Papp-moottori

Papp-moottori

ViestiKirjoittaja TOP » 27.11.2015 10:54

Papp-moottori on taas noussut esille J. Rohnerin seikkailujen jälkeen. En tiedä, että oliko J. Rohnerilla mitään oikeasti toimivaa, joten ajattelin, että olisi sopivaa aloittaa kokonaan uusi ketju nimenomaan alkuperäisen Papp-moottorin osalta.

Löysin kolmisen vuotta vanhan videon, jossa Mark Hugo lähestyy asiaa Buickiinsa rakentaman HHO-laitteiston avulla saavuttamiensa tulosten kautta. Hän kertoo saavuttaneensa 30% pienentyneen bensiinin kulutuksen, mutta HHO-laitteiston tuottama kaasumäärä ei millään riitä selittämään sitä pelkkien kemiallisten reaktioiden perusteella. Eli jotain muutakin siis tapahtuu. Hugo on perehtynyt Richard A. Orianin ja James C. Fisherin tutkimuksiin ja he ovat väittäneet havainneensa HHO-kennoissa tapahtuvan "kylmäfuusio" alfareaktioita. Hugon mielestä tällaisesta kennosta voitaisiin rakentaa suljetun kierron moottori, jollainen Pappin kone juurikin on. Hugon mielestä ainakin Pappin ensimmäisen patentin mukaisessa koneessa tapahtuukin elektrolyysi ja moottoria pitää ensin käyttää tasavirtasyöttö kytkettynä muutama minuutti, jotta sylinteriin syntyy oikeanlainen aineseos, jonka avulla konetta sitten voidaan käyttää vähintään 1000 tuntia vaihtovirtasyöttö kytkettynä. Hugon mukaan Papp olisi tietoisesti jättänyt patentissaan mainitsematta tämän asian, mutta kaikki tarvittavat osat on patentissa kuvattu.
Video löytyy täältä: http://www.youtube.com/watch?v=foIWltOShO0

Hugon mukaan Pappin myöhemmistä patenteista puuttuu osittain tietoa, mutta epäilee Pappin muuttaneen "fuel mixerin" rakennetta ja toimintaa siten, että polttoaineseos on sieltä tullessaan jo valmiimpaa. Rohnereidenkin videossa todetaan, että Papp täytti sylinterit kaasuseoksella salassa eli kukaan muu ei ollut näkemässä, mitä hän teki.
Videoita löytyy täältä: http://www.youtube.com/user/bjrohner/videos ja http://www.youtube.com/user/Intelligentry/videos
Videon http://www.youtube.com/watch?v=oTuDrrUWYdo alussa todetaan, että Pappin fuelmixeri oli vaurioitunut muutossa ja hän rakensi uuden.

Bob Rohnerhan on myös jatkanut tutkimuksiaan prosessista samoin kuin Russ Gries. E-catworld.com -sivustolla nimimerkki Axil Axil kommentoi usein LENRin ja Papp-moottorin yhtäläisyyksiä ja tämän artikkelin kommenteista tämä uusi kiinnostus Papp-moottoria kohtaan oikeastaan heräsikin: http://www.e-catworld.com/2015/11/21/direct-electricity-production-from-lenr-axil-axil/
Omasta mielestäni tuo Mark Hugon selitys vaikuttaa hyvältä ja luulen, että Bob Rohnerin ja Russ Griesin tutkimukset ovat hieman liian rajoittuneita. Tässä kuitenkin vielä pari aiheeseen liittyvää linkkiä:
http://www.youtube.com/watch?v=_zWJNyoFgJM
http://rwgresearch.com/open-projects/the-papp-noble-gas-engine/

Lisäksi löytyi vielä tällainen reilun vuoden vanha video: http://www.youtube.com/watch?v=tSsWIjSC9Ng (Ryan S. Wood)
sekä tällainen slideshow: http://www.integrityresearchinstitute.org/PappEngine-Valone.pdf

Onhan tuossa aika paljon matskua, mutta jos Papp-reaktion saisi toimimaan, niin VW:n ja muiden jo olemassa tai tulossa olevien autovalmistajien päästöskandaalitkin voisi ratketa aika kätevästi. Tuossa Ryan S. Woodin esityksessä todetaankin: "ROI is off the charts" :)

-Olli
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
-- Arthur Schopenhauer
TOP
 
Viestit: 141
Liittynyt: 08.01.2010 18:46

Re: Papp-moottori

ViestiKirjoittaja TOP » 28.11.2015 18:43

Oma pikainen tulkintani tuosta on, että Papp-koneessa on:
- energiaa tuottava "kylmäfuusioreaktio"
- alhaisimman mahdollisen ionisoitumisenergian tuottava jalokaasuseos
- räjähdysvoimaa lisäävä palautuva kemiallinen kloorireaktio (?)
- päästönä pienehkö määrä heliumia, jota ei kuitenkaan voi kertyä ilmakehään haitallisia määriä

"Kylmäfuusioreaktio" tuottaa systeemiin koko ajan lisää energiaa, joka täytyy poistaa systeemistä, jotta ei räjähdä kuten 1960-luvun demossa. Siinä Feynman otti töpselin irti laitteistosta, jossa oli myös jonkinlainen tuota kertyvää energiaa poistava systeemi ja kun se ei ollut toiminnassa, niin sylintereissä tapahtuvien räjähdysten voima kasvoi lopulta niin suureksi, että mekaaninen rakenne ei kestänyt rasitusta ja palasia alkoi lennellä. Myöhemmissä Pappin koneissa tuota energiaa otettiin talteen sylintereiden ympärillä olevien kelojen avulla.

Eli laitteesta saisi siis mekaanista tehoa ja myös sähköä. Kohtalaisen pienikokoinen kone autoon, generaattori perään ja lataamaan akkuja. Sähköinen voimansiirto ja Papp-koneesta tuleva ylimääräinen sähkö myös lataamaan akkuja. Siistihkö paketti :)

Luulenpa, että nuo Rohnereiden masiinatkin kyllä tuottavat mekaanista työtä, mutta eivät ylimääräistä energiaa. Bob Rohner on todennut, että ilmiö tapahtuu vaikkapa ilmalla, mutta vaatii suuren jännitteen eli siis suuren syöttötehon.

Mitäs mieltä olette?


-Olli
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
-- Arthur Schopenhauer
TOP
 
Viestit: 141
Liittynyt: 08.01.2010 18:46

Re: Papp-moottori

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 28.11.2015 20:48

TOP kirjoitti:Papp-moottori on taas noussut esille J. Rohnerin seikkailujen jälkeen. En tiedä, että oliko J. Rohnerilla mitään oikeasti toimivaa, joten ajattelin, että olisi sopivaa aloittaa kokonaan uusi ketju nimenomaan alkuperäisen Papp-moottorin osalta.

Löysin kolmisen vuotta vanhan videon, jossa Mark Hugo lähestyy asiaa Buickiinsa rakentaman HHO-laitteiston avulla saavuttamiensa tulosten kautta. Hän kertoo saavuttaneensa 30% pienentyneen bensiinin kulutuksen, mutta HHO-laitteiston tuottama kaasumäärä ei millään riitä selittämään sitä pelkkien kemiallisten reaktioiden perusteella. Eli jotain muutakin siis tapahtuu. Hugo on perehtynyt Richard A. Orianin ja James C. Fisherin tutkimuksiin ja he ovat väittäneet havainneensa HHO-kennoissa tapahtuvan "kylmäfuusio" alfareaktioita. Hugon mielestä tällaisesta kennosta voitaisiin rakentaa suljetun kierron moottori, jollainen Pappin kone juurikin on. Hugon mielestä ainakin Pappin ensimmäisen patentin mukaisessa koneessa tapahtuukin elektrolyysi ja moottoria pitää ensin käyttää tasavirtasyöttö kytkettynä muutama minuutti, jotta sylinteriin syntyy oikeanlainen aineseos, jonka avulla konetta sitten voidaan käyttää vähintään 1000 tuntia vaihtovirtasyöttö kytkettynä. Hugon mukaan Papp olisi tietoisesti jättänyt patentissaan mainitsematta tämän asian, mutta kaikki tarvittavat osat on patentissa kuvattu.
Video löytyy täältä: http://www.youtube.com/watch?v=foIWltOShO0

Hugon mukaan Pappin myöhemmistä patenteista puuttuu osittain tietoa, mutta epäilee Pappin muuttaneen "fuel mixerin" rakennetta ja toimintaa siten, että polttoaineseos on sieltä tullessaan jo valmiimpaa. Rohnereidenkin videossa todetaan, että Papp täytti sylinterit kaasuseoksella salassa eli kukaan muu ei ollut näkemässä, mitä hän teki.
Videoita löytyy täältä: http://www.youtube.com/user/bjrohner/videos ja http://www.youtube.com/user/Intelligentry/videos
Videon http://www.youtube.com/watch?v=oTuDrrUWYdo alussa todetaan, että Pappin fuelmixeri oli vaurioitunut muutossa ja hän rakensi uuden.

Bob Rohnerhan on myös jatkanut tutkimuksiaan prosessista samoin kuin Russ Gries. E-catworld.com -sivustolla nimimerkki Axil Axil kommentoi usein LENRin ja Papp-moottorin yhtäläisyyksiä ja tämän artikkelin kommenteista tämä uusi kiinnostus Papp-moottoria kohtaan oikeastaan heräsikin: http://www.e-catworld.com/2015/11/21/direct-electricity-production-from-lenr-axil-axil/
Omasta mielestäni tuo Mark Hugon selitys vaikuttaa hyvältä ja luulen, että Bob Rohnerin ja Russ Griesin tutkimukset ovat hieman liian rajoittuneita. Tässä kuitenkin vielä pari aiheeseen liittyvää linkkiä:
http://www.youtube.com/watch?v=_zWJNyoFgJM
http://rwgresearch.com/open-projects/the-papp-noble-gas-engine/

Lisäksi löytyi vielä tällainen reilun vuoden vanha video: http://www.youtube.com/watch?v=tSsWIjSC9Ng (Ryan S. Wood)
sekä tällainen slideshow: http://www.integrityresearchinstitute.org/PappEngine-Valone.pdf

Onhan tuossa aika paljon matskua, mutta jos Papp-reaktion saisi toimimaan, niin VW:n ja muiden jo olemassa tai tulossa olevien autovalmistajien päästöskandaalitkin voisi ratketa aika kätevästi. Tuossa Ryan S. Woodin esityksessä todetaankin: "ROI is off the charts" :)

-Olli


Tämä onkin juuri hyvä ja ajankohtainen aihe, sillä tapasin täällä itäisessä suomessa viime maanantaina sellaisen tutkimusryhmän vetäjän joka aikoo tutkia HHO kennon tuottaman deuteriumvedyn hyödyntämistä Fuusioreaktorin polttoaineeksi, penttinenkin tietää ryhmän jäsenet.

Olen taannoin keskustellut tämän Robert "Bob" Roehnerin kanssa hänen tuloksistaan ja käyttämistään kaasuseoksista ja olen täsmälleen samaa mieltä että kyseessä on varmasti fuusioreaktio, ja siksipä sylinterin sisällä oleva kaasuseos laajenee ja kutistuu, kaasuseos siis pidetään pysyvästi moottorin sisällä, eikä mitään venttiilikoneistoakaan tarvita.

Ehdotin Roehnerille että hän voii käyttää suomalaiskeksijä Matti Sammon kaksipäistä moottori sylinteriä jossa teho voitaisiin ottaa ulos käyttämällä kestomagneettia ja solenoidikäämiä sylinterin ympärillä, että kun moottorin mäntä pannaan värähtelemään edestakaisin sylinterin sisällä, niin teho voitaisiin tosiaan ottaa ulos vaihtosähkönä.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Papp-moottori

ViestiKirjoittaja jussik5 » 28.11.2015 23:41

Lisätäämpäs tällainen video säikeeseen.



Tämä onkin juuri hyvä ja ajankohtainen aihe, sillä tapasin täällä itäisessä suomessa viime maanantaina sellaisen tutkimusryhmän vetäjän joka aikoo tutkia HHO kennon tuottaman deuteriumvedyn hyödyntämistä Fuusioreaktorin polttoaineeksi, penttinenkin tietää ryhmän jäsenet.

Siviili voisi tätä ehkä hiukan aukaista, olisiko minulla ehkä jotakin annettavaa aiheeseen.

Emme välttämättä ole löytäneet vielä kaikkia vedyn isotooppeja.
https://en.wikipedia.org/wiki/Deuterium
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Papp-moottori

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 29.11.2015 15:14

[quote="jussik5"
Tämä onkin juuri hyvä ja ajankohtainen aihe, sillä tapasin täällä itäisessä suomessa viime maanantaina sellaisen tutkimusryhmän vetäjän joka aikoo tutkia HHO kennon tuottaman deuteriumvedyn hyödyntämistä Fuusioreaktorin polttoaineeksi, penttinenkin tietää ryhmän jäsenet.

Siviili voisi tätä ehkä hiukan aukaista, olisiko minulla ehkä jotakin annettavaa aiheeseen.

Emme välttämättä ole löytäneet vielä kaikkia vedyn isotooppeja.
https://en.wikipedia.org/wiki/Deuterium[/quote]

Ai niinkuin Rossin kautta vai, jussin asiantuntemus.

Vedestähän ne kaikki vedyn isotoopit löytyy.

Antaapa tutkimusryhmän nyt rauhassa edetä sille tasolle että he tosiaan löytävät ne vedyn isotoopit sieltä luonnon vesistä.

sitten voidaan vinkata jussin asiantuntemus mukaan, niin itse allekirjoittaneena En ole tutkimusryhmän jäsen, vaikka ehkä olisivat halunneet, parempi niin etten voi vaikuttaa tutkimuksen tuloksiin vaan saan varmistuksen omille tutkimuksilleni sitä kautta että he onnistuu toisintamaan minun tulokseni.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Papp-moottori

ViestiKirjoittaja TOP » 30.11.2015 13:16

siviili2003 kirjoitti:...Olen taannoin keskustellut tämän Robert "Bob" Roehnerin kanssa hänen tuloksistaan ja käyttämistään kaasuseoksista ja olen täsmälleen samaa mieltä että kyseessä on varmasti fuusioreaktio, ja siksipä sylinterin sisällä oleva kaasuseos laajenee ja kutistuu, kaasuseos siis pidetään pysyvästi moottorin sisällä, eikä mitään venttiilikoneistoakaan tarvita....


Laajenemista ja kutistumista kyllä (Bob) Rohnerin testilaitteessa tapahtuu, mutta saadaanko ulos enemmän mekaanista tehoa kuin tarvitsee syöttää sisään sähkötehoa ilmiön aikaansaamiseksi?

Lueskelin tuossa äsken läpi Pappin US-patentin 3670494 vuodelta 1972 (esim. http://pappinternational.com/files/USPatent3670494.pdf). Siinä neuvotaan täyttämään sylinterit ensin "de-oxygenated" vedellä, jonka jälkeen sekaan ruiskutellaan useassa otteessa kaasuseoksia (jalokaasuja ja klooria) siten, että vettä poistuu. Välillä seosta aina aina sekoitellaan ja "agitoidaan". Lopputuloksena sylinteriin jää 10-25% sen tilavuudesta vettä. Sitten vielä argon-xenon-neon -seosta sen verran, että paine sylinterissä on 1-3 bar, täyttötulppa kiinni ja virta päälle noin 6 tunnin ajaksi. Vaikuttaa kyllä aika paljon Mark Hugon videossaan mainitsemalta elektrolyysiltä.
Alkuperäisessä Pappin moottorissa on siis paljon muutakin kuin vain jalokaasuseoksen reaktio - ja Pappin moottorihan on todistettavasti tuottanut enemmän tehoa kuin kuluttanut.

-Olli
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
-- Arthur Schopenhauer
TOP
 
Viestit: 141
Liittynyt: 08.01.2010 18:46

Re: Papp-moottori

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 09.07.2017 22:19

http://rwgresearch.com/

Tällä Russ Griesillä on monta videota Papp kaasusylinterin hyppyyttämisestä, monella eri kaasulla ja kaasuseoksella, kannattaa katsoa:

tässä videossa Vetykaasu plasma antaa potkua, ei nyt kuiteskaan Russilta rusenna kämmenen luita kun painaa kädellä männänvartta vasten.

https://www.youtube.com/watch?v=pBWiWftGknI
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Papp-moottori

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 31.07.2018 22:57

Tällä keksinnöllä vois saada diesel autolla ns. "Lentävän lähdön"

This one is for the Petrol Heads : Turbo Charge your car by adding Nuclear Fusion to you Combustion Chamber with this newly translated patent by Arie De Geus
NL1030700

First person to start selling a Lithium hydroxide monohydrate/ and Acetone additive or a sodium tetraborate pentahydrate & Acetone Fuel additive will make a killing.

NOTE : Dont add too much though, a ratio of 1/1000 additive to gasoline will give 50 times more combustion power

Lithium Hydride or Boric Acid to normal petrol or diesel, as the temperatures required to trigger a Li-H or B-H fusion reaction are easily met inside a normal combustion engine. It does require an engine with a compression ratio of 1:11 and preferably somewhere around 1:20; that means that the average Diesel engine should be able to do it.

"De Geus calculates the energy output of less than 1% of fuel additive to yield over 50 times the normal energy output of the engine/cylinders. Which would obviously blow up the engine.

"He advises a lot of tuning and tweaking to get the settings right. He advises to use a separate tank and fuel feed for the additive to avoid settling of components in the mixture inside the gas tank and to increase control over the exact amount added. He points out that there is no radiation and no waste isotopes, and that after over 1000 miles his engine showed no signs of negative effects.
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Papp-moottori

ViestiKirjoittaja TOP » 25.08.2019 11:13

E-catworld-sivuston kommenteissa oli mielenkiintoinen linkki liittyen jalokaasusysteemeihin:
"... inert gas beaming devices have been constructed in which the inert-gas mixture is pressurized and magnetically stimulated. This stimulation pulls the primary point away from its nucleus, which under normal conditions would absorb the downloaded, primary-point energy. Because of this unshielding, the energy is now released into the surrounding space and, hence, available ..."
( https://www.naturesenergieshealth.com/n ... as-devices )

Papp-moottorissahan kaasuseosta puristetaan ja stimuloidaan. Olisiko niin, että on sekä "HHO"-elektrolyysi kuten Mark Hugo videolla esittää, ja energian vapautus "water arc"in avulla männän liikkuessa alas + jalokaasujen avulla tuotettu "eetterienergia"?
https://www.youtube.com/watch?v=foIWltOShO0
"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed.
Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."
-- Arthur Schopenhauer
TOP
 
Viestit: 141
Liittynyt: 08.01.2010 18:46


Paluu Fysiikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron