Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

Valvoja: Yllapito

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 04.05.2019 08:05

Ei jumakauta! En huomannut tuota ylempää viestiä... Siis meikä pääsee HETI kokeilemaan... Tadada da jahuu! Siis aivan tajutonta! Mistä tälläisiä kavereita oikein sikiää? Jos ihmiskuntaan löytyisi kymmenen vastaavaa Erkosta olisi maailma aivan toisenlainen hyvä paikka. Joo siis kokeileminen alkaa HETI :ugeek: :D Kiitos,,!!
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 05.05.2019 05:15

Moikka Siviili.

Sinulle pari kommenttiani 'ajaa moottoreita' pienillä kierroksilla.

Sait jo ensimakua omista alkeellisista HD-moottoritesteistä. Kuten arvata voi, niin moottorin, jonka vakionopeudeksi on suunniteltu kierrosnopeus luokkaa 5900 jne. tai suuremmaksikin, niin se tietysti käyttäytyy 'levottamasti' alhaisilla nopeuksilla toki.

Sinulle on minulla toisenlainen ratkaisu 'matalakierroksisiin DC moottoreihin.

Oli niin, että kun 'innostuin noita moottoreitakin tilaamaan, niin tilasin 'meille molemmille' hieman erikoiset moottoriratkaisut!
Ajatukseni oli pitää meidät molemmat hengissä' Bruce tyyppisissä kokeiluissamme. Jos lähdemme ronkkimaan noita, esim. Bruce asioihin liittyviä HV-kondensaattoreita manuaalisesti, niin 'siinä voi helposti saada näpeilleen'!. Niinpä tilasin meille molemmille jo aikaa sitten 12 VDC moottorit, joiden 'vakiokierrosluku' on 0.60 RPM! Luit aivan oikein! Moottori säätimineen on edellisen sanomani kuvassa. Kun moottoria voidaan ohjata ja suuntaa kääntää kauko-ohjatusti, niin muutaman kymmenen sentin muovisella jatkovarrella voi säädöt tehdä turvallisesti, ja 'tässä tapauksessa ja po. moottorin kohdalla' arvioin sen mahdollistavan 'kauko-ohjatun' säätökonkan hienosäädön arviolta alueella 1pf/10.000 resoluutiolla!?

Tämän moottorin kohdalla lienee mahdollisuus (näin mainitsevat!) vaihteiston hammasrattaita vaihtamalla saada 'samasta elukasta' myös esim. 0-60//0-600 jne. RPM-kierrokset tarvittaessa,

Minulla on siis ollut jo ainakin puolisen vuotta Sinulle varattuna tällainen moottori, suunnanvaihtoineen ja nopeus-säätöineen! Vain postitusosoite ilmaiselle paketille puuttuu edelleen?
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 12.05.2019 15:10

Kuva
Jep posti oli saapunut kun pääsin vihdoin kotona käymään. Ihmeen iloinen yllätys oli kun lattialla jökötti mielenkiintoinen paketti!

Hyrrä saapui ja jotain muutakin käsittämättömän mielenkiintoista siinä seassa...

Mega suurkiitos taas kerran foorumimme kantavalle jäsenelle. Ilman Erkosta täällä olisi todella tylsää. Älä Erkos kuuntele vastaväitteitä vaan postaa lisää.
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 12.05.2019 19:25

Joku John Weber Marylandista oli saanu kunnian kehittää ja keksiä Painovoima-aaltoja mittaavan instrumentin, siinäkin oli käytetty piezo-sähköistä elementtiä ilmaisimena:

https://en.wikipedia.org/wiki/Weber_bar

Kuuhunkin niitä olis muka viety LUNAR projektin yhteydessä..
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 12.05.2019 22:05

tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 14.05.2019 08:07

Kyllä olin mätkähtää lattialle kun sain vihdoin tilalle uuden silmämääräisesti väärän magneetin. Oli ihan pakko ajaa labralle ja etsiä jostain muuttopakkauksesta työntömitta. Erkos oli mitannut pyytämäni 18 milliä magneettirautaa väärällä eurooppalaisella tavalla. Minä pyysin 18 Kiinan milliä! kiinalaisilla on paremmat ja pidemmät millit! Ei tätä ketutusta voi sanoin kuvata... Siis niiiiin paska kiinan mittanauha että jo 16.4mm on sen roskamitan mukaan 18mm. Tätä se labra muutto teettää - ksikki kamat on kateissa ja sit kun jotain yrität käy näin. Noh... Hyttän pistin pyörimään ja kummia kävi. Levy ei kuitenkaan ole riittävän tasapainossa. On pakko tehdä parempi jotta tuo ihme-efekti lisääntyy. Moottori nimittäin alkoi tasapainon puutteen takia yskiä jo muutamassa tuhannessa kierroksessa ja päätti sammua. Kummia juttuja esiintyi lähellä sen hetkistä maksiminopeutta. Jos vielä tekee tasapainoisen levyn alkaa todella tapahtua Yritin sitten tehdä paremmin tasapainotettua mutta en löytänyt viimeistä Erkoksen lähettämää erikois prikkaa. Omista kymmenestä laaristani semmoisia ihme prikkoja ei löytynyt
Kuva
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 15.05.2019 21:19

Jos nyt on niin käynyt Erkokselta loppui puhti keuhkoista jatkuvan orkesterin kanssa puhkumisella mahtavaa musiikkia tuottaen niin voisinko edes nöyrästi pyytäen saada linkin mistä saan tuon puuttuvan magneetin? Asun kyllä tässä Pasilassa ja minulta menisi tuommoinen 10 minuuttia polkaista sinne ja pääsisin jatkamaan kokeita! Havaitsin jotain niin kummaa jäi uni väliin ja seuraavana yönä Hendricus Loos in patenttia lukiessani magneettikentän modulaatioantennini rekisteröi noin 2.5 Hz aaltoa laaja-alaisesti. Uskon kentän olleen HAARP antennin skalaari modulatiota. Parr kokeista vielä sen verran tein uuden järjestelyn isommalla määrällä magneetteja. Yksi magneeteista oli tämä Kiinan mittanauhan aiheuttaman härdellin takia väärää kokoa ja en voinut ajaa täydellä teholla vaikka yritin ylim prikalla säätää levyä tasapainoon. Jossain puolivälin aikoihin alkoivat vieressä olevat kappaleet osoittaa omaa tahtoa ja alkoivat liikkumaan minne kukin. Kehossa alkoi tuntumaan kummia ja virkistyin aivan valtavasti. Vakavan tutkimuksen takia on tuo puuttuva magneetti nyt saatava. Siksi kyselen linkkiä jos todella itse maestrolta on puhti pois vaikka halua auttaa olisikin kuten Erkoksella aina on. Ei anneta kiinan väärien millien haitata vaan painetaan täysillä eteenpäin!


Jos jotakuta kiinnostaa skalaarien tutkimus mittaile kahden magneetin välistä ja tuijottele oskulloskooppia. Voin taata silmäsi näkevät kummia ja kuulokkeiden kanssa korvasi kuulevat merkillisiä!

Olen valmis antamaan Erkokselle lahjaksi tämän magneettien konfiguraation johtuen suuresta ystävällisyydestä.
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 16.05.2019 23:40

Äläpäs Tesla hyvä huoli. Postitin tänään takuulla 4 yhteensopivaa lisä magneettia. Tuo 'hajonta johtunee vain siitä syystä, että minulla on noita 'erityyppisiä' magneetteja satoja!!!
Uusin postitukseni saa Sinut takuu varmasti tyytyväiseksi jatkokokeiluihisi!
(Mittailin noita magneettejani ihan 0,00 resoluution digi-työntötulkilla ja kyllä 'nuo parisen sataa magneettia 'eräässä nipussa' ainakin olivat saman mitallisia. Miten sattuikaan, että juurin Sinulle tuli lähetettyä 'erikokoiosia'! Asia korjattu ja tsemppiä' jatkokokeisiin!
eki
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

!

ViestiKirjoittaja erkos » 16.05.2019 23:58

Tesla kun noita magneettilevyjä sitten pyörittelet niin kerron omista kokemuksistani.

1. Nuo HD-mooittorit on yleensä tarkoitettu 5V käyttöjännitteelle, ja kierrosluvut yleensä vakioalueella n. 7000-9000 RPM, niin ylijännittet eivät liene lainkaan tarpeen. Ylijänniteajolla ei ole merkitystä, kun 'amppeereja riittää'. Monet onnistuneet kokeilut on tehty huomattavasti maksimikierroksia pienemmillä nopeuksilla. Tässäkin on taas kyseessä 'tuo resonanssin' löytyminen koko kompleksille!
2. 'Uusimman 'Alexey sivustojen kokeiluiden mukaan' ratkaisevaa ollee, Välilevy! pyörivien kiekkojen välillä, ja uusin tieto kertoo, ettei toista pyörivää levyä edes tarvita!
3. Käy sivustoilla esim. http://warp-drive-physics.com/construct ... ields-from russia# ja 'tuhannet asiat avautuvat'!

Siellä on todella 'kovia kavereita liikennöimässä monissa asioihimme liittyvissä kokeiluissa, kommentoinnissa ja käytännön kokeissa!
Absolute MUST jos 'Alexey' hommista edes keskustellaan! Heillä on jo toimivia protojakin esiteltävänä!!!

Eki

Monet sivut ovat venäkänkielisiä, mutta Googlen kääntäjällä saat se 'suomenkielelle' siedettävästi.

Huomaa myös, että monet venäjän jne., videoiden kommentit/tekstitykset saa käänneettyä/tallennettuakin suomen kielisinä!

Aivan upea apu jos haluaa seurata vieraskielisten videoiden tekstityksiä!
Lähetän hetken päästä erään 'Alexey' videon venäjänkielisen tekstityksen suomeksi! Aivan luettavaa/ vaikka toki kankeaa suomenkieltä.

Palaan hetken päästä kun löydän 'erään videon suomennuksen'.

Eki
Viimeksi muokannut erkos päivämäärä 17.05.2019 02:29, muokattu yhteensä 1 kerran
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 17.05.2019 00:41

Paras lahja *** ***¡! Puuttuva prikkakin saapuu!

Kirjoitettiin pidempi viest tähän i mutta puhelin sopivasti kaatui
Sinne meni hieno tuotanto...

Kiitos rakas Erkos! Kiitos!
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron