Luin tossa pikaseen aiempaa postausta noista maaliskuun lämmite-reportaaseista ja tulevasta materiaalista, ja tämän jälkeen Sean on julkaissut pari häthätää-videota jossa todetaan että kyllä on kuumaa ja wow.
Sen jälkeen oli taas hiljaista, kunnes HephaHeat (
http://www.steorn.com/heating/) -sivut avautuivat, joissa puhutaan matalataajuuksisesta induktiolämmityksestä, joka vie siis ilmeisesti huomattavasti vähemmän tilaa fyysiseltä rakenteeltaan kuin nykyiset.
Steorn ja LämpöLontoon esittely kaatui yhtälöön kitka+kuumuus+demoefekti. Esittelylaitteen rakenne oli tehty sellaiseksi että huonostisuunnitellusta tavasta liikuttaa laitteen osia aiheutuva kuumuus aiheutti ongelmia ja loppujenlopuksi koko demonstraatiotilan sulkemisen yleisöltä.. Sitten Steornin sivuille tulivat nämä ZeroF -laakerit jotka olivat ilmeisesti magneettisia laakereita joiden tarkoitus on joko eliminoida (ZeroF? ZeroFriction?) kitka täysin tai vähentää sitä tuntuvasti. Jotkuthan tuntuvat käyttävän erilaisia tapoja minimoida kitkaa tuuliturbiineissa, ja magneetit tekevät työtä useassa erilaisessa tuotteessa. Emme voi oikeastaan tietää suoralta kädeltä miten hyväksi ZeroF-laakerit osoittautuvat/olisivat osoittautuneet. Niistä ei kuitenkaan enää sivuilla ainakaan näkyvästi puhuta - liekö tutkimustyö tähän suuntaan katkennut vaiko siirtynyt pois Steornin alaisuudesta? Kuitenkin, jatkaen, sitten tuli tämä Steorn Waterways-demonstraatio, ja ne kalorimetri(sp?)-mittaukset, taasen lämmöstä. Nyt sitten jo lämmittimiä.
Steorn pääsisi paljon pidemmälle ja huomattaasti uskottavammin jos he keskittyisivät tuottamaan viileyttä magneetti-konfiguraatioillaan / liikkeellään. Katsotaan kauanko kestää.
P.S. Olisi suloista jos HephaHeat-logolla yritettäisiin viitata tekniseen tapaan yhdistää ja muokata magneettien kenttiä ja tämän konfiguroinnin/uudelleenjärjestelyn aiheuttamaan epätasapainoon magneetin pohjois- ja etelänavan välillä.