Termodynamiikkaan uutta näkemystä.

Termodynamiikkaan uutta näkemystä.

ViestiKirjoittaja Sam.Pentti » 15.12.2020 02:44

On tullut pohdittua, monta vuotta. Nykypäivänä ei enään juurikaan tämälaista puuhata, tieteessä kiinnostuksen kohteena on hiukkaset ja it-alaa palvelevat teknologiat. Ja nykyisin alkaa toki tuo korona teettämään uutta sarkaa.
Linkki: https://www.loimu.fi/lehti/artikkelit/2 ... rajamaille
Sam.Pentti
 
Viestit: 31
Liittynyt: 15.12.2020 00:57

Re: Termodynamiikkaan uutta näkemystä.

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 15.12.2020 11:05

Onko tämä keksintösi nyt jatkumoa sille aikoinaan täällä foorumissakin ehdottamallesi höyrykoneelle joka toimisi halogenisoidulla hiilivedyllä eli kylmäaineella matalissa lämpötiloissa?


Uutta teknologiaa on tosiaan taudinaiheuttajia vastaan kehitetty, Suomessa keväällä oli yhden sopimusvalmistajan plasmalla toimivat ilmanpuhdistimet menneet kuumille kiville, Mikkelissä sopimusvalmistaja on myyny koko tuotantokapasiteettinsa kolmeksi vuodeksi eteenpäin
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Termodynamiikkaan uutta näkemystä.

ViestiKirjoittaja Sam.Pentti » 15.12.2020 17:30

Tavallaan joo. Höyrykone tai muu vastaava kylmäaineilla käytettynä on itseasiassa ORC moottori.
Sam.Pentti
 
Viestit: 31
Liittynyt: 15.12.2020 00:57

Re: Termodynamiikkaan uutta näkemystä.

ViestiKirjoittaja tesla » 16.12.2020 06:00

Aaah Penttinen paukahti mestoille! Heti alkaa kysely täältä!

MMIten halogenisoidaan hiilivetyjä? Mä sulle kysymyksiä lähettelinkin mutta et koskaan vastannut kun et enää ollut nimikkeellä Penttinen.
Sinne kuitenkin kysymyksiä lähettelin. Sulla oli aina noita mun naköön "SUURKIINNOSTAVIA akkujuttuja ja jotain just kemiallisia proseseja.
Itse olen nimittäin kemian suhteen susi. Siihen tarviin apuja. Osaan kyllä viinaa keittää ja jotain muutakin kuten perunat ja muussia niistä tehdä
mutta joku halogeenaaminen ei ihan miesmuistiin ole kokeilemani kemian alue.
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Termodynamiikkaan uutta näkemystä.

ViestiKirjoittaja Sam.Pentti » 14.02.2021 12:40

Moro! Itseasiassa mulla ei ole käsitystä, miten halogenisoidaan. Kyseessä lienee kylmäaineet, eli kuten vaikka vanha R12, ja miten sitä valmistetaan.

Myös: siis vanha R12 on fluorattu, uudemmat käsittääkseni halogenoituja. Tässä jokin linkki englanniksi, jos kieli ei suju, niin crome kääntää aika mukavasti. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Haloalkane

Sori jos en ole vastailiut, on mennyt ohi kokonaan.
Sam.Pentti
 
Viestit: 31
Liittynyt: 15.12.2020 00:57


Paluu Fysiikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron