Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

Valvoja: Yllapito

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 06.05.2021 00:59

Moi taasen foorumilaiset.

Eki se tässä taas ’höpöttelee’ levottomia kenties?

* Omalla ’narullani’ olen juuri toitotellut ja jutellut asioista Zapperit ja muut vastaavat.
Tarkoittaa pienellä jännitteellä (esim. vain 9 V paristo) toimivaa ’laitetta’, joka antaa
käyttäjälle ’hentoja’ sähkösysäyksiä käsissä pidettäviin ’antureihin’ = siis yleensä vain
kaksi, mitä tahansa metallikappaletta, jopa pelkkiä avoimia kaapeleiden päitä.

* Minulla sattuu löytymään ’jonkin verran kaikenlaista elektroniikka komponenttia esim.
ja niinpä tarjoan tass kerran täysin ilmaiseksi mahdollisille halukkaille foorumilaisille,
mahdollisuuden tehdä itselleen Oma Zapperi! Tarkoittaa yksinkertaista laitetta, jonka
ominaisuudet uskon olevan ainakin yhtä hyviä, kuin Teslalle testeihin lähettämäni kaupallinen laite!

* Tarjoan siis kolmelle mahdollisesti halukkaalle mahdollisuuden rakentaa Itse Oma Zapperi!
* Löysin netistä ’tohtori Clark’n julkaiseman todella yksinkertaisen sovelluksen Oman Zapperin
rakentamiseen ja niinpä tarjoan kolmelle ensimmäiselle kiinnostuneelle kaikki tuohon asiaan
tarvittavat osat/komponentit!

Miksi tällaista yleensä ’höyryän/teen’ on tarkoituksenani antaa alkupotku joillekin sellaisille
foorumilaisimme, joilla ei ole vielä mitään käytännön omakohtaista kokemusta ’vapaaelektroniikkaankin
kenties liittyvistä asioista, joista ’me kenties enemmän kokeneet juttelemme koko ajan’!

Tämä ’erkos Zapper pakettini’ tarvitsee yleensä ’juotoskolvin ja tinaa’!

* Tähän lyhyt kommenttini! (Minulla on tavallaan ’tytinä’, että monet teistä, jotka kenties edes seuraatte
juttujani, on tavallaan ennakkoajatus: ’toi eki liiottelee monesti tai puhuu jopa pelkkää paskaa’! Näin toki
uskon, jos ja kun tälläisen ’hölösuun’ juttuja kenties edes luette! Totuus on kuitenkin puheideni osalta Aina Tosipuheita!

60 V ammattielektroniikan urani aikana (Aivoskannereista military elektroniikkaan, moniin kaupallisiin
suuriinkin asioihin pienine keksintöineni ansiosta (esim. koko S- ja K-markettien mainosjärjestelmät! jne…..
(jos epäillyttää katso esim. ’lyhyt CV http://www.orkesteri.fi/ekcv.pdf ja on minulla kanttia puhua ainakin
Omista Asioistani ainakin ’totuus pohjalta’! Miksi valehtelisin?

En ole tällä foorumilla suinkaan ’leventelemässä/rehentelemässä’ missään mielessä!
Kenties vitsailen useinkin, täysin pahaa tarkoittamatta, mutta kyllä vakaa aikomukseni
on olla ’turhankin aktiivinen’ - melko hiljaisen foorumimme jäsen, jolla kenties voisi
olla myös jotain edes kerrottavaa foorumimme asiohin kenties liittyen ja asioitamme
todella hyvää tarkoittaen myös omalta osaltani eteenpäin vieden.
Jos puheeni ym. edes ajatellaan otsikolla ’taas paskaa ekiltä’, niin toki vaikenen!

- Minulla on ’ainakin 13 ’juotinta/kolvia’! (Taas joku kenties ’parahtaa’, vixxu’ toi eki taas
puhuu levottomia jne…
- totuus on se, että, kun olin Insinööritoimisto Into Oyn palveluksessa lukuisia vuosia ja eräs
myynnin tuoteryhmäni oli esim. Engel juottimet! (Voiko kukaan edes epäillä ettei ’Suomen
juottimien myyntipäälliköille olisi jäänyt itselleen ainuttakaan näytettä!?)

Nyt nuo taustapuheet sikseen.

Tarjoan siis kolmelle ensimmäiselle halukkaalle mahdollisuuden
’Tee Itse Oma Zapperisi’!

’ Ilmainen Erkos Zapper paketti sisältää:

* ’Tohtori Clarkin kytkinkaavan (siis tarvittavien osien keskinäiset liitännät toisiinsa).
(Jos kyseessä halukaiden keskuudessa on henkilöistä, joilla ei ole varmaa käsitystä
mitä joku 'skema' oikein tarkoittaa, niin se on siis langoituskaavio osien liittämiseen
toisiinsa! (Testasin tätä, aivan 'peruasiaa, meille 'kentis osaaville' ja huomasin, todella
hämmästykseni - kun ja jos puhumme keskenämme 'skemoista, piirikavioista, piirien
jalkakytkennöistä ja monen monista 'meille' kenties selvistä asioista, niin huomasin jo,
kun tein 'keskustelu yhteistyötä. 'Poikani/hänen 2 poikansa/tyttärensä kanssa, näitä
'meidän asioihimme liittyviä käsitteitä = ovat 'huuli pyöreänä' - mitä 'vaari tarkoittaa'!?

* Tässä voisi olla jussik5/siviili / monet muut gurumme työmaata ja avaamaan sellainen
aivan oiva Uusi Naru kertomaan, täsmentämään, selittämään, antamaan linkkejä jatkotietoihin
jne. yleistieto-'naru' selittäm'ään ja kansankielellä, mistä me täällä foorumillamme oikein
juttelemme ja keskustelemma, ja usein aivan turhan pienissä piireissä!?
Jos ja kun kävijöitä riittää, mutta vastaajia/aktiivisia on 'nollan arvosta', niin jossain
varmaan Mättää? Tämä oli vain ekin kommentti elvyttää foorumimme aktiivisuutta.

Palataan Ekin Zapper - Tee Se Itse Teemaan ja Ilmaiseen tarjoukseen!

Siis tarjoukseni sisältää todella:

* Kaikki siihen tarvittavat komponentit:
- tietysti 'tohtori' Clark'n kytkentäkaavion ja verkkosivun osoitteen
- 555 ajastinpiirin valmiiksi juotettuna pieneen protoprinttiin
- 2 kpl vastus 1 kilo-ohmia
- 2 kpl vastus 3.k kilo-ohmia
- Ledin
- kondensaattori 4n7
- kondensaattori 10 nF

ENSIMMÄINEN TILAAJA SAA MUKAAN VELOITUKSETTA MYÖS
JUOTOSKOLVIN, TINAA JA TARVITTAVIA KAAPELEITAKIN

Jos joku edes tästä ’Tee itse Zapper’ ilmaisesta tarjouksestani edes
kiinnostuu – ei kun tilaamaan minulta.

Palaan aiheeseen kuvineen

Terveisin

Eki

p.s. On pakko lisätä eräs asia kun 'noista juotoskolveista turisen.
Noudin Tänään Matkahuollosta uuden juottimen!!!
Pidätte minua 'täysin huluna, siis äijällä on 'kymmeniä kolveja' ja
sitten se 'ostaa lisää niitä!!!??' Hullu mikä hullu näin toki ajattelette!

* Ei nää 'ekin juotinhommat ketään kiinnosta toki, mutta kunhan kommentoin:

- Minulla on siis todella merkittävä määrä juottimia (siis juotoskolveja tai juotosasemia).
- 3 'ammattimaista Welleriä'
- 'Vino pino Engelin juottimia (60-800W) kaikkine lisukkeineen = styrox-leikkureineen jne.
- Miksi helvetissä se 'eki haluaa niitä lisää'?
- vastaus on - yksikään noista 'lukemattomista kolveista' ei ole säädettävissä tarkasti
lämpötilastaan, vaan ne 'ovat joko päällä/pois'!
- TÄNÄÄN siis noudin Matkakuollosta kolvin, melkein kaikkiin hommiin riittävän 80W
'pienen ja kätevän tuntuisen' 'kolvin', digitaalisin lämpönäytöin tietysti', mutta miksi
'siis taas yhtä kolvia kaipasin' on syy!
- 'Rappaan/juottelen/irroittelen osia 'piirilevyistä' /juotan myös 'suuria pintojakin jne.
siis 'lukemattomat perus kolvini toimivat aivan takuulla ok? Kyllä niillä 'juottaa/rapaa'
melkein mitä tahansa Kenties jopa peltikattoja? Nyt asiaan. En teille erittele, mutta
minulla on menossa x-kappaletta projekteja, joiden komponentit ja osat ovat todella
'Mikroelektroniikkaa'!
Ei niiden tuotteiden kanssa sovi mennä 'edes juttelemaan Isojen kolvien kanssa'!
Tarvitaan täysin kolvin/juottimen lämmönsäätöä todella tarkasti! Tässä se syy.
Vakiolämpötilaa lykkäävä juotinasema on toki ok lähes kaikkeen 'juottamiseen'!
mutta jos haluat esim. 'kopeloida korvaasi mahtuvaa Bluetooth elektroniikkaa,
niin unohda täysin 'KOLVIT' joilla vaikka peltikattoja käsitellään!

Tää ei ollut vitsi!
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 06.05.2021 22:42

Teslalle lupaamani paketti lähti siis tänään matkaan!
* Kaupallinen Zapperi
* Ammatikäyttöinen Vortex putki
* 6 kpl pyytämiään Zener diodeja (9V /12V).

'Lupaukseni siis täytetty'!

Eki
Viimeksi muokannut erkos päivämäärä 11.05.2021 16:12, muokattu yhteensä 1 kerran
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 07.05.2021 06:03

Mitä kohteliain kumarrus.

Kirjoitan tuloksista sitten enemmän. nyt on saatava sitä UNTA
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 11.05.2021 08:54

missäs olosuhteissa pietsokiteet tuotti jotain valoilmiöitä?

samasta aiheesta löytyi joku kianoosh smirt juttu, jossa maanjäristyksen yhteydessä havaittu valoilmiöitä, ja epäillään maaperässä olevien piezokiteiden tuottavan niitä.

https://repository.lib.ncsu.edu/bitstre ... sAllowed=y


Kuva

tätäkö sinä Tesla etit?
Viimeksi muokannut siviili2003 päivämäärä 13.05.2021 21:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 11.05.2021 16:18

Muistaakseni monienkin laajojen valoilmiöiden taustalla ajatellaan
olevan nimenomaan piezosähköiset kallioperät.
Valoilmiöitä ilmenee ('usein? kenties näkyvät vain yöaikaan)
maanjäristysten yhteydessä, mutta myös monillakin 'kukkuloilla,
joissa osa uskoo niiden olevan UFO ilmiöitä, jotkut selittävät niitä
maakaasuvuodoiksi, jotka piezoilmiö sitten sytyttää jne....

Muistaakseni netistä löytyy todella paljon tästäkin asiasta.
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 13.05.2021 00:32

Vehkeet tulivat tänään !! Jeps! Tyypilliset kolme tuttua päivää Supervaltiollisessa kontrollikeskuksessa, tuossa
salaisen poliisin, NATO-armeijan jne erityishenkilöiden postivaltontalaitoksen nimelläni kulkevassa yhteenvetotilassa.

Sama se mitä lähettää. Aina samat ylimääräiset kolme päivää paketti kuin paketti. Joku jossain pääkaupunkiseudulla
military-industrial kompleksin vakoilupisteessä käy läpi mitä minulle tulee hyvin tarkasti detaljoiden kaiken.

No hällä nyt väliä.! Erkimön pussukka saapui kuin saapuikin. Zapperi ei tuntunut missään. Tarkistin patterin.. ookoo.. Hyyy-vä! 9.5V!! !!
Pistin uudelleen päälle. Ledi syttyy mutta mitään ei tunnu. Näin on yleensäkin näillä laitteilla tapana - taajuus on niin korkea mitään
et tunne mutta pistänpäs tässä nyt käytiin sen ja sähköstelen itteeni vartin verran.... JEE J EE !! Katotaan lähteekö hiukset taas
kasvaan! Kiitos ja nöyrä kumarrus maestro Erkkimö! ( siinä uusi nickname nimi sulle kun TAAS KERRAN et pääse tänne sivuille itseäsi ronskisti reilusti vakaasti
virne suupielessä ilmaisemaan)
Liitteet
Erkoksen zapper ja pro vortex putki tuubi tube.jpg
Erkoksen zapper ja pro vortex putki tuubi tube.jpg (98.17 KiB) Katsottu 797 kertaa
IMG_20210513_002139.jpg
IMG_20210513_002139.jpg (38.83 KiB) Katsottu 797 kertaa
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 13.05.2021 18:22

Eräs ystävämme lähetti viestin:
* tarjoat kelalankaa, olis käyttöä kenties...
_______
Pyysin tarkennusta:
* millaiseen projektiisi kenties?
* millaista määrää kenties tarvitset?
* kohtuu tarpeisiin kyllä vastaan
________

Mainitsen asiasta vain siksi, että 6 kaapelikelaani ovat
a' noin 6-12 kg = n. 70 kiloa.
Parhaissa n. 7 kilometriä/kela

________
Ollee vaikea toteuttaa pyyntöä, ilman tarkennusta!
Kuvassa pari kelaa malliksi


Kuva
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 14.05.2021 02:00

ERkkimö hyvä! Testasin zapperia. Mitään sähköistä en tuntenut ENKÄ MAISTANUT! Toinen elektrodi oli osan aikaa suussa, sillä
Erkimö oli yli-älykkäästi lykännyt matkaan kullatut liittimet... Turvallista imeskellä kultaista tuttia kuin Saddam Husseinin pojat!
Jossain viidentoista minuutin kohdalla tuli hiki... Siitä päättelin vehe toimii kuin toimiikin.

Siviili2014 : Kyllä! Juurikin tuota ihmeellistä pietzo-valoilmiötä tarkoitin. Menin metsään täysin pimeään pimeänä yönä ja
metsässä hohti valkoisena kvartsikivet tien vieressä. Aivan selkeä loimu.

Mitä kokoa emaloitua johtoa sinulla on Erkimö? Tarjouksesi on houkuttava. ... Koskaan ei voi olla kiusaamatta naapureita liikaa ...
"RÄTs Rätz naps naps zzzäpppp .. pam! zäpzäpzäp" -- - -ja kaikki tämä keskellä yötä.
Viimeksi ylensin naapuri-iloni yli äyräiden kun annoin rautasahan laulaa noin kello kolme aamuyöstä tyypilliseen
nerojen hiuko-kohtaus työaikaan ja sahasin paksua alumiinista jäähdytinelementtiä osiin. Elementti kirkui ja vinkui kuin mielipuoli
hississä. Aiivan tajuton ulitus ja valvona.. Kuka tuommoistakaan kestää?!? Sitten kuului kamala thump jostain yläkerrasta...
Vähän kuin dynamiittipötkö olisi räjähtänyt! yläkerran Ali Hussein oli perheineen herännyt kenties... :-D'
Tänä yönä täytyykin käynnistää kulmahiomakone...Kello onkin sopivasti 02:20 :D Mulla ois parit teräsaihiot laikkailematta maalausta varten... eiku puristimeen
tämän viestin lähetyksen jälkeen ja Laikka Laulamaan! ! ! Täällä missä asun ei ole mitään rajoitteita. Tarina on tosi.
Juuri äsken tuossa hakattiin talon edessä suomalainen kun erehty tulemaan vastaan nuorisojengi Irakista. Voihkinta
kuului tänne asti (50-60 metriä). Sitten myöhemmin sama toistui uudestaan. Irakin teinit kulkee nykyään mailat messingillä
samoin kuin somalitkin. Ei täällä voi ilman astaloa enää kulkeakaan. Sitten jollain oli paineilmatorvi mukanaan viime yönä ---
se perkiles päästeli sillä töräytystä keskellä parasta pimeän aikaa"! UIIIIIIIIIIIII
Mitäs muuta? Tietenkin autoilla kaahaillaan kun parhaisiin Badgdadin aikoihin ! Täyttä höyryä EU:n avustuksissa sossuista
ja BMW jättää mustaa kumia tiehen tossa kaarteessa... Sitten nää mopot. Sama kaakko kaasussa!
Meikä on ihan innosta kybämäräättörinä kun tänäänkin suomilaiset käänty kesken kävelyreitin vaimonsa kanssa kun huomas
tossa huoltsikan pihalla oli ähl*m-jengi. Päätti kesken siis askeleen lähteä peruuttelemaan takaisin päin samoin vaimonsa. Ilme ei ollut yhtään
ilahtunut.
Noi on kyllä vähän agressiivisen oloisia kavereita joo noi tossa lähi huoltsikalla notkuvat mutta kuka v*tu sanoi sun
pitää väkisin mennä aseman seutuville tai miksi sun pitäisi nyt junalla saada matkustaa häh??
Mene suomalainen metsään! Siellä ei lähi-Itä eikä Somalia tule vastaan.
Itse mä taas kylläkin olen tän paikkakunnan mini-julkkis kun kaikki erimaalaiset tykkää musta kun mä aina puhun
palopuheita kun iso kuumottava jengi tulee vastaan, silloin puhua puhkun kuin Lenin, Trotski ja Väinämöinen konsanaan. Ei ole tullut huutikeikkaa ei.
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja erkos » 14.05.2021 15:53

Tämä juttuni menee jo hieman 'probaganda' narulle, mutta olkoon.
****
Minä kun olen ’kaiken maailman uutisten’ lukijalistoilla, niin näin
arvostetulla Quora sivustolla ’uutisen’ - Suomeen mahtuisi helposti
jopa noin 500 miljoonaa asukasta! (Siis puoli miljardia!)
Näin radikaaliseen sanomaan oli toki pakko vastata ja pyytää niin
perusteluja kuin faktatietoa!
Mutta enpäs todella arvannut millaisen Uutismyrskyn aiheutin!?
**
Vastauksia tulee koko ajan aivan ’laidasta laitaan’ toki, pitkiäkin.
Muutama esimerkki.
* Vaikka noin paljon väkeä Suomeen mahtuisikin, niin millä he sitten
eläisivät?
- ja tähän montakin vastausta tyyliin:
- ei noiden mamujen tarvitse murehtia, mehän maksamme jo maahantulon,
toimeentulon, asunnon ja elatuksen (heidän perheilleenkin).
- ’Tämä on jo totta esim. Ruotsissa’. Valloittavat kaupunginosat toisensa
jälkeen itselleen, perustavat omat ’turvakaartinsa’ jne…. Omat asukkaat
muuttavat ’jonnekin pois’….
’ Joissakin vastauksissa ja kommenteissa tuotiin esiin esim. maamme maatalouden
kantokyky ja vastaavaa. Monissa vastauksissa oli ’taulukoita’ ’faktatietoa’ jopa
maamme, esim. viljavarastojen kestokyvystä jne….
* Suurin murheenaihe oli tuo ’mahdollisten suurten joukkojen Suomeen muutto:
- ’He tulevat eri kulttuureista, meillä ei ole edes yhteisiä keskustelujen aiheita,
mikä on heidän mahdollinen koulutuksensa, pääosin nuoria asevelvollisuutta
paenneita miehiä, mitä yhteistä on vaikkapa esim. maassamme vanhusta hoitavan
mamun ja hänen hoidokkinsa välillä? Ei mitään! Ei yhteistä kieltä, täysin erilaiset
suhtautumiset kaikkeen! Ei yhteistä kulttuuria edes! Jne….
* Joissain vastauksissa mainittiin, että Suomen voisi hyvin muuttaa asukkaita sellaisista
maista ja alueilta, joissa kalastus on pääelinkeino. Heille olisi todella helppoa elää
maamme satojen tuhansien järvien maassa! Ei ku kuhaa ja haukea poskeen...

***
Itse pääasia = Suomen teoreettinen asukasmäärä maailmantilanteeseen
verrattuna, antaa aivan yksinkertaisilla tilastolaskelmilla todella
mielenkiintoisia tuloksia.
Tässä vain aivan muutama mielenkiintoinen yksityiskohta , täysin ilman
mitään rasistisia ajatuksia, niin kun hieman kahlasin maailman
asutustilastoja henkilöä per neliökilometri.
***
Ihan vaan maailman tilastoja katselemalla (2019-2020)
sain todella mielenkiintoisia lukuja tässä asiassa!

Suomen pinta-ala 338.440 km2 ja kansaa 5,518 miljoonaa
ja 19 henkeä per neliökilometri.

Pari vertailevaa laskutoimitusta asiassa (utopistisia pääosin toki!)
Paljonko Suomeen mahtuisi maahanmuuttajia ’helposti’ muutamin
maakohtaisin esimerkein.

* Monacon (26.150,3) n. 8,9 miljardia ihmistä!
* Kiinan (2149,6) – n.73 miljoonaa
* Portugal (112,3) - n. 38 miljoonaa
* Italia (205,45) – n. 69,5 miljoonaa
* Espanja (92,41) – n. 31,3 miljoonaa
* Ruotsi (25) – n. 8,5 miljoonaa
* Suomi (19) – n. 6.4 miljoonaa

Suomi on Islannin ja Norjan ohella maailman harvimmin asuttuja maita!
Siis varmaan monille muutoa aikoville otollisia kohteita kenties?!
Kun maamme väkilukua ilmeisesti halutaan kasvattaa (syntyvyys pienenee,
vanhusten määrä kasvaa...) ei tällaisista asioista keskusteleminen, massamuuttoihin
varautuminenkin, ole aivan 'peffasta' asiaa lainkaan! Siis pieni/'Suuri' Suomi on
aivan takuulla mukana monenkin mamun mietteissä ja kohdemaana.

Katsokaa Quora sivuston keskusteluja ja kommentointia.
Ei minulle tarvitse vastata, kerroin vain mitä näin ja luin!

*********
erkos
 
Viestit: 770
Liittynyt: 11.02.2018 01:25

Re: Parr tyyppisiä kokeiluja kiintolevyjen mekanismeilla

ViestiKirjoittaja tesla » 20.05.2021 03:37

Utopistinen laite oli tuo Erkoksen teiseri. Ei toiminut. Pistin suuhun ja toisen kainaloon. Ehkäpä ,,, ehkäpä
kytkentä hetkellä tuntui pieni jokin jotain. ÄÄHh ööör ÄRRG RGG RGG ÄRRR ROSKAA SANON MINÄ!

Siten tär'äytin sinne missä on jotain ihme punaisen violettia Morgellon´s pattia. Odottelin, Odottelin.
Alkoi polte. Sellainen kuin happoa olisi kaadettu. VEHjehän toimii mutta taajuus grillaa syöpäläiset VAIN!

KIITOS ERKISKIMO! KIITOS
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron