Uudet videot

Valvoja: Yllapito

Re: Uudet videot

ViestiKirjoittaja jussik5 » 27.11.2019 00:18

Rassoojaa tältä päivältä.

"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
jussik5
Site Admin

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 01.12.2019 11:45

Miksipä et Rassooja käytä tuon TIP31C tilalla Fettiä, vai onko kytkennässä etua ettei kivi mäne ihan oikoseen, Tippi transistorissa kun onpi sitä sisäistä vastusta vähäsen?

pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/kec/TIP31C.pdf

Edittiä klo 21.00

No pitihän sitten minunkin testata Rassoojan esimerkin mukaan pientä Tesla-kelaa

Mitat vähän eri, ja kun minun varastossa ei nyt sattunu olemaan TIP31C:tä mutta oli esim 2SD1113, jonka pitäs käydä samaan tarkotukseen, kävi ilmi ettei toimi.

No sittenpä löyty kummiskin TIP32B joka on PNP vastaava kuin TIP31C on NPN trankku, hommahan tietysti toimii kun kytkiskaaviossa kääntää PNP-trankulla koestettaessa toisin päin eli emitterille plussaa ja kantavastuksen päähän miinusta.

0.7 ampeeria näky menevän virtoo ja 25 voltin jännitteellä, jäähytyslevy kyllä lämpiää aika hurjasti, hetken tuossa käytin ja ihan samanlaiset kipinäsumut lähti kuin rassoojan testissäkin.

Nytpä vielä kiinnostaisi josko sais taajuuven selville, Dippi-mittaria kokeilin, anto tuloksen että 1.6 Megahertsiä on se värähtelytaajuus, sitten lisäksi kuuluu erikoista vou-vou-vou ääntä, semmoista 7 vouta sekunnissa, ja sitten vielä kokeilen taajuus kuvaa antennin kautta oskiloskoopilla, jos saan näytölle niin otan dikikuvan.

Fettiäkin tuossa kokeilin IRF620, ei oikein sovellu samalla kytkennällä, siis vapaasti värähtelevänä.

Skoopin kuvan sain, kaunis säännöllinen siniaalto, ja taajuus siinäkin 1666666 Hz, tästäpä tulikin mieleeni että taajuus 167? jotkut oli jotenkin vähän mystillisiä, jostain luin joskus.

Sormen päähän otin kipinää, ja kele polttihan se niinkuin Rassooja sanoi.
siviili2003

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 02.12.2019 22:01

Kyllä tuo nyt yhtä Plasmasytkäriä vastaa, samalla tavalla valokaari on aivan äänetön, ja tuntuu aivan samalta kuin tosiaan plasmasytkärin valokaari, paitsi että tässä valokaari venyy ihan kohtuudella kolme senttimetriseksi kunhan ensin syttyy.

Tuo loisteputkea sytyttävä kenttäkin on yli puoleen metriin ja oskiloskooppikin oli metrin päässä, vielä mittapään liittimestä keskinapaan laitoin vaan 15 sentin pituisen kuparilangan törröttämään ylöspäin aivankuin antennin, hyvin siihen otti signaalia, tarkkaa lukemaa kun sanon että 1.666666 Hz, toisin sanoen pyöristettynä 1.67 Megahertsiä.
siviili2003

ViestiKirjoittaja erkos » 04.12.2019 05:31

AIVAN UPEETA RASSOOJA/Jussik! Tekemäsi on juuri sitä mitä itse toivon foorumiltamme.

Kerro ja näytä mitä ITSE teet!

Parhain terveisin

eki
erkos

ViestiKirjoittaja jussik5 » 05.12.2019 20:32

Huomatkaapas, että minulla ei ole mitään yhteistä Rassoojan kanssa.
Seuraan vaan Rassoojan kanavaa, ja kun hän ei itse enää niitä täällä julkaise niin
ajattelin että nämä teitä kiinnostaisivat.
Tämä ketjuhan oli alunperin Rassoojan tänne julkaisema ketju hänen omille videoilleen.
Seuratkaapas itte, siellä on kaikkea hauskaa hernesopan keittämisestä suihkumoottorin räjäyttämiseen :)
https://www.youtube.com/channel/UCFj0zvib1LFAcpu3B5bh9Hg/videos
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
jussik5
Site Admin

Edellinen

Paluu Vapaa keskustelu