn tukisivustoilla on jo pitkään mainittu, että 'homma pelaa' yhdelläkin pyörivällä magneettilevyllä, päätin viime viikonloppuna suunnitella asiasta oman versioni 'erkos Alexey Mark 2 2019' laitteen johtoajatuksina:

1. Harjat hiiteen
2. Rakenne ilman mitään 'rakennustorneja'

Niinpäs meni viime viikonloppu vempelettä hahmotellessa, levyjä leikatessa, poratessa ja muttereita väännellessä. NYT SE ON TEHTY ja mylly pyörii moitteitta!

Tässä pari kuvaa tekeleestäni.

1. Karkea lohkokaavio komponenttiselityksineen
2. Komponentit (osakokonaisuudet) erillisinä
3. Laite koottuna ja pyörii


Seuraavana vuorossa erilaisten välilevyjen leikkaus ja kokeilu, esim.:
- alumiini (sileä pelkkä, sileä eloksoitu, rypytetty eloksoitu jne.)
- sinkki, rauta, messinki, kupari!? (kuparin kanssa olen varovainen, sillä juuri kuparin magnetismia hidastavan vaikutuksen uskon olleen syynä 'Mark 1' versioni tuhoon). Tähän lisään juuri löytämäni 'pyörijöiden'
sellaisetkin versiot, joissa Magneetit on kiinnitetty Kuparilevylle?!! Kyllä tätäkin testaan toki aikanaan myöhemmin...
- kokeilen myös pyörivän levyn tilalle painopiirilevyistä syövytettyjä 'erilaisia Parr-tyyppisiä kuvioita'.
- Ultraäänikaiuttimen voi sijoittaa tukilevylle minne haluaa, tehdä 'jonkinlaisen tukijalan' päälevylle ym. Näitä minulta löytyy kymmenkunta erilaista. Niistä ja äänikokeiluista myöhemmin.

p.s. Kun sattui löytymään 'sopivankokoinen muovilevy, tein samantien 4 laitteen sarjan!
Kunhan saan ensikokemuksia, niin jos 'hyvältä näyttää', voin lähettää jollekin halukkaalle kokeilijalle yhden kokonaisen sarjan komponentteja. Siis kaikki peruslevyt valmiiksi porattuina, kaikki tarvittavat mekaaaniset osat, magneetit, ruuvit, mutterit, eriste-välilevyn, moottorin säätimineen. Halukkaan on hoidettava itse vain virtalähteet HV/HF. Itse moottori pyörii vaikka 5 voltin usb virtalähteellä. (Moottorille ei kannata syöttää yli 5 volttia = siitä ei ole mitään hyötyä, moottori vain ylikuumenee).Jätin oman versioni pyörimään koko vuorokaudeksi, ilman mitään ongelmia, siis Ilman välilevyä!

Eki

************* lohkokaavion selityksiä *************

A1 Pyörivä ylä-magneettikiekko A2 yläkiekon HV-syöttö moottorin rungon kautta
B Välilevy. Keskellä reikä, muuten koko ja muoto täysin vapaa. HV-syöttöön 'reikä laitaan.
C Eristävä välikiekko, jonka päällä välilevy 'makaa'
D Moottori TUKILEVYYN kiinnitettynä (erillisten HD moottoreiden kolmella reijällä kiinnitys on samanlainen ja valmistajasta riippumaton, eli 'kaikki HD moottorit kelpaavat ja sopivat samalle tukilevylle).
TÄSSÄ varteenotettava kommenttini. Näihin pyörittimiinhän käytetään mitä erilaisempia moottoreita. HD-moottorien kohdalla totean seuraavaa: HD moottori (eli kiinto-/kovalevyn pyöritin) toimii toki
'normaalikäytössä 'kaikissa asennoissa ja näin toimimaam toki suunniteltu'). Mutta entäs sitten, kun pyörijänä onkin kiintolevyä '100 x painavampi magneettiripustus'?! Ylösalaisin toiminta ei suinkaan ole moottorille
minkäänlaista peruskauraa vaan 'todella raskas lisälasti', josta se tuskin selviääkään,. ainakaan pitemmän päälle! Siksi tämä oman uuden versioni pyörittimen moottorin painopiste keskittyy 'alaspäin' suuntautuvana ja
uskon laakeroinnin 'olevan siitä vain iloinen'! Monet näissä asioissa käytettävät moottorit on nimenomaan suunniteltu toimimaan myös 'ylösalaisesti' toimivina esim. laakeroimmin suhteen (esim. Drone moottorit myös
ylösalaisin lentokykyisinä). Lyhyesti: mielestäni HD-moottorit (ainakaan raskailla magneettikiekoilla varustettuina) eivät ole oikein soveliaita käytettäväksi 'perus Alexey' laitteissa, joissa kaksi moottoria pyörii
laakerointinsa varassa - ylempi 'nurinpäin'!

E VARSINAINEN KOKO RAKENTEEN TUKILEVY (siis koko systeemi on rakennettu vain ja ainoastaan tälle yhdelle ainoalle tukilevylle, ilman mitään muita tuki- tai muita mekaanisia rakenteita!)
F1 Alempi kiinteä magneettikiekko F2 HV-syöttö alakiekkoon (huomaa, että alalevyn ja moottorin rungon välissä on 'tilaa')
G Moottorin ohjausliitännät (ohjaus ei ole liitettynä/yhteydessä moottorin runkoon). HD moottoreita löytyy kolmella ja neljällä johdotuksella. Ei väliä, sama ohjain toimii molemmille versioille.

Siis vielä lyhyesti: Kaikki tarvittava vain yhdellä väli-/tukilevyllä. Mitään harjoja ei tarvita. 'Valmiiseen laitteeseen voi lisätä tukilevyn kulmiin 'laskeutumistassut/pyörät! 'Suosittelen sisärenkaattomia renkaita'!

Yläkiekon yläpinnan maalaan mattamustaksi ja siihen heijastustäplän moottorin pyörintänopeuden seuraamiseksi. (vaihtoehtona 'kevyt yksivärinen ylälevyn kate, jossa heijastetäplä).

*************

Jos sanomieni ja selityksieni vastaanotto on kovin penseä, pyrin tiiviisti välttämään näin pitkiä artikkeleita jatkossa! (Eli kerron kenties jatkossa vain otsikoilla : 'kokeet etenevät, onnistuneetkin kenties, mutta lisää 'Ylen uutisissa', siis tältä pohjalta jatkossa, ja niitähän lienee paljon helpompi seurata, kuin jotain 'erkosin ylipitkiä höpinöitä' jne......)

************* Jotkut sivustoamme seuraavat ovat lähettäneet 'kyselyjä hemmosta erkos'?! Aivan upeeta, jos joku edes viitsii kommentoida esim. omia 'höpö-juttujani'! Kiitos sanon.

(P.S. 2 – tämän melko pitkän sanomani yhteydessä lienee paikallaan taas kerran skarpata ainakin uusille vieraillijoille - mikä 'hemmetin hemmo' toi erkos, joka riehuu lähes kaikilla foorumeilla oikein on?!

* olen siis, tällä foorumilla aivan liian suurisuisena raportoiva, mutta 'todella aktiivinen, 'jotain kokeiluja itsekin tekevä, lukemattomia laittekokeiluja tekevä, siis foorumilla yksi harvoista, jotka yleensäkään Tekevät Itse mitään! ja ensi vuonna 80 V täyttävä eläkeläinen, 'todella' pitkän linjan ATK/IT ammattilainen ja myös 'meriittiäkin saavuttanut' myös asioissa : ammattielektroniikka monissa muodoissaan (siis: sotilaselektroniikasta aivoscannereihin, TV-yhtiöiden ammattilaitteisiin jne.... multimedia jakelujärjestelmiin kaikkien suurimpien kauppaketjujen markkinointinjärjestelmien eräänä peruskehittäjänä. Toinen sektori on ammattimainen musisointi. Siis papparainen soittaa edelleen viikottain ainakin 3 isossa orkesterissa, jameissakin ja konsertoiden kuukausittain nykyartistien kanssa ja edellen jopa levytyksiin osallistuen. (Musiikkipuolen CV-tarinastani löydätte halutessanne vaikkapa sivustoltani orkesteri.fi/eki koskimo jne. Kolmas kiinnostukseni aihe on aina ollut ns. Paratieteet, myös todella intensiivisin omin kokemuksin, mutta nehän eivät tälle foorumille kuulu. Jos kiinnostaa, niin katso esim. Parafinn sivustoani osoitteessa (3 kielelle käännöstyön alla) erkkikoskim2.wixsite.com Parafinn . Myös Googlen haku nimelläni Eki ja/tai Erkki Koskimo tuo nähtäväksi kymmeniä, jollei satojakin musiikkitallenteitani, ja jopa elokuvaesiintymisiänikin!). Ja esim. Facebookissa - Eki Koskimo - kerron musisoinnistani 'koko ajan' yleensä jopa päivittäen'.

* Palataanpas nykytouhuihini:
- sain aikanaan vapaaenergiasivuston moderaattoreiltamme 'epävirallisen luvan' julkaista juttujani, rajoitetusti tietysti, 'omilla sivuillani' , joka tarkoittaa otsikolla 'Parr ym. kokeiluja..... Kiitos tästä luvasta 'jopa
melkein riehua'! (Jos erkos sanomia ei enää tule, niin se on merkki moderaattorien tuomiosta: 'riehumisesi riittää ja STOP välittömästi! Olen kuitenkin aktiivinen myös muutamalla kansainväisellä foorumilla (Venäjä,
USA, Ranska ja Saksa) ja jos joudun täällä pannaan, niin annan 'muun maailman erkos 'raporttien ja tarinoiden osoitteet kenties halukkaille, vaikkapa Teslan/Siviilin kautta ja vaikenen siinä tapauksessa täällä).

- aktiivisuuteni netissä lukemattomien asioiden parissa on lähes fanaattista! (Hörhö kun olen!).
- minulla on 3 PC/A4-tablett/iPad i + kaksi nopeaa 100 MB nettiyhteyttä (Sonera ja DNA) koko ajan skannaamassa/lataamassa uutta (torrenttejakin) 24h otsikolla! Seuraan siis 'maailman uutisia ja lisäksi lataan
(anonyymina toki) arviolta noin 2-10 Gigaa päivässä. Tämä tarkoittaa, että olen esim. ohjelmistoissa tavallaan hamsteri! En minä noita satoja ohjelmistoja jne. suinkaan varsinaisesti tarvitse, en niitä jaa tai myy, vaan
kiinnostukseni on yksinkertaisesti pysyä Aivan Ajan Tasalla lukemattomien erilaisten ohjelmistojen ja asioiden kehityksessä ja niihin ainakin pintapuolisesti perehtyen!

- Olen jo aikaisemminkin maininnut, että minulla on n. 12 projektia intensiivisen työn alla. Se tarkoittaa 7/24/365 harrastelijan puuhia ja asioita, 'joita tehdään kellon ympäri, kun ei nukuta ja kun maailma on täynnään
superhienoja uusia asioita! (Minulla tuo aktiivinen pasuunansoitto, harjoitukset, esiintymiset ja konsertointi tosin verottaa ajallisesti 'muita harrastuksiani'!

- En kehu, mutta olen mielestäni 'melko nopeasti erilaisia asioita/konstruktioita ym. ITSE tuottava' ja melkein päivittäin 'jotain uutta suunnitellen/rakennellen 'printtejä tehden, levyjä leikaten, laitekoteloita poraten ja
yrittäen hyödyntää melkoistakin komponentti-, mittalaite- ym. laitearsenaaliani. Esim. edellä kertomani uusi projektini - 'täysin uusi design' Alexey tyyppiseen, mutta täysin uuden muotoiseen konstruktioon vei 'peräti
2 päivää!' alkumietinnöistä, ruutupaperipiirroksista pyörivään prototuotteeseen! (Ja tein 'samantien po. protoja 4 kappaletta, 'kun kerran olin tehnyt 'jigin' laitteen monistamiseen! ja muovilevyni sopi mainiosti
kooltaan juuri neljään samanlaiseen konstruktioon. Siis jos olet esim. mitoittanut/työstänyt/tehnyt /reijittänyt yhden mallikappaleesi, ja sinulla on 'sopivia komponentteja kymmenittäin (esim. HD-levyjä) niin ei
'muutaman sadan reiän poraaminen samanaikaisesti 'jigejä' käyttäen ole varsinaisesti aikaa vievä! Sensijaan, jos haluat tehdä saman homman myöhemmin uudelleen - on ajan tarve aivan toisenlainen, ja kaikki alkaa
usein uudelleen lähes alusta!

- Täytyy myös mainita, että nykyisten, noin 12 aktiivisten kokeilujeni listalla, 'vapaaenergia asiat/kokeilut ovat vasta sijalla noin 3!
- 'Kovaa kamaa nykyään, myös maailmalla' ovat aktiiviset, tekemäni langattomien EEG- päähineiden/ohjelmistojen mahdollistamat asiat, vaikkapa:/
- meditaatio, yhteydet kotieläimiin, kasveihin ja jopa 'aivoista aivoihin' kenties mahdollinen tiedonvaihto, virtuaalilasit näyttönä jne..... (Googlaa ja tiedät paljon enemmän...).

Tässä aivan riittävää selitystä toivottavasti ainakin alustavasti, että ainakin 'omasta mielestäni' kuulun siihen tosiharvaan sivustomme jäsenistöön, joka yleensäkään Tekee /Kokeilee yleensä yhtään mitään Itse, puhumattakaan, että kertoisivat Omista asioistaan myös meille muille! Olisi todella hienoa kuulla ja nähdä, mitä 'te sadat muut foorumimme kävijät itse harrastatte', vai oletteko todellakin kaikki (Siviili, ja pari muuta eivät kuulu tähän kategoriaan ja ovat hienoja poikkeuksia! Hattua nostan heille!) vain sivuston seuraajia, ilman edes kommentointeja, uutisten vaihtoa, mistään tekemisistänne puhumattakaan?.
Jos kymmeniin ulkomaisiin sivustoihin verrataan, on niillä kokeilujen ja keskustelujen vaihtoa yli satakertaisesti omaamme verrattuna foorumien koosta riippumatta!

Vaikka monisanainen yleensäkin olen, niin tämä 'veisuni' on täysin ylipitkä! Jatkossa pysin vastaamaan/kertomaan kaikki asiani 'noin kahdella sanalla'.

Eki

(p.s. 2 'Korjailin tätä pitkää sanomaani hieman! Syynä ainoastaan, että löysin 'kaameata - ainakin 4 kieliopillista virhettä - HUH! Toivottavasti korjasin kaikki, ettei siitä puolesta tule moitteita).


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 06.06.2019 08:47

erkos kirjoitti:Sinulle Siviili Ystäväni taas kerran!

Hankin 'kiinan pojilta¨' peräti 3 'tarkkuusvaakaa'! Itse en 3 tokin tarvitse, eli saat yhden (resolutio luvattu 10 mg) minulta ilmaiseksi, vain privaattiosoitteellasi s-postiini esim. erkki.koskimo@yahoo.com
Terveisin

Eki




Ai tämmöinen minulla jo onkin



Kuva
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 07.06.2019 21:58

Tässä lyhyt ajantasa tiedote puuhistani 'erkos Alexey Mark 2 2019' vempeleeni parissa.

Kuinkas ollakaan, ei kaikki aina mene 'minkään protokollan mukaan!

Siis nyt, kun olin valmistautunut näyttämään teille muutaman kuvam/videopätkän tämän 'uuden suunnitelmani' Mark 2 pyörittimen ensi testeistä, niin 'eikun'! (Epäilen Murphya!).

- Kun porasin peruslevyyn uusia reikiä 'noiden erilaisten välilevyjen' asentamisksi, niin eikös peuslevy haljennut kahteen kappaleeseen! (Levyssä oli aikaisewmpien työstöjen jälkeen hiushalkeamia, joita en noteerannut
'vakaviksi'.
- Kuinkas ollakaam, peruslevy halkesi lisäporauksessa juuri noita hiushalkioita pitkin!

- Kuten jo mainitsinkin, on minulla onneksi 'kovoa/peruslevyä' jo kloonattuna parikin kappaletta! Eli uuteen laitekasaamiseen men i 'tunti tai pari'! Ja kokeet jatkuu!

- Uskoin, että tuo valitsemani peruslevy oli 'muovista sitkoteriaalia', eli ei ainakaan helposti lohkea.
- Teen parhaallaan myös peruslevyä vankemmasta materiaalista. Tuo aikaisempi, josta tein peräti 4 kopiota, on Biltemalla otsikolla 'muovilevy'!? Mitä lie sitten tarkoittaakaan ominaisuuksiltaan'!?

- Joka tapauksessa seuraava peruslevy on 'millin/2' vankenpaa, sitkeämpää ja paremmin esim. porauksia kestävää.

Eipäs huolta! Jatkan tälläk uudella ja kalustamallani peruslevyllä ja siihen 'pyörintähorisonttiin' monenkinlaisia välilevyjä asetellen kokeilujani välittömästi ja jo alustavista kokeistanikin raportoiden. ? jos ketään tämä homma alkuunkaan edes hieman kiiinnostaakaan?

! Tulipas toisenkinlainen ongelma eteen!
- Jos magneettikiekot hylkivät toisiaan, no problem - hyrrä pyörii! OK!' ja kokeet jatkuvat tällä konseptilla...
- Asensin myös koemielessä magneettikiekot 'vetämään toisiaan puoleensa'! Kaikki muuten ok, mutta 'HD-moottori ei jaksa edes pyörittää hyrrää'!!!! Eräs ratkaisu on toki kasvattaa levyjen välimatkaa, toinen ratkaisu on
käyttää 'muutaman hevosvoiman moottoreita'! Tässä tulee kokemuksesta sellainen tilanne, että magneettilevyjen pyöriessä, koko 'paska' lentää taivaan tuuliin'!!!!
Siis 'jostain tulee tietyillä kierrosluvuilla sellainen resonanssi, jonka pitelemisessä on 'todella vaikeuksia'!
Kun näitä'aivan peruspyörityksiä' olen tehnyt, ja 'toivottavasti 'jotain konkreettista/kokemuksia/havaintoja olen näistä 'perus-Y/alkeiskokeilusta saanut, aion rakentaa koepyörittimen, niin vahvoin pyöritysmoottorein,
'että ei siinä pyörivät magneettikiekot tee muuta 'kuin kenties vapisevat pyörityksessä'!!!

- Olen myös hankkinut pari kappaletta noita ns. 'Drone moottoreita', nostokyky useita kiloja'. En ole vielä ehtinyt kalustaa niitä 'Parr-pyörittimiseksi', ,mutta minulla on aavistus, että kaikki kovorakenteet täytyy silloin
tehdä monin kerroin vahvemmiksi! Lisäksi tulee kysymyksiä monienkin kokeilijoiden osalta: 'koko homma karkaa käsitä ja laite lentää kenties minne'!??

- Siis 'Suurtehomoottoreista ei minulla ole vielä kokemuksia. Minulla on myös useita pölynimureista (yleensä 3000W) purettuja moottoreita, joita jotkut kokeilijat käyttävät, mutta omia kokemuksia ei vielä ole.

Urbanilegendaa/tarua/totta/ei - niin netistä löytyy (näihin pölynimurimoottoreihin viitaten) kertomuksia, kuten:

- eräs hemmo 'kaskadoi' kolme pölyimurimoottoria pylvääksi, lisäsi 'Shauberger' tyyppisiä omia ''implosion levyjään' ja sai 'naapurustom TV-/tietoliikenteen sekaisin ja aikansa myllyään pyöritettyään, sivullisten
hätyyttämänä CIA'n luokseen'"! Tiedä häntä kun näitä 'vapaaenergiajuttujakin' Google antaa vastaukseksi 'miljardeja sivuja ja referenssejä'?!

Omat alkeelliset pyörittäjäkokeiluni, olkoon 'Parr-/Alexey'ym- , eivät liiity näihin asioihin lainkaan! Palaan pian 'aivan rehellisistä/todellisista kokeista' raportoiden!

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 08.06.2019 16:29

Tervehdys.

Noista ns. peltokuvioista en ole ollut pitkään aikaan ollut sen kummemmin kiinnostunut.

Nyt törmäsin sivustoon www.cropcircleconnector.com sai asia aivan uuden käänteen! Niitä on tutkittu ainakin 20 vuotta ja suurmaiden armeijat ovat tutkineet niitä erittäin kiinnostuneina.
Peltokuvioita ilmenee koko ajan joka puolella maailmaa ja jos ja kun kuviot ovat erittäin teräväreunaisia, satojenkin metrien läpimittaisia, todella hienoin yksityiskohdin varustettuja, niin mielestä voi kokonaan jättää alkuaikojen 'miehet, laudat ja köysi' tyyppiset 'leikkikuviot'!

Mainitulla sivustolla on asiasta uskomattoman hienoja analyyseja. Monet viittaavat suoraan vapaaenergia-asioihin ja lukemattomiin nykytieteiden saavutuksiin niitä sivuten.
Innostuin niin, että tulostin yhden chapterin Part X (noin 50 4-värisivua) ja nyt kun olen sen lukenut on hämmästykseni tästä asiasta saanut aivan uudet mittasuhteet!
Katso tätä ja lue! http://cropcircleconnector.com/anasazi/fringe2013b.html Siellä on 'vapaaenergiaa sivuavaa asiaa monella sivulla!

Pitempien artikkeleiden ruudulta lukeminen on monesti 'raskasta'. Tulostettuna asia on aivan toinen. Voit tehdä muistiinpanoja, alleviivauksia, lukemattomat lisälinkit jäävät paperiversioon jne.

En todellakaan voi muuta kuin ylistää po. sivuston tekijöiden perinpohjaisuutta, hienoa ja nasevaa asioiden kuvausta jne.

Artikkeli sisältää myös sadoittain linkkejä videoihin, toisiin artikkeleihin, toisille alan sivustoille jne.

Todella kiinnostavinta uutta asiaa ainakin minulle pitkään aikaan!

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 10.06.2019 20:45

Tervehdys ja kommentti 'harrastajalta harrastelijalle'!

Jos olet 'aktiivinen' elektroniikan parissa harrastelija, niin joudut väjäämättä miettimään jokaisen projektisi yhteydessä – LIITÄNTÖJÄ'!

Verkkosähköasioissa käytämme toki vain 'laillisia liitäntöjä', mutta pienjännite-/RF-/suurjännite-liitännöissä kannatta 'nykyään' standardoida myös omia kytkentöjään!
Siksi, että jokainen projekti vaatii aina: * ainakin jännitesyötöt * liitynnät muihin laitteisiin (mittalaitteet, powerit jne.) ja laitteiden väliset kytkennät, mitä sitten lienee tarpeen.

Itse, noihin aina uudelleen ja uudelleen mietittäviin kytkentöihin liittyen, päätin yksinkertaistaa ainakin osan kytkennöistä 'käyttämällä lähes aina 'omia vakioliityntöjä'! Säästää mielettömästi aikaa, vaivaa ja vähentää huomattavasti 'savua'!

Huomioikaa myös, että 'lähes ilmaiseksi' löytyy nykyään lukematon määrä mitä moninaisempia adaptereita – eli sovittimia liityntöjen yhdistämiseen.

Pienjännitepuolella olen keskittynyt

5.2 mm plug/jakki-liittimiin (samathan ovat yleisesti käytössä lukemattomissa laitteissa,
tietokoneissa jne.).
* 'entiset ns. sokeripalat olen korvannut nykyaikaisilla 'pikaliitännöillä'
* RF puolella toki perinteiset BNC/PL ym. liitännät ja adaptereissa löytyy
* Perinteisiä banaaniliittimiä 'ei korvaa oikein mikään'! Siis mahdollistaa 'vapaat kytkennät
kaiken välille'.
* Signaaliliitännöissä jyrää edelleen jo PC-powereista tutut välikaapelit
* Samoin riviliittimet ja lattakaapeli-välijohdot
* Ääni- ja videopuolella on edelleen RCA käytössä, SCART on kokonaan väistymässä.
Tilalla HDMI ja USB.

Autossani (Hyundai Sonata) on 'helkkarin vaikea lisäjarruvalon polttimen' vaihto.
Kyllästyin asiaan ja korvasin po. polttimon 3x5 punaisen superledin ryppäällä.
No, ei siinä mitään, mutta jos katsotte kuvaa, niin huomaatte, että käytän koko hässäkän tekemiseen 'uudentyyppisiä' kytkinrimoja! Siis ei ainuttakaan 'turhaa näpertelyä 15 ledin ja kolmen etuvastuksen kanssa niitä juotellen tms., vaan kaikki nätisti nippuun 'suoraan uudentyyppisiin ruuvikytkinrimoihin'!

Kuvassa 2 muutama 'standardoimani' liitinvalikoima, joita käytän 'kaikkialla'!
(Kommentti: 'kiinan pojilta tilattuna ja kotiin ilman rahtia toimitettuna esim:
- 30 kpl erivärisiä banaanikosketin uroksi ja runkoja – n. 4 euroa
- 5.2 mm DC jakkeja ja plugeja 20 kpl noin 4 euroa
- valmiita banaani uros-uros kaapeleita, eri värisinä 20 kpl n. 4 euroa
- 'laatikko = 70 kpl 'uudentyyppisiä' 2-6 liitännän 'sokeripaloja' n. 6 euroa
- 40 kpl pienjännite uros-naaras liitinpareja kaapeleineen 3 euroa
- ja niin edelleen! ? Kuka lähtee enää itse 'rappaamaan välikaapeleita yms.?'.

Terveisin

Eki

p.s. 'Tätä liitäntöjen nippelihommaa' olen käyttänyt menestyksellisesti myös esim. 'uusissa powereissani: 'erkos Super Power Unit' ja 'erkos HF/HV tehonlähde'.
Ja tietysti myös kaikissa noissa laitteissani, joihin 'näitä powereitani käytän'.

Tiedoksenne:
'erkos Alexey Mark 2 2019' hyrrän uusi versio on kasattu ja pyörii! (Aikaisemman peruslevyni tuhosi 'muovissa ilmenneet' hiushalkeamat'!) Kokeilut tällä myllyllä jatkuvat.

Hermostuin hieman noiden jo tekemieni protojen pääkomponentista = itse se päälevy, jolle ja jolle kaikki on koottu!
Sattui myös niin, että 'varstoistani löytryi myös täsmälleen samoin rakenteluuni sopiva VÄLILEVY pyörittimeen, mutta nyt 4 mm paksuisena!

Toki uusi levy on jo työstetty, kiinnittelen siihen juuri 'rautaa ja magneetteja' , ,mutta varsinaiset kokeiluni jatkuvat ensi häään tuolla mainitsemallani 'uudelleen ehjälle peruslevylle kasatulla versiollani'.

Eki







Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

!).

ViestiKirjoittaja erkos » 10.06.2019 22:18

Kun ei yksikään/ainutkaan 'vapaaenergia-foorumimme' aktivisteistäkään ole edes vaivautunut kommentoimaankaan ainuttakaan 'aktiivisiin 'Alexey-/Parr-' kokeisiini liittyviä sanomiani, edes niitä herjaten, niin annetaan olla ja palataan asioihini kenties 'julkisten uutisten merkeissä', jos silloinkaan?

(Ei yhden aktiivisen hörhön juttuja kannata sen kummemmin seurailla, eihän ? Palataan foorumimme niin yleiseen 'rauhaan ja hiljaisuuteen'!

Pysytään vain tällä 'rajoitulla foorumimme osiolla, jossa 'joku helvetin erkos riehuu ja mölyää', ei sitäkään kommentoida tarvitse tietenkään! Miksi muka?

Se ainut yksityiskohta omissa *narinoinnissani/tekeleissäni/tarinoissani' saa 'minut syvään halveksuntaan lähes'! = Jos 'joku aktiivinen jäsen' on rakentanut esim. 4 'kokeiluvalmista' protoa, kaikkine 'finesseineen' ja ilmaiseksi kokeilukumppaneille tarjoten, postimaksutkin maksaen', ja 'EI AINUTTAKAAN KIINNOSTUNUTTA' löydy = 'Olen Täysin Sanaton' - eli jatkakaa toki aivan omaan tahtiinne omien laitteidenne parissa, menestystä toki toivon ja Tuloksia Myös. Mutta raportoikaa hyvät jäsenemme esim. myös minulle ja koko foorumille, millaisilla laitteilla olette kenties itse kokeilleet, millaisia tulokseksenne ovat olleet jne.....
Koko ns. 'Vapaaenergia asiahan on juuri nyt 'todellisessa murroksessa maailmanlaajuisesti'! Meidän foorumimme kiinnostus asioiden kehitykseen on 'NOLLAä'

Lähes 90% sivustomme 'jutuista' on : 'vanhojen asioiden jutustelua, menneiden aikojenkin linkkien välitystä, 'perusasioiden historian uudelleen lämmittelyä' ja vastaavaa.

Missä ovat oman foorumimme aktivistit? Katso/googlaa venäjän, australian, englannin, viron, ruotsin, tanksan, usa'n, koreoiden,. japanin, uuden seelannin, kanadan, ja monien muiden maiden vapaaenergia sivustoja ja niiden keskusteluja! Oman foorumimme keaskustelu/palautteet/kommentlointi on TÄYSI NOLLA mihin tahansa muuhun maahan verrattuna.

Onhan tässä siis tavallaan myös myönteinen puoli? Kaikki ovat hiljaa, ei kommentteja, ei vastauksia, ei yhteistyötä millään rintamalla = on siis vain seuraajia ja lukijoita - ilman omia mielipiteitä tms.! Outoa mutta totta toki!

Itse, tällaisena hörhönä tunnen olevani lähes vieraalla 'foorumilla/maaperällä', jos ja kun haluan kokeilla, informoida ja kertoa myös jotain konkreettista 'elävässä elävässä ja juuri nyt tapahtuvista asioista, jotka kenties sivuavat jo tehtyjä tunnettuja asioita, mutta joissa omalta taholtani on 'kenties pieni jippo' piilotettuna = kokeile avullani itse (vaikkapa erkosin ilmaisten laitetarjousten kanssa), ja saanet kenties jotain täysin uutta ajateltavaa ainakin omaaan mieleesi!
(Nämä erkosin ns. pitkät fraasit eivät enää toistu),

Hiljaisuus ollee valttia myös meidän tällä foorumillamme!

eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron