Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

Valvoja: Yllapito

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 19.04.2019 06:46

milläs sais kiintolevyn moottoria kierros ohjattua, näkyy niissä olevan nelilankainen kytkentä, onko se askelmoottori vai minkälainen viritys?

Pitås saada pyöriin hitaasti, jotain 60 kierrosta minuutissa.

Erkos tietää!
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2911
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 19.04.2019 13:08

Tervehdys SuperYstäväni.

Kuten olen jo aikaisemminkin 'toitottanut' HD (ja muidenkin moottorien) moottorien ohjauksen helppoudesta 'valmiilla kiinanpojan ohjaimilla'.
Toimivat kuin tikka, ja kustannukset lähes nolla! Samat ohjaimet toimivat niin kolme- kuin nelinapaisillekin ja langoituksen löytää helposti yleismittarilla (netissä hyviä ohjeita).

Jos sopii, niin lähetän jo huomenna nimelläsi erääseen Itä-Suomen kaupunkiin POste Restante 'vastaanottaja noutaa laatikkoon' muutama ohjaimen (arvottomia näytteitä kun ovat, siis valmiiksi kytkettyinä moottoreineen!) testeihisi, niin pääset heti maanantaina kokeilemaan ilman sen kummempia toimia. Minulla on postitoimisto viereisessä talossa ja se on avoinna 'aina'.' kuvassa pari esimerkkiä omista virityksistäni. kun olen näitä moottoreitani rallatellut, niin en ole varsinaisesti 'tutkinut' niiden nopeuskäyttäytymistä pienillä nopeuksilla! Kyllähän ne 'nollasta käynnistyy' mikä lienee 'pienen nopeuden stabiliteetti jne. - enpäs osaa tuohon suoralta kädeltä vastata. Tuli mieleen sellainenkin mahdollisuus ('järjetön toki'), että jättää keloja kytkemättä! Mitä siitä seuraa? on täysi arvoitus - ilmeisesti ainakin 'ontuvan Erikssonin' käynti - nykiikö tms.ei tietoa....

Palaan asiaan heti kun saan nuo kaksi poweri projektiani 'ajokuntoon' (valmiiksihan eivät harrastelijaprojektit ikinä tule!).
Eki
Kuva
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 19.04.2019 17:12

niitä arduino kiinan kopio askelmoottoriohjaimia minulla on jo (mitä sitä tyhjänpäiten lähettelemään), minä vaan halusin tietää että millä systeemillä nää kiintolevyn pyöritysmoottorin saa pyörimään noin 60 kierrosta minuutissa.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2911
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 20.04.2019 00:50

Mitä hulvettia!?!? Unelmani ovat toteutuneet mutta henkilö on tässä näytelmässä VÄÄRÄ!!! Ei Siviilit tarvitse näytteitä ja pyörittimiä
vaan Teslaatiot tarvitsevat! Minulle saa ja PITÄÄ lähettää tuommoisia "arvottomia näytteitä" ja selostus miten niitä käytetään.
Menee taatusti HETI käyttöön eikä todellakaan aikailla.

Ei sitä siviiliä pidä lelliä vaan palstan paskiaista joka aina on mankumassa itselleen lisää kivaa eli Juniori Teslaa.

Tänne sitä pakettia tosiaankin saa pukata!!! Itse koitin tuossa muutama ilkeä viikko taaksepäin kaverin luona kytkeä kiintolevyn moottoria
toimimaan. Avasimme rikki menneen kovon ja vihdoin 40 kovon jälkeen oli käsillä semmoinen jossa oli vain kolme siistiä johtoa!!! WOHOO**!!**

Oli Pink Floydin sanoin " high hopes" . Esitin olevani tietoliikenteen ja skalaariteknologian äärimmäinen, ihmiskunnan viimeistä huutoa oleva guru.

Hommaan tuli stoppi kun koko motti ei inahtanutkaan... Siis mitä *fanttia* ?=!!=!?? Ei kolmesta johdosta kovon moottorille mikään osoittanut elonmerkkejä.
Mietin silloin olevani Erkokseen yhteydessä mutta nolo asia unohtui kun kaverini ilmoitti irtisanovansa meidän nykyisen (lue: uuden) puuhapajan.

Vitutus sai uusia kolmiulotteisia dimensioita ja taas alkoi kaman roskiin kantaminen.

Lömpeä pyyntö Erkokselle vienolla äänellä :) Saisiko minullekin tarjota pyörityskivaa ?
tesla
 
Viestit: 648
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

!!

ViestiKirjoittaja erkos » 20.04.2019 18:29

tässä tietsikassani on näppis ongelma. kohta tarkemmin mutta Siviili katso viestiä. Tesla lähetä toimitusosoite erkki.koskimo@yahoo.xom
*
*Saat myös yksityiskohtaiset ohjeet HD-moottorien napaisuuden (3-4 napaiset) selvittämiseen. Ei kun HD moottoreita ajamaan 0-15.000 rpm! Ja perinteen mukaan 'savun hälvettyä tarkistamme kytkennän!
Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

ViestiKirjoittaja erkos » 22.04.2019 20:52

eki tässä,mutta näppisongelma tässä koneessa!

Asiasta kuitenkin. Olin täysin vakavissani kun tarjosin Teslalle oikotietä onnneen hd-kokeiluissaan.

************ Kun ei mitään palautetta ole kuulunut - UNOHTAKAA kOKO JUTTU

Tämä alla oleva sanomani on jo mennyttä asiaa! En minä ilman palautetta täällä yksinäni juttele.

************

Erkos'n Nuorten Vapaaenergia-kokeilijoiden ja Keksijöiden Kokeilusarja1 - Parr- /Alexey-ym. Vastaaviin kokeiluihin.
Perus-sarja sisältää: (siis ilmainen kokeiluympäristö rajatulle määrälle foorumimme aiheiden kokeiluista kiinnostuneille.)

* nykyaikaisen HD-moottorin ohjaimineen!
* 3 kpl HD kiekkoja (1-2 varalla, sillä kokeiluissa tulee usein 'sekundaa'!)
* Sovituspalat 1-2 levyn rakennelmiin
* 6 supervahvaa magneettia levyihin kiinnitettäväksi, mukana 'täsmälleen oikean kokoiset uppokantaruuvit
muttereineen'. (Löytyi Bauhausista, ennen oli 'vaikeaa' ja liimaukset lähtee kierroksilla aina' käsistä!
* langoituksiin lisäsin 'nykypäivän kytkinrimat!' Tarkoittaa, että ohjaimen liitännät ovat helposti tehtävissä myös omien
HD-moottorien ja muidenkin moottorie ohjaukseen.
* Mukana toki liitäntäohjeet.Eiku 5-12 tasasähköä kehiin ja hyrrä pyörii.Siitä sitten itse eteenpäin omia kokeita tehden.

Täysin ilmaisesta tarjoamastani testipaketistani pari kommenttia. Tarjosin mainitsemaani ja yllä kuvaamaani ainakin 'puolivalmista' vapaaenergiaan kenties soveltuvaa 'aloittelijapakettia ilmaiseksi!',kiinnostus nolla-siis unohdetaan.

Kuva
Viimeksi muokannut erkos päivämäärä 23.04.2019 02:10, muokattu yhteensä 1 kerran
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeikeklla

ViestiKirjoittaja erkos » 22.04.2019 20:52

eki tässä, mutta näppisongelma tässä koneessa! (Korjaan asian koneen vaihdolla).

Asiasta kuitenkin. Olin täysinvakavissani kun tarjosin Teslalle 'oikotietä' onneen hd-pyörittämisen kokeiluissa.

Erkos'n Nuorten Vapaaenergia-kokeilijoiden ja Keksijöiden Kokeilusarja 1 - Parr- /Alexey-ym. Vastaaviin kokeiluihin.
Perus-sarja sisältää:

* nykyaikaisen HD-moottorin ohjaimineen (valmiiksi kytkettynä)
* 3 kpl HD kiekkoja (1-2 varalla, sillä kokeiluissa tulee usein 'sekundaa'!)
* Sovituspalat 1-2 levyn rakennelmiin ja kaksi kytkintä suunnanvaihtoon ja start/stop toimintoihin.
* 6 supervahvaa magneettia levyihin kiinnitettäväksi, mukana 'täsmälleen oikean kokoiset uppokanta ruuvit muttereineen'. (Löytyi Bauhausista, ennen oli 'vaikeaa', piti katkoa pultteja ja liimaukset lähtee kierroksilla aina' käsistä!
* moottorin langoituksiin lisäsin 'nykypäivän kytkinrimat!' Tarkoittaa , että ohjaimen liitännät ovat helposti tehtävissä myös omien HD-moottorien ja muidenkin ohjaukseen ilman työkaluja/juotoksia.
* mukana 2 kytkintä, joilla voi hoitaa: suunnanvaihdon sekä start/stop ilman, että tarvitsee käyttää ohjaimessa olevia jumppereita.
* Mukana toki liitäntäohjeet.tasasähköä ja Eiku 5-12 tasasähköä kehiin ja hyrrä pyörii.Siitä sitten itse
eteenpäin kokeillen.

Jostain kumman syystä Tesla edes osoittanut minkäänlaista kiinnostusta 'täysin ilmaiseen kuvaamani lähetykseen? Onko joku muu foorumillamme halukas TÄYSIN ILMAISEEN Parr- tai Alexey-tyyppisiin omakohtaisiin kokeiluihin ja testeihin ILMAISEKsi- SIIS VAIN KIINNOSTUS VAPAAENERGIAAN RIITTÄÄ1

[url=https://postimages.org/]Kuva[/url

(p.s. jos ihmettelette, miksi magneetit ovat 'kuvassa erillään', niin kerron,että ovat niin kovaa 'kamaa',että nappaavat toisiinsa jo 10 sentin etäisyydeltä.)
Viimeksi muokannut erkos päivämäärä 23.04.2019 15:31, muokattu yhteensä 1 kerran
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 23.04.2019 15:16

Tiedotus! Seuraavaksi käytän toista tietsikkaa ja nuo tahattomat näppäimistön virheet, jotka tuntuvat ärsyttävän niin monia ainakin vähenevät?! (Parempi lienee vaieta, jos koko sanomasi on pilalla parin 'väärän ääkkösen takia'!

Eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja jussik5 » 23.04.2019 17:59

Tiedotus! Seuraavaksi käytän toista tietsikkaa ja nuo tahattomat näppäimistön virheet, jotka tuntuvat ärsyttävän niin monia ainakin vähenevät?! (Parempi lienee vaieta, jos koko sanomasi on pilalla parin 'väärän ääkkösen takia'!


Ilmiantanet minulle kyseiset pilkunviilaajat, täällä kielioppi ja oikeinkirjoitus eivät ole niitä pääasioita.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 30.04.2019 00:20

SANOMANIONSIISTÄYSINKESKENJÄÄNYTKEYOGELMAMTAKIA SE29042019 KOMERIKOMTAKIA-OIKEA SANOMANI ON TULOSSA.SITÄE´NNEnnn.kuva1 onTESLAN PAKETTI. kuva2 on ja liittyy Siviilin pyytämään hd-nopeustestiin. kuva3 onratkaisu Siviilin 'kysymykseen'* kenties?

erkos'n Nuorten Vapaaenergia-kokeilijoiden ja Keksijöiden Kokeilusarja1 - Parr- /Alexey-ym. vastaaviin esi-kokeiluihin tarkoitettu ja lupaamani ' ONkokeilusarja on lähetetty R-Kirjepostina Teslalle tänään viimeinkin saamaani osoitteeseen. Tämä asia siis lienee sok.

Lähettämäni Perus-sarja 1 sisältää siis:

* nykyaikaisen HD-moottorin ohjaimineen valmiiksi langoitettuna.
'' 3 kpl HD kiekkoja (1-2 varalla, sillä kokeiluissa tulee tietysti usein myös tavallaan 'sekundaa'!) ruuvireijät saat itse porata mutta paikat on merkitty valmiiksi.mm
a

''Sovituspalat (välipalat 1-2 levyn rakennelmiin)
* 6 supervahvaa magneettia levyihin kiinnitettäväksi, mukana oikeankokoiset uppokantaruuvit
muttereineen'. (Löytyi Bauhausista, ennen oli 'vaikeaa kun piti katkoa ruuveja jne.- ja liimaukset lähtee 'aina' käsistä!
* langoituksiin lisäsin 'nykypäivän sokeripalat/kytkinrimat!' Tarkoittaa, että ohjaimen liitännät ovat helposti tehtävissä myös omien HD-moottorien ja muidenkin ohjaukseen.
* Mukana toki kytk.ohjeet. Eiku 5-12 volttia tasasähköä kehiin ja hyrrä pyörii.Siitä sitten itse eteenpäin omiin kokeiluihin! )(P.s.syöttöjännittellä ei lienee ole moottorille merkitystä, eli 5 volttia ok.

Että tällaisen paketin tarjosin ja! lähetin Teslalle ilmaiseksi kotiin postitettuna. Hyviä testihetkiä.

Kun tyhmämä ajattettelin hetken, että kun minulla on 'tuota kovatavaraa, eli'Kaovoa, siis konkkaa/vastusta-lediä, kymmeniä valmismoduleja, Teslakeloja, solenoidiakin kokeiluihinne jaettavaksi (=noin 7000 yksikköä minimi) Modulia ja komponettia, joiden kaikkien käyttöön tai hyödyntämiseen Eli ei oma elinaikani takuulla riitä, niin kun ei esim. 'muuten niin aktiiviselta' Teslaltakaan ei oikein! ilmennyt alkuun edes kiinnostusta esittämääni 'ilmaiseen fyysiseen täysin, ja,monia 'puolivalmiisiin' pakettiratkaisuihin ja kokeiluympäristöaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajäkin, 'älytön määrä komponentteja ja valmiita puoliratkaisuja mitä moninaisenpiin omiin kokeiluihinne erikois-teemoin täysin ilmaiseksi kokeiluihinne jaettavaksi (=noin 7000 yksikköä,. Modulia ja komponettia, joiden k HD-pyöritintä' alinopeuksilla. Tuloksia tässä. Ainakin kahdella ohjaimella tuloksia seuraavasti. Pienet siis alle 400 rpm 'nopeudet voinee uhohtaa' .
1. NNNN
Moottori toki Nlähteea 'nollasta', mutta sillä on tavallaan , useitakin minimi käynnistys- ehtoja .'pienemmillä kierarosnopeuksilla nyttääsilta,etta'mollastamoim400RPnMomkriittimemalararajaluoytettavaamkäymtimopeuteem1. Moottorisiistokikäymmistyymollasta,mttasilläomkäymmisgtyskymmys,jokaolleemoim400RPM.Sitäsuuremmillakierrosalueillasäätötoimii'ok'.8siisalueella.400-12.000RPM.Teimalkeellisetmopeustestimijuurisilläkovollajomkalä'hetimTeslalle!
(huom. kierroslukumittauksissakäytimtoki'mustaataustalevyäheijastuspisteellä1 Kokohäkkyrähämommuutempelkkää'heijastusta',jostaeisaakiimmepisteitälaserilakäyttävällekierrusluikutesterille.nn

Asia3 - 5 kunhan näppäimistöni taas toimii-------eki-HÄIRIÖNTAKIASUURIOSA-ASIOSTAMI TÄSSÄ SANOMASSANIONVAJAVAISTA JASKEIDAA.VARSInainen sanomaniomvastatulossa1111111111111111
Kuva

Kuva

Kuva

'siis-tämä'sanoma onpaskaa-lue
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron