Sivu 27/76

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 02.05.2019 21:14
Kirjoittaja erkos
Tässä sanomani 1/3 selväkielisenä. 29042019 Erkos'n Nuorten Vapaaenergia-kokeilijoiden ja Keksijöiden Kokeilusarja1 - Parr- /Alexey-ym. vastaaviin esi-kokeiluihin tarkoitettu ja lupaamani 'kokeilusarja on lähetetty R-
Kirjepostina Teslalle tänään viimeinkin saamaani osoitteeseen. Tämä asia siis lienee sok.

Lähettämäni Perus-sarja 1 sisältää siis:

* nykyaikaisen HD-moottorin ohjaimineen valmiiksi langoitettuna.
'' 3 kpl HD kiekkoja (1-2 varalla, sillä kokeiluissa tulee tietysti usein myös tavallaan 'sekundaa'!) ruuvireijät saat itse porata mutta paikat on merkitty valmiiksi.
''Sovituspalat (välipalat 1-2 levyn rakennelmiin)
* 6 supervahvaa magneettia levyihin kiinnitettäväksi, mukana oikeankokoiset uppokantaruuvit
muttereineen'. (Löytyi Bauhausista, ennen oli 'vaikeaa kun piti katkoa ruuveja jne.- ja liimaukset lähtee 'aina' käsistä!
* langoituksiin lisäsin 'nykypäivän sokeripalat/kytkinrimat!' Tarkoittaa, että ohjaimen liitännät ovat helposti tehtävissä myös omien HD-moottorien ja muidenkin ohjaukseen.
* Mukana toki kytk.ohjeet. Eiku 5-12 volttia tasasähköä kehiin ja hyrrä pyörii.Siitä sitten itse eteenpäin omiin kokeiluihin! )(P.s.syöttöjännittellä ei lienee ole moottorille merkitystä, eli 5 volttia ok. Eikä 5v moottoria kannattane ajaa ylijännitteellä.

Että tällaisen paketin tarjosin ja! lähetin Teslalle ilmaiseksi kotiin postitettuna. Hyviä testihetkiä.

Siviilille. HD-pyöritintä' alinopeuksilla. Tuloksia tässä. Ainakin kahdella ohjaimella tuloksia seuraavasti. Pienet siis alle 400 rpm 'nopeudet voinee uhohtaa' HD MOOTTOREILLA.

Moottori toki lähteea 'nollasta', mutta sillä on tavallaan , useitakin minimi käynnistys- ehtoja 'pienemmillä kierrosnopeuksilla näyttää siltä, että nollasta noin 400RPM on kriittinen alararaja luotettavaan käyntinopeuteen. Moottori siis toki käynnistyy nollasta, mutta sillä on käynnistyskynnys, joka ollee noin 400RPM. Sitä suuremmilla kierrosalueilla säätö toimii 'ok'. Alueella. n. 400-12.000RPM. Tein nuo alkeelliset nopeustestit juuri sillä kovolla jonka lähetin Teslalle! Toisesa kuvassa näkyy musta kiekko heijastustäplällä laseria varten. Kiiltävä kiekko ei sovi sellaisenaan suoriin pyörintämittauksiin. Minulla on Siviilille varattuna toisenlainen ratkaisu, siitä hetken päästä.

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 02.05.2019 21:28
Kirjoittaja tesla
Himaan ilmestyi chemtrail-spray. Ilmeisesti oli asunnossa käynyt yllätysvieras pumpannut suojavarusteet päällä painepullollisen nanokamaa ympäriinsä. Nyt kun kuitenkin jäin heidän suureksi harmiksi henkiin ja onnistuin avaamaan tukkoon paisuvan nieluni ja pesemään henkitorveni kerta toisensa jälkeen viikon ajan tässä on aika siirtää painopiste illan jymyuutiseen Erkos toimitti ystävälle paketin! Riemu on lähes rajaton, onnellisen voittajan kuvasarja on Erkosilla, ja jo yritin vehjettä käynnistellä mutta ah niin! Eihän himassa ole labravirtalähdettä! Sitten heti alkuun kysymys :millä tohon kiekkoon saa reiät? Tuohan vaatii ihan kosmista tarkkuutta reikien kanssa. Pienikin siirtymä suuntaan jos toiseen kiekko on epätasapainossa la räjähtää. Ps. Jouduin muokkaamaan tätä kun automaattinen tekstin väärinarvaus-toiminto kirjoitteli taas kerran omiaan...

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 02.05.2019 22:17
Kirjoittaja tesla
Erkos! On tapahtunut pienoinen virhe! Yksi kuudesta magneetista on pienempi kuin muut! 17mm x 1 ja 18mm x 5. Oliko kyseessä ovela tarkkuustesti? Tasapainottaminen on hieman hankalaa, lue :mahdotonta nyt.
Kuva

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 03.05.2019 00:47
Kirjoittaja erkos
HUPS,HUPS, PAHOITTELUT
Poimin nuo Sinulle tarkoittamani 'magneettikaukaloistani eli 4x kuvan 1 ja2x kuvan 2 valikoimistani. Kun valikoima on tätä luokkaa satoja, voi tahattomia virheitä sattua. Kerro niiden samanlaisten läpimitta niin oikea lähtee pikapostissa tänä aamuna. Reijät toki voit porata valmiiksi.

Pahoitellen
Eki

'Suuria sarjoja lähettäessä voi aina sattua virheitä'
Kuva

Kuva

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 03.05.2019 00:52
Kirjoittaja erkos
18 mm on jo matkalla. Eki

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 03.05.2019 01:06
Kirjoittaja erkos
Sinulla alan harrastajana on varmaan pora. Hätäratkaisu on lyödä naulalla ja vasaralla alkureikä ja sitten vaikkapa saksilla tai perunaveitsellä reikää suurentamaan. Ei se reiän koko kovin kriittinen ole. vasta ylikierroksilla, 10.000+ alkaa varppausongelmia kenties....

Ei niihin alkutesteihin mitään powereita tarvita, 9v paristo tai pari taskulampun paristoa sarjassa.

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 03.05.2019 01:56
Kirjoittaja tesla
Jytkyn jytkyn! Kohta pyörii... Kun sitten lähden lentoon hurvautan sinne teille päin kotosalle. Uskomaton tunne kun ekaa kertaa elämässä näin nopeasti saa jotain pyörimään! Yleensä rakennetaan 2 vuotta hampaat irvessä :D

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 03.05.2019 16:54
Kirjoittaja erkos
Tervehdys Tesla.

Lievittäkseni pahaa mieltäsi hieman vajaaksi jääneestä toimituksestani lähetin tänään kuvan mukaisen valmiiksi kalustetun kiekon ja sen oikeankokoisen magneetin. Voit siis kokeilla heti 2 kiekolla. Eki
Kuva

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 03.05.2019 17:24
Kirjoittaja erkos
Teinpäs tuossa aikaisemmin kuvaamassani HD-moottorin nopeustestissä samalla kokeen, eli laser kierroslukumittarin valmistaja lupaa jopa 5m mittausetäisyyden. Pisin suoraetäisyys hallissamme on noin 10 metriä. Mittari selvitti po. Etäisyyden moitteetta. Heijastavan täplän ominaisuudet ovat toki ratkaisevia.

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiLähetetty: 04.05.2019 07:59
Kirjoittaja tesla
Meikä tahtoo vielä kerran kiittää maestroa äärimmäisen nopeasta toimituksesta! On todellinen ilo foorumillamme on yhä toimeliaita aktiivijäseniä