Terve kaikille!

Valvoja: Yllapito

Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja Sam.Pentti » 15.12.2020 02:27

Sattumalta löysin tämän vanhan foorumin, en edes muistanut tunnuksia. Rekkauduin uudelleen.
Onpa kivaa kun olette jaksaneet ylläpitää tätä! (Kai ylläpito on sama vielä?)
Olen aikanaan ollut perustajajäsen, ja silloin joskus pidettiin kerta vuoteen kokoontumiset, jossa jokainen esitteli jonkin uuden teeman. Se oli hyvää settiä.
Niille jotka eivät tiedä minua, entinen nimimerkkini oli Penttinen.
Eli terve vaan kaikille, ja joulun aikaa myös. Täytyypä seurailla mitä täällä tapahtuu nykyisin. Hyviä väittelyitä oli aikanaan.

Hyvää joulun odotusta, täältä Berliinistä.
Sam.Pentti
 
Viestit: 31
Liittynyt: 15.12.2020 00:57

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 15.12.2020 11:00

No tervetulemast takasin, onko koronarajoitukset vaikuttaneet teidän elämään siellä, onko niistä ollut haittaa teidän perheen elämään? Me täällä lintukodossa Joensuussa, ei olla juuri rajoituksia nähtykkään, siis että ne rajoitukset tuli vasta viiko sitten voimaan.

Mutta eipä ne meitä Maalla asuvia oikeastaan haittaa ollenkaan, täällä on tuota lääniä liikkua
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja jussik5 » 15.12.2020 17:05

Nonni, tervetuloa takaisin Samppa.
Kyllä, ylläpito on edelleen sama.
Jos joudat niin lueskele Usvan salaisuus ja muita mysteerejä-ketju.
Joulunodotukset täältä sinne Berliiniin!
"Jos tietäisit 3, 6 ja 9 suuremmoisuuden, sinulla olisi avain universumiin"
Nikola Tesla
Avatar
jussik5
Site Admin
 
Viestit: 1295
Liittynyt: 16.09.2009 17:43

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja Sam.Pentti » 15.12.2020 17:13

Moro! kiitoksia! Joo, sairasteltiin varmaankin tuo corona jo tuossa, ja täällä alkaa huomenna tiukka lockdown. vain ruokakaupat ja apteekit jää auki. Laivassa asutaan täällä, ostettiin alkukesällä m/s Suukko II alus suomesta, telakoitiin ja ajettiin itämeren yli, kanavia pitkin tänne Berliiniin. :) Googlella löytyy, instassa ja facessa kuvia, ja Youtubessakin jotain.
On tuolla blogissakin suomeksi settiä: http://www.suukkoship.blogspot.com.

tossa pikku video kun DDR:n aikainen laivakone SKL 6 nvd24 (Swermachinenbau Karl Liebknech, Magdeburg) meitä kuljettaa, ennen remppaa, ollaan menossa Porvoosta Reposaareen. Alushan oli seisonut 20 vuotta ennen meidän reissua..
https://youtu.be/l6fRnYawcIk

Joulun aikaa kaikille, ja täytyy lueskella juttuja.
Sam.Pentti
 
Viestit: 31
Liittynyt: 15.12.2020 00:57

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja romurallye » 15.12.2020 17:39

Ville palasi, sitten Samppa - auringon aktiiviisuus kohoamassa ? :)
romurallye
 
Viestit: 71
Liittynyt: 21.01.2014 12:50

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja koskimo » 15.12.2020 18:42

Tässä Eki, tuo jokanarun hölöttäjä.

Annan aivan takuulla 'Papukaijamerkin +' jokaiselle foorumimme aktiiviselle
'palaajalle/edes kommentoimaan takaisin/muuten palaavalle!

Ihan oikeesti! Itse jo ajattelin poistumista koko foorumilta, kun se jo jonkin aikaa
ainakin, tuntui olevan vain n. 3 jäsenen 'juttelua/ja osittain melkein yksinpuhelua'!

Kun noita maailman turujakin seuraa teemojemme puitteissa, olen ainakin
omasta melestäni huomannut:

* 'vapaenergia hommissa' tapahtuu 'jotain ja aivan lähiaikoina'!

* jos ja kun me jäsenet parannamme ainakin 2 asiaa:
* raportoimme toisillemme edes kun jotain 'kehitystä tapahtuu'

* viitsimme ja haluamme kertoa omista kokeiluistamme! Tämä on jotain, joka
on puuttunut jo pitkään. Olen takuuvarma, että monet muutkin kuin vain:
Siviili, Tesla, Ville ja minä itse teemme ja julkaisemmekin 'omia höpinöitämme'
mutta laajempi jäsenten raportointi puuttuu täysin!?
Miksi? Oletteko jo kenties 'saavuttaneet jotain' ja siksi hiljasuus?
Tarvitsetteko esim. komponentteja kokeiluihinne? Itselläni on 'melkoinen kokoelma'
niin peruskomponentteja kuin myös 'valmiita modudeja', joita lahjoitan ja postitan
mielihyvin veloituksetta halukkaille aktiivisille kokeilijoillemme.

Nyt kun Korona panttaa kulkemista, niin aktivoitukaa te jäsenemme myös käytännön
kokeiluihin näissä yhteisissä asioissamme! Rakentakaa esim. vaikka vaatimaton Tesla Kela
ensi alkuun. Jos innostusta riittää, niin minulta on tyrkillä parikin 'Mini-Tesla'
valmista ratkaisua. Ei kun virtalähde omasta takaa (vaikkapa vain paristoja käyttäen).
annan mukaan nipun erivärisiä Neon lamppuja ja pääsette myös itse vihkiytymään moneen
'alkeelliseen, mutta mielekkääseen kokeiluun itse ja oma aloitteisesti.

Eki
koskimo
 
Viestit: 216
Liittynyt: 04.04.2020 02:20

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja tesla » 16.12.2020 05:56

Eki! Milloin saan magneettipulsserin käyttöön? Täällä alkaa nuo sairaat ihmiset olla todella sairaita. Yksi tippui juuri portaat alas ja taas murtuma.
On minulla vastalahjaa jos toistakin.
tesla
 
Viestit: 645
Liittynyt: 05.11.2013 08:40

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 16.12.2020 10:05

romurallye kirjoitti:Ville palasi, sitten Samppa - auringon aktiiviisuus kohoamassa ? :)


Ville palasi kun Jussi esitti ukaasin Villelle Usva narun avaamisesta, sen jälkeen kun olin vääntänyt asiasta lämmintä itkua :cry:

kyseessä oli ketjureaktio

#
Penttiselle

Niin tuota tuota, lockdownihan ilmeisesti ei sitten laivuria rajoita, että voipi vaikka poistua maailman merille halutessaan jos rajoitukset berliinissä ahistaa?

Voithan tietenkin laajentaa "Tonttiasi" ostamalla perääsi hinattavaksi jonkun proomun ja sen päälle harrastetiloiksi muutama halpa merikontti, sitten poistut vaikkapa etelämerelle päiväntasaajan tuollepuolen, Suuren muovijätepyörteen välittömään läheisyyteen, jossa voitkin sitten tislailla siellä proomuun rakentamaasi Muovit öljyksi laitteella, Omat raakaöljyt laivaasi. Eikä ole tuhansiin merimaileihin joku naapuri valittamassa, että Tuo sun kokeilu aiheuttaa sietämätöntä Käryä hänen kotiinsa. Laiva on asuntona hyvä ratkaisu niin kauan kun ei tule peruuttamatonta vesivahinkoa.

Vinkkasinkin tuonne toiseen naruun jossa on paljon kuvia Muovit öljyksi kokeiluistani

viewtopic.php?f=20&t=438&start=120
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 17.12.2020 17:37

Kuinkas siellä Berliinissä kukaan voi käydä töissäkään jos kerran LOCKDown on päivän sana?

Onkos siellä hyvät työttömyyskorvaukset jos töihin ei saa mennä, tai jos tämän koronan takia on joutunut työttömäksi?
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Re: Terve kaikille!

ViestiKirjoittaja siviili2003 » 27.12.2020 19:28

Jaahas, Samulilla ollut vähän hidas sytytys ;), LockDownia pukkasi päälle, eikä tullut mieleen paeta sieltä Saksanmaalta hiukkasen ennen kuin joutuu pyytämään poistumislupia.

Mutta miksi juuri Suomeen, sinun housuissasi olisin lähtenyt seilaamaan talvella johonkin lämpimään maahan, tuonne päiväntasaajan eteläpuolelle, tai vaikka Kap Verdelle, Mauritiukselle, Naurusaarille.

Et pääse lockdownia pakoon muuanne kuin jonnekkin maahan jossa ei niin just välitetä tästä Höpö Höpö viruksesta, josta terve mies kyllä selviää.
Itse olisin ehkäpä suksinut suoraan Bougainvilleen, hyvä pakopaikka.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Bougainville
Avatar
siviili2003
 
Viestit: 2908
Liittynyt: 16.09.2009 20:08

Seuraava

Paluu Vapaa keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron