Meetting 2013 ..

Valvoja: Yllapito

Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja penttinen » 04.05.2013 20:38

Avasin tähän ketjun tapaamiselle.. Ellivuoren hotelli? milloin? Loppukesästä meidän laivaankin mahtuu helposti, kunhan saadaan rakennettua. Sijainnista ei ole mitään tietoa, merellä kuitenkin Suomen rannoilla.
Mä oon muuten FB:ssäkin omalla nimelläni.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja jussik5 » 08.05.2013 20:48

Kumpainenkin ovat hyviä vaihtoehtoja.
Laiva jäi viimekesänä kokematta ja näkemättä Detroit dieselin
konerikon vuoksi.
Kovasti laivaa varrottiin Säviälle viimekesänä ;)
Kuunnellaan ja katsellaan kevättä, ja muiden mielipiteitä.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 09.05.2013 15:48

Sinne ne Etelään taitaa kaikki yks kerrallaan valua, (alamäkeen on heleppo juosta).
Ittelleni on jo kipurajalla että viittinkö Tampereellekkaan asti lähteä meettinkiin.
Ehkäpä jätän tälläkertaa väliin...
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja penttinen » 13.05.2013 23:42

Etelässä on lämpimämpää. :) Ei vaan.
olis kiva pitää meettinki. Vois keksiä taas jokusen aiheen, josta pitää pikku esitelmä.

Se Detroitti vaihtui sittemmin Cumminssin v-8 dieseliin. Ja meni paatin mukana..

Mä voisin pitää pienen luennonpätkän vaikka noista isoista laivadieseleistä, nyt kun on 36 litrainen paineilmakäynnisteinen kone tossa nykyisessä.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja jussik5 » 20.06.2013 22:53

Omasta mielestä tuo loppukesän laivajuttu olis ehdottomasti se paras mahdollinen
uusia ulottuvuuksia Meetingille tuova kohokohta.

Mun kyytiin sopii tohon vanhaan Volvonrisaan 4 henkilöö, jos pääsee tänne
Pirkanmaan pohjoisille perukoille asti.
Siviilin on valmis hakemaan Keuruulta, koska sun osanottos on kuiteskin
meetingin osalta melkosen ratkaiseva.
Vipunen sopii kyytiin ilman eri ilmoitusta.

Jos tämä Penttisen laiva sijaitsee linjalla Rauma - Pietarsaari, niin aina parempi ;)

On kattellu täältäpäin myös vaihtoehtoja ja elokuulle sais vielä suht edukkaasti pari mökkiä
järvenrannalta ulkoporeammeilla, saunoilla ja grillikodilla.

Mutta toi laivajuttu tällaselle maakravulle , joka pelkää merta yli kaiken olis kova juttu.
Eihän lähetä satamasta kovin kauas, eiks juu ;)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja penttinen » 24.06.2013 13:59

Kyllä tässä riittää ihmeteltävää ilman risteilyäkin. Eli voidaan olla satamassa hyvin. Ja pääkoneen lämmittäminen vie pari tuntia + muut toimet päälle.. Joten ei ihan ex-temporee lähdetä. :) Näillä' näkymin me ollaan heinäkuun puoliväliin Reposaaressa. Sitten hieman alempana, mut lännen puolella suomea kuitenkin.

Itsessään toi 36 litrainen ahdettu ja välijäähyllä varistettu (Alkuperäinen!) Daldiesel on jo tarinan arvoinen lämpövoimakone. Muutoinkin laivatekniikkaa esittelen mielelläni.
Toinen asia, mihin on tullut perehdyttyä, on toi käänteisosmoosi. Mulla on jopa laitteet hommattu, kun merivedestä teen puhdasta meidän käyttöön.
Pidän pientä blogia laivasta, voipi kattella sieltä: suukkoship googleen.

Täytyy kaivella hieman aiheita meettinkiin, viimeksi muuramessa pikku luennot oli mun mielestä kova juttu!

Noiden ylläolevien lisäksi voisin heittää muutaman sanan kavitaatiosta, ja siihen liittyvään kylmäfuusiomahdollisuuteen.
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja jussik5 » 25.06.2013 21:42

Kuunnellaan mitä muut nyt on mieltä.

Tosiaan mun kyytissä pääsee tästä etiäppäin rannikolle.
Jep ja pelkkä satamassa olo riittää, keikkuu varmaan ihan tarpeeks ;)


Noiden ylläolevien lisäksi voisin heittää muutaman sanan kavitaatiosta, ja siihen liittyvään kylmäfuusiomahdollisuuteen.

Ite voisin tähän samaan tuoda ihan oman osani, jos löydän parin vuoden takaiset muistiinpanoni jostain tietämyskoneen syövereistä.
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja penttinen » 04.08.2013 00:23

Mites tyypeille kävis meettinki? Parin viikon päästä esimerkiksi? Ollaan täs reposaaressa vielä nyt, ja korkeintaan mennään porin eteläpuolelle. Ehkä luvia, tjs. Tällä suunnalla kuitenkin. Mukavahan sitä olis iltaa istua. Majoitustilaa on hieman niukasti, kun ei ole ehditty rakentamaan tätä laivaa ihan suunnitelmien mukaisesti. Sauna toki löytyy jo, ja muuta mukavaa. Tos puolen kilsan päässä on leirintäalue, jossa edullisia mökkejä. Muutenkin tämä reposaari on aika mukavan oloinen paikka. Tuulivoimaloitakin pääsee katselemaan ihan alta, ja voi todeta sen paljon puhutun melutason. Siikaranta on toi leirintäalue nimeltään. Mut ehdotelkaa jotain 8-)
penttinen
 
Viestit: 779
Liittynyt: 16.09.2009 22:13

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja jussik5 » 04.08.2013 22:47

Kuten sanottu, täällä valmiita.

Ja tarjous voimassa, Kantatie 66 ja Vt23.sen risteyksestä täältä ylemmältä Pirkanmaalta
sopii neljä henkee kyytiin Reposaareen, joka on mulle suht tuttu paikka.

Innostukaa ny hyvänen tähden, ettei traditioon tuu aukkoja ;)
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Meetting 2013 ..

ViestiKirjoittaja Vipunen » 04.08.2013 23:05

Päivä? 178 km näyttää olevan matkaa muinaista "Turun reittiä" pitkin täältä Topuperältä.
"Kaikkea on opeteltu, mutta kaikkea ei ole käsketty teherä".
Könnin mestari
Vipunen
 
Viestit: 345
Liittynyt: 02.10.2009 01:51

Seuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron