Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

Valvoja: Yllapito

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 19.07.2020 09:44

Hymyilyttää niin maan taivahisti... Hywä Koskimo! Niin sitä pitää! Me kaksi olemme foorumin ainoat jäljelle jääneet elävät aidot ihmiset.
Muut on kaapattu UFOjen toimesta luultavasti jonnekin Andromedan taakse.

Olen taas todella iloinen kun pistit jopa kolme (3) viestiä tänne "suomalaiseen" eetteriin... "suomalaiseen" ...sillä kun yritän käyttää hakutoimintoa
oikeassa yläkulmassa se ei koskaan ole toiminut. TAas kun kirjoitan Go-Ogle een "site: vapaaenergia.com telelvisio
saan välittömästi vastaukset Go-oglen crawler botin läpikäymistä sivuista vapaaenergialla ja löydän kun löydänkin mitä etsin.

Mistähän tuommoista teeveen korjausopasta enää saisi? Itse telkkarien kanssa teen seuraavasti; avaan. Rikon joka komponentin ja revin irti flybackin.
Muuta järkevää en ole niistä löytänyt ja taas tuo korjausvinkkisi oli kuin taivaan lahja tänne manalaan kukkulan alle.
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja koskimo » 19.07.2020 11:39

Kyllä po. teosta löytyy monestakin paikasta.

https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/550123

On vaan niin, että siitä tuskin on enää apua!
Nyky TV't on aivan eri tekniikkaa, prosessoriohjattuja, sisältävät
pintaliitostekniikkaa, korjaus vaatii muutakin kuin '60 W Wellerin',
ja näyttöjäkin on nykyään yli 9 täysin erilaisella tekniikalla!
Lisäksi ammattikorjaamotkin vaihtavat osia vain kokonaisina
moduleina.

Se, että sain nuo kaksi mainitsemaani 'suurta lätty tv-vastaanotinta
kuntoon, johtui lähinnä siitä, että noudatin edellä mainitsemiani
neuvoja - tutki ensin virtalähde!

Jos 'isokisu' olisi päässyt laitteiden syövereihin, ei niitä minun taidoillani
olisi voitu korjata.

Terkkuja

Eki
koskimo
 
Viestit: 216
Liittynyt: 04.04.2020 02:20

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 21.07.2020 19:47

Tunsikos Eki joskus Helvar radiotehtaan perustaja/omistaja Markus Räsästä, joka oli myös Suomen parhaimpiin kuuluvia estradi Hypnologeja, jos hän ei jotakuta saanut hypnotisoitua, niin sitten ei kukaan muukaan, juuri ennen hänen siirtymistään rajan taakse sain tilaisuuden keskustella hänen kanssaan puhelimessa. (Markus oli kova tupakkamies, ja siksi hänellä myös tupakkayskä tuolloin, siksi keskustelu oli jo kovin vaivalloista hänellä.

Hänpä kertoi aivan mielenkiintoisia tarinoita Helvar radiotehtaan menestyksen salaisuuksista, mm sen että heillä oli yksi pieni osasto jossa oli vain yksi työntekijä, jonka ainoa tehtävä oli asentaa kyseiseen radiolaitteeseen muutama komponentti jossa ei ollut mitään tyyppimerkintöjä, hänen palkkansa oli tehtaan kaikkein kovin siksi että hänen tehtävänsä oli salata tehtaan muilta työntekijöiltä, että mitkä osat ne nimettömät komponentit olivat, niin että osattiin sitä 50 ja 60 luvullakin tehdä mestarillisia radiolaitteita joita kilpailijat eivät pystyneet kopioimaan.

Joskus kuulemma Hypnologi Ahti Karivieri ja Markus Räsänen tekivät kokeen, jossa molemmat yrittivät saada toisensa hypnoosiin, tietysti kumpainenkin koitti vastustella hypnoosiin menoa, siitä tuli tasapeli, koska kumpaiseenkaan ei toisen suggestiot tepsineet.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja koskimo » 23.07.2020 03:53

Kiitos viestistä Siviili.

Minähän olen koko ikäni ollut kiinnostunut 'kaikesta', eikä hypnotismi toki ole poikkeus!
Ja onhan minulla toki muutama hypnoosia käsittelevä kirjakin.,

Omat nuoruuden kokemukseni ovat 'mestari Hawk'n ajoilta' ja minulla on pari hänen julkaisujaankin.
Minua ei hän koskaan hypnotisoinut!
Olliver Hawk (oik. Erkki Olavi Vilhelm Hakasalo)
*****
Elinaikanaan Hawk tunnettiin titteleillä hypnotisoija ja mestarihypnotisoija, kun taas muut hypnoosin parissa työskennelleet käyttivät ammattinimikkeitä hypnologi, hypnoterapeutti tai jotain muuta. Hawkia on luonnehdittu ”aikansa supertähdeksi ja ”superjulkkikseksi” Hän oli myös kansainvälisesti tunnettu. Sadat tuhannet suomalaiset näkivät Hawkin hypnoosinäytöksen eri paikkakunnilla.

Hawk teki hypnoosia tunnetuksi lukuisten yleisötapahtumiensa välityksellä ja esiintymällä paljon julkisuudessa eri medioissa sekä ottamalla vastaan psykologisista ongelmista kärsiviä ihmisiä. Vuonna 1981 Kouvolan hovioikeus tuomitsii Hawkin luvattomasta lääkärintoimen harjoittamisesta. Hawk sai kuitenkin jatkaa julkisia hypnoosinäytöksiään entiseen malliin.

Hawk muutti 1950-luvun alussa Australiaan, opiskelemaan ”paitsi englantia myös sikäläisiltä hypnoosin mestareilta alan vihoviimeisiä menetelmiä”.[Hän kertoo tutustuneensa Australiassa myös aboriginaalien rituaaleihin ja spirituaalisiin menoihin.

Hawkin julkinen ammattimainen hypnotisoijanura alkoi Australiassa 1950-luvun alussa. 1950-luvun alkupuolella Melbournessa järjestetyssä hypnotisoimisen ”nopeuskilpailussa” Hawkin kerrotaan kukistaneen siihen asti maailman nopeimman hypnotisoijan titteliä kantaneen kollegansa. Hawkin sanotaan kehittäneen ja nimenneen nk. ”salamahypnoosin” vuonna 1953.
*****

Mielestäni tämä Olliver oli kovin nuoruuteni alan esiintyjistä ja toimijoista!
Eipäs ole kauaa kun löysin kätköistäni erään hänen Oppaansa, miten tulla
huippu hypnotisoijaksi.
En sitä nyt heti löytänyt, mutta kun sen löydän, niin julkaisen sen tällä
foorumilla = Voimme hypnotisoida toisemme uskomattomiin Vapaaenergia
suorituksiin! Takuulla! Katso lisää Wikipediasta.

Eki


Kuva
koskimo
 
Viestit: 216
Liittynyt: 04.04.2020 02:20

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja koskimo » 23.07.2020 22:58

Nyt on pakko lähettää jopa Yksityisviesti foorumillla1
Kun minut heitettiin erkos käyttäjänä, jostain syystä ulos foorumilta
'salasana ongelman takia? niin on pakko siis liikennöidä tätä kautta?

*********************'
Tässä siis oli tarkoitus saattaa vain privaattisanoma foorumimme Ystävälleni Siviilille.

Nyt kun olen foorumilta ulosheiton takia 'nimetön noviisi/mitä lie, niin en voi edes
lähettää yksityisviestejä, koska 'mulla ei ulosheiton jälkeen edes ole enää
muka yhtään kaveria tai Ystävää!?

Miten lie sitten ollee toimintani eri nimillä (erkos/ koskimo) jne. kenties jatkossa tällä foorumilla,
niin tässä kuitenkin Siviilille tarkoittamani sanoma julkisesti esitettynä.
Muita toimitusmenetelmiä ei foorumimme tarjoa 'noviiseille'!

*******
Moikka Siviili Tosi Vapaaenergia foorumin Ystäväni.

Olen näissä menneissä jo pariinkin kertaan halunnut henk.koht yhteystiedot
välillemme (ihan vaikka kovon lähetyksiä varten yhteisiin teemoimiimme liittyen jne.

Monista aivan selvistä yhteisistä kiinnostuksista huolimatta, en ole saanut yhteystietojasi?
Salaisia varmaan toki ovat ja sellaisina ne haluat pitää, mutta kun oma kiinnostukseni'
paremmista yhteyksistä Sinuun nähden on ollut aivan vain simppelisti .
POSTIOSOITTEESI

Ongelmani' SINUN JA MINUN välillämme kontakteissa on minimaalinen! Siis vain
postiosoitteesi ja muut yhteystiedot! joit kaipaan edelleen.

Ainut yhteystieto oli minulle ainakin se, että lähetit minulle valmiiksi työstetyt
akkunapa lyijy elektoodit! Kiitos Todella. Mutta lähettäjä tuntematon!? kiitos!

Se mikä taasen jäi taas puuttumaan on: Sinun omat yhteystietosi, joita olen kaivannut!
Ei se ole riittänyt. että foorumin rupattelupalsta kertoo, että Siviili asuu Joensuussa,
sillä on muhkea palsta siellä, poliisikin asuu naapuristossa tai muutaa vastaavaa.....

Toivon ja uskon, että Sinulle on ainakin oleellisesti selvinnyt, kuka se 'ihmeen Eki.
foorumilla riehuja oikein on ja että'tuon Ekin' kanssa voisi kenties jopa olla
paremmassakin yhteydessä!

Terveisin

Eki Erkki Koskimo

erkki.koskimo@yahoo.com
erkki.koskimo@gmail.com
Lauttasaarentie 26 E 62 00200 Helsinki
0400 407000
Facebook EKI Koskimo

jne... eli yhteys löytynee jos tarvis
'
p.s. Sen verran hattuilen foorumimme toimintaa, että kommentoin salsa na ongelmaa!
Minulla ei ole kuin noin 60 v kokemus ATK hommissa, mitä lie päivittäinen notkuminen
netissä Gigatavuja päivittäin imuroiden, noin 2000 ohjelmaan tutustuen, ainakin 70
muusikon ATK/IT tukihenkilönä joka päivä toimien jne... 7/24/365 aktiivina netissä
jne. *En ikinä olettanut joutuvani sellaiseen paskaluuppiin, kuin oli tällä foorumilla,
kun jostain syystä kadotin erkos tunnukseni salasanan!
Seurasi helvetinmoinen rumba - lukemattomine aivan paskamaisine kyselyineen, toimineen
jne... jotka eivät johtaneet mihinkään toimivaan ratkaisuun!

Mielestäni Foorumia ajatellen, jos jäsenen salasana katoaa, sen palauttamiseen on nykyään
monia helppoja menetelmiä, mutta ei näköjään tämän foorumin toiminnoissa.

Naurattaa todella - käyttäjän salasanan palautus on niin huonosti hoidettu, että ainut
oikea ratkaisu on - luo uusi käyttäjä tunnus ja kaikki ok uuden tulijan kannalta, mutta
aikaisemman käyttäjän koko historiikki ja kaikki toiminta 'katoaa bittiavaruuteen'.

Esimerkkinä minä itse.
julkaisin, raportoin, kommentoin jne. vuosien ajan nimimerkillä erkos.
Ne kaikki on mennyttä, sillä minun oli hyväksyttävä joku uu nimimerkki päästäkseni
edes koko foorumille. Okei kun asiat mutkistuivat todella vaikeiksi! otin käyttäjätunnuksen
koskimo ok. Nyt vaan on vitsikästä, että erkos ja koskimo - siis kqkssi jq ykwi persoonaa
riehuu foorumilla. mutta kukaan ei tiedä että kyseessä on yksi ja sama henkilö.

Eki Koskimo - alias erkos - alias koskimo - alias 'alien' jne.........................
koskimo
 
Viestit: 216
Liittynyt: 04.04.2020 02:20

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 24.07.2020 11:45

Eki sä olet vain sohaissut jonkun tieduustelupalivelun silmään tikulla. Niitähän riittää sitä uaakkoszoppaa joka lähötöön.
Mä ainakin onnistuin aina hakemaan uuden salasanan. Jouduit vaan puheliaisuuttasi silmätikuksi....

Tulipa mieleen Koskimo. Olet hyvä ystävä. Koitapa vielä kerran saada se salasana sille vanhalle nickillesi. Ehkäpä jo ovat luopuneet
salasanasi lukitsemisesta.. ?!?! Koita ystävä hyvä!
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja koskimo » 27.07.2020 23:48

Moikka, tässä Eki Koskimo, alias erkos, alias Erkki Koskimo ja mitä lie muuta, kun tuo alkupeäinen
oma 'salasanani' jostain syystä ''katosi bittiavruuteen'!

Jos Siviili sattuu tarttumaan tähän viestiini, niin pyydän neuvojasi muutamaan asiaan.

1. Kaipaan seuraaviin kokeiluihini useitakin samanlaisia s-magneettisia keloja.
Netti on pullollaan kuvia 'moottoreista', joissa monissa on 'melkein mieletön määrä keloja
pesukoneet, kuivaimet, tuulettimet, autojen laturit jne....

2. Kun esim. Hesan alueella on tarjolla ilmaiseksi satoja 'pesukoneita, kuivaimia, tuulettimia ja
vastaavia moottoreita, niin kysymykseni Sinulle, joka 'noista pesukone ym.' moottoreista tiedät
varmaan melkoisesti! - niin jos ja kun noiden laitteiden sisäkaluihin tutustutaan, niin missä
niissä kenties olisi sopivia erillisiä kela-/magneetti-komponentteja 'omaan 'vapaaenergiakin kenties käyttöön'?

3. On minulla jo 'vanhaa perua' joitakin 'reed rele/ vastaavia keloja (ilman sydämiä), mutta kun niitä
on vain useita erilaisia, niin ei niistäå voi mitään 'järjestelmää sorvailla'!

4. Kysymys on siis: Sopisiko joku tietty 'laite 'perukone/kuivain/tuuletin'purettavaksi 'vapaahommiin,
helposti, kun sellaisia on pilvin pimein tarjolla ilmaiseksi!

5. Sinä olet onnistunut noiden 'pesu-ym. moottoreiden kanssa touhutessasi, soveltamaan niitä niin
jopa kinnereihin kun muihinkin ajoneuvoihin voimalähteeksi'! Upeeta!!!!
-oma tarpeeni on vain löytää kenties monikäyttöisiä solenoideja/s-magneetteja moniin jatko kokeiluihin,
pienellä vaivalla, eli ei olisi kenties tarvetta itse käämiä jokaista hiton s-magneettia.

6. Asiassani on myös eräa pulma arvaan? Nuo yleiset s-magneetit jne. eivät ole 'Tesla henkisiä, eli bifilaarisia!
Joka tapauksessa jos löydän soveliaita peruskomponentteja (siis kelarungot/kelasydämet esim. niin kyllä
helkkaristi ainakin auttaa kokeiluissa ja asiaa eteenpäin, vaikka niitä uudelleenkin käämisi!

Terveisin

Eki
koskimo
 
Viestit: 216
Liittynyt: 04.04.2020 02:20

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja koskimo » 28.07.2020 18:32

Tämä asiani koskee lähinnä Ystävääni Teslaa.

Sain taloyhtiöltä n. 15 neliöisen lisä-varastotilan, jonne olen nyt siirtämässä 'n. 50 banaanilaatikollista'
elektroniikkaa lähinnä! Ja käyn laatikoiden sisällöt samalla läpi'! - ja sieltä löytyy takuulla 'monen moista'!!!

- ok, sieltä löytyy varmaan jo esim. Teslalle lupaamani Vortex-putki, mutta siellä on 'esim. Teslaa odottamassa'
esim. 5-6 kannettavaa tietsikkaa, ATX povereita, digi-/video- ym kameroita n. 10-12 kpl, kaapeli-/
antenni-vastaanottimia, suur-resoluutio skanneri, modemeja, 'kaiken maailman vimpaimia', jne...........

- jos foorumin jäsenillä on kiinnostusta mainitun tyyppisiin (yleensä kaikki toimivia!), niin eiku
sanoma minulle ja voin kerätä po. vempeleitä 'sopiviin kasoihin!' = banaanilaatikoihin, noudettavaksi
tai lähetettäväksi. (Esim. tyrkillä oleva Philips 50" lättytv, ei mahdu banaanilaatikkoon!).

- suuri osa romppeista menee muuten 'roskiksiin kun ei voi laittaa = Sortin pisteisiin, sillä kun nyt
yritän tavallaan siivota/järkeistää 'mieletöntä laitevarastoani', niin en aivan takuulla tarvitse
tällä hetkellä kaikkia...

Teslalta sain aikaisemmin kiinnostusta esim. sellaisiin tietokoneisiin, joista voi pienellä vaivalla
saada käyttökelpoisia (muistia lisäämällä, netistä korjausvinkkejä hakemalla jne,) tuotteita, esim.
annettavaksi henkilöille, joilla ei vastaavia tuotteita vielä ole, mutta tarvetta kenties.
Jos Teslan tarve on edelleen voimassa, niin toki hänelle nuo kannettavat jne...

Palaillaan ennen 'Roskiin kaikki aikaa'!

Eki

Tässä asiassa minua piinaa edelleenkin, eräs omasta mielestäni jopa melko tärkeä
PIKKUASIA, SE ON - SIVIILIN minulta edelleen puuttuvat osoitetiedot!

Jo noin vuosi sitten 'kokosin täysin nykyaikaista 'Kiinankin elektoniikkaa' sisältävän
laitepaketin, sisältönä mm. 'superhitaita moottoreita säätimin esim. Brucen kondensaattorien
hienosäätöön, powereita, kaikenmoista yleishyödyllistä 'vap.energ.-asiaan liittyen' jne....

No eihän tässä toki ole minkäänlaista varsinaista ongelmaa, ainut harnittava asia on esim.
vain se, että kun kiinnostuin Siviilin kommentoinnista Bruce asiassa, niin hankin joitain
tarvittavia oheiskomponentteja kaksin kappalein = 'toiset Siviilille' lahjoituksena ajatellen.

Ymmärrän toki, että,useatkin foorumimme jäsenet haluat asioida ja esiintyä anonyymeinä.
Itse olen kuitenkin 'höpinöistäni välittämättä' ollut aina avoin, esim. ettei minulle voisi
milloin tahansa lähettää privaatti s-postia osoitteeseen erkki.koskimo@yahoo.com

Jos jotkut foorumimme jäsenet haluavat kenties kommunikoida kanssani 'osittain anonyymeinä'
niin eiku postia Ekille!
koskimo
 
Viestit: 216
Liittynyt: 04.04.2020 02:20

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 30.07.2020 00:04

Kaveri kuvaili jotenniin näin viestiäsi rakas Erkos.... " Jumprahuiti halitulilaiti otetaan kaikki tietokoneisiin vähänkin liittyvä vastaan!""
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja koskimo » 30.07.2020 17:22

Äläpä's huoli Tesla Ystäväni!

Kun romppeitani 'siivoan/tuhoan/lajittelen/kelvollistakin kenties löydän ja
niitähän toki ensi sijaisesti 'kasaan 'aikanaan Teslalle menevään rekkaan'!

(? Miten on Tesla? Oletko jo saanut uudet tilat harrastuksillesi?
Oma ongelmani on viimeiset 6 vuotta ollut = 'kerään ja varastoin edelleenkin
'kaikkea aivan ihanaa ATK/elektroniikkavempelettä', mutta kun ei ole ollut 5 vuóteen
paikkaa missä ne olisivat 'käytökelpoisesti tarvittaessa noudettavissa!' vaan aina yksi ja sama
'tuhannen laatikon penkominen ennenkuin juuri nyt tarvittavaaa löytyy, vaikka kyllä
se/ne siellä jossain varastokätköissä ovat.

Tähän lyhyt kaneetti.

Veljeni Martti, hammaslääkäri, supoerastronomi,viimeisen päälle esim. Suuria peili-
kaukoputkia rakentaen, totesi minulle jo monia vuosia sitten:

- Eki, hävitin 'mielettömän määrän mekaniikkaa/elektroniikkaa/ ja monen muun laista
komponettia Yhdellä Kerralla! Syy/aihe:
- minulta meni mielettömästi tunteja löytää 'joku pikku nippeli tms. omista sekaisista
varastoistani ja miljoonalaatikoistani!
- Nyt teen toisin! Suomesta ja ulkomailta saan nykyään niin huokealla/kohtuukuljetuksin
että harmittelen todella, etten tehnyt tuota Totaali siivousta jo kauan sitten!
- jos tarvitsen esim. ruostumattomia erikoisruuveja - tilaan juuri sopivia haluamani määrän.
Jos tarvitsen esim. erikoisia rakennemateriaaleja, teollisia liimoja kasatakseni esim.
'taas kerran uuden' superkaukoputken jne..... Niin nyt on töissäni täysin uusi meininki!

- Siis heitä sinäkin Eki 'kaikki turhaksi kertynyt ymmeniä vuosia vanhat romppeesi kaato-
paikalle ja tilaa aina ja vain juuri sitä mitä tarvitset/kaipaat! Älä uhraa liikaa aikaa vanhan
paskan penkomiseen!

Tuo veljeni Martin neuvo oli hyvä kimmoke, että en edes enää lähtenyt 'suunnittelemaan /
kasaamaan/kokeilemaan esim. kun kyseessä on 'vapaaenergiaankin liittyviä ja omiin testeihin
ja kokeiluihin tarvittavia, esim. geniksiä, taajuuslaskimía, multitestereitä, kaiken maailman
ilmaisimia,powereita, säätimiä, moottoreita, ja esim. jopa 'peruskomponentteja'! =
transistorit/Fetit/ jne..... on ainakin minulla turha enää penkoa esille joistain kymmenistä
'miljoonalaatikoistani'! Miksi? Siksi, että kun tilaan esim. 'kiinanpojilta' vastus-/zener-/konkka-/
lyytti-/ledi-/glimmlamppu-/potikka-/säätökonkka- jne. 'kokonaiset täydelliset sarjat esim.
1% tarkkuisina, niin saan ne 'kotiinkannettuna kokonaisina täysinä sarjoina', todella aivan
uskomattoman edullisesti!

Sama koskee myös mittalaitteita! Minulla on nyt sellainen kokoelma 'uusia/moderneja'
mittalaitteita kaikkiin tarkoituksiin, joista en ennen voinut edes uneksia, jos (ja kun olenkin
tehnyt niitä ennen lukemattomia itse suurin vaikeuksin, eikä ne kaikki edes aina toimineet!)

Ennen kokosin, keräsin, lajittelin, niputin, merkkasin jne. 'todella tuhansiakin komponenttejani'
Nyt minulla on sen sijaan useita valmiita komponenttisarjoja valmiina poimittavaksi - eli voin todellakin
käyttää aikaani elävöittävään suunnitteluun ja sitten itse toteutusvaihe on lähes 'lällärikamaa',
koska löydän kaikki tarvittavat komponentit suoraan, heti ja 'eiku kolvi kuumaksi' otsikolla.

Tulipas taasen pitkä sepustus, anteeksi.

Eki

(p.s. Jos joku 'ihmettelee, että sanomissani näkyy useinkin kenties kommentti 'muokattu'!
Niin siihen on yleensä aina vain yksi ja ainoa syy:
- jos ja kun kirjoittaa 'innoissaan' sanomaa, esim. tälle foorumillemme, niin kyllä sinne melkein
aina jää usein'noita 'kirjoitusvirheitä' toki.
- minua on jo useamminkin kerran suorastaan raivostuttanut, silloin tällöin tältä ja muiltakin
foorumeilta saamani palaute: 'eki voisit parantaa sanomasi suomenkielistä ulkoasua! Sinulla
kielioppivirheitä, katso Suomen sanakirjsta Wikipediasta ja käytä parempaa ja puhtaanpaa
suomenkieltä!

? Miten tällaisiin tarinasi kielioppia arvosteleviin sanomiin tulisi vastata?
- unohda koko juttu! Näin itse teen toki.
- jos omien tarinoideni/raprttieni suomenkieli on niin huonoa, että sanomaani ei edes
ymmärretä, niin??
- hyvä vastaus tällaisilta kommentoijille on tietysti, esim.
kiitos arvostelustasi, lopetan koko liikennöinnin.

Minähän selaan, katson, etsin, seuraan 'lhes päivittäin' arviolta 7 ulkolaista vastaavaa
foorumia. Siellä jäsenet keskustelevat ja liikennöivät ilman kielioppiarvosteluja,
sujuvasti niin jäsenen kuin jäsenen sanomaan, olkoon se sitten 'vaikka kuinka huonolla
esim. englannilla jäseneltä Bangladesh/Intia/Neuvostoliitto/Aboriginaali Austraaliasta jne.

Noilla ulkolaisilla foorumeilla en ole Koskaan nähnyt ainuttaan vastaavaa kommentointia
'kielioppivirheisiin'! Sellainen on mahdollista vain Suomessa'!
-
koskimo
 
Viestit: 216
Liittynyt: 04.04.2020 02:20

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron